26 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

26 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 2066—381 niz, benim ruhumdan daha çıl- gin olmuştu. Ona hâkim ola- maıdım, kuvvetim kesildi. Hır- çın ruhum, mavi suların üstün- de beyaz bir köpük gibi kaldı. Evet, beyaz bir köpük gibi..... Ayfer, gene susmuş, gözle- tini uzaklara çevirmişti. Dal. dıkça dalıyordu..... — Kuzm Ayfer.. Sonra ne oldu ? Dedim, Nemli ışıkla yanan gözlerini uzaklardan ayırmadan cevap verdi : — Sonrasını bilmiyorum... Fakat, kendime gelip gözlerimi açtığım zaman, ufak bir odada, beyaz örtülü karyolada yatıyor» dum. Burası hastanenin tek ya- taklı ufak odasıydı. Başucumda bir delikanlı mavi gözlerinin çok tatlı bakışıyla beni süzü- yordu. İlkin onu doktor zannet- tim. Sordum; — Doktor, beni buraya kim getirdi | O, hiç cevap vermedi. Beni konuşturmak istemiyordu. Mavi gözlerinin sevgi dolu bakışları- nı gözlerimden ayırmıyor, iyi olup olmadığımı bakışlarıyla gözlerimden anlamak istiyordu. Bitkin rahum, onun bakış- Tarından tatlı tatlı yanmıya baş. Jadı; sanki içime o gözlerden bir kor düşmüştü | Elinden tuttum, karyolanın kiyısına doğru çektim. Sarısaç- ları ne güzel dalgalıydı. Mavi gözlerinin içi bahar bahçelerini andırıyordu. Oturdu. Elini eli- min üstünde, saçlarımda gezdir- di. Sonra hadiseyi anlatmğa koyuldu... OÖ akşam sabaha kadar onu dinledim. Okadar tatlı anlatı- yordu ki rüya görüyör gibi olu- yordum. Evet, sanki rüya! Meğer kaza esnasında beni kurtaran oymuş, İskelede gezi- yormuş, suların içinde birinin A MM UYANIŞ çabalandığını görünce hemen denize atılmış.. Beni baygın bir halde buraya getirmiş. O bunları anlatırken ben dalmıştım. Mavi gözleri çok canayakındı. Sustu. Karyola- nın kıyısından kalktı. Pence: reye doğru yürüdü. Yavaş ya- vaş parlaklıklarını kaybeden yıldızları görebilmem için per- deleri açtı. Onun yanımdan ayrılmasını istemiyordum. Sev- gi dolu gözlerinde ruhumun bütün istekleri toplanmıştı. Ya- nıma çağırdım. Geldi, yatağın kıyısına oturdu. Ellerimi ilik avuçları içine aldı. Gözlerime bakıyordu. Mavi gözlerinde 1s- lak bir çimenlik görüyordum. Ağlıyordu. Benim de gözlerim yaşatdı... Fakat neden? Bilmi- yordum | Yıldızlar birer birer kaybo- İuyor, sema gizli ışıkla aydın- lanıyordu. Saçlarını okşadım. Bitkin ruhum, onun sicaklığiyle canlatımıştı. Etraf aydınlandı. Yıldızlar tamamen gözden si- lindi. Artık dağları görebili- yordum. Gözlerini, malızun mah- zun, gözlerimin içine dikti. İs- tirahat etmemi söledi. Onun gitmemesinde israr ediyordum. Halbuki o, nedense benden u- zaklaşmak isteğindeydi. Elimi sıktı. Hiç bir şey söylemeden uzaklaştı... Ayfar, sustu. Uzun kirpik- leri ıslaktı. Kara gözleri nemli çimenler arasında yanan gece- böceklerini andırıyordu. Bakış- larını denize çevirip içini çekti. Biraz evvel gözden kaybolan beyaz kotra, tekrar iskeleye doğru dönüyordu. Ona ve arka- sında havai fişenklerin ışıkları gibi uzayan ize bakarken, şimdi ikimiz birden gözyaşı dökü- yorduk |... Naim Özel j 283 İtalya hakkında Yazılacak en iyi makaleler arasındaki müsabakaların beşincisi. İtalya Matbüatı ve Propaganda Bakanlığı Turizm Genel Direktör- lüğü, İtalya hakkında yazılacak en İyi turizm propagandası makaleleri arasında yeni bir müsabakaa ter- tip etmiştir. Müsabakaya iştirak edecekler mev- gularını istedikleri gibi intihap ede- bilirler: Umumi bakımdan İtalya hakkında veyahut bu memlekette» teki turizm teşkilâtı hakkında, İtal yanın şehir ve kasabaları ve mın- takaları hakkında veynhut diğer her hangi bir mevzu hakkında yar zabilirler, Bu makaleler, İtalyanca hariç, her hangi bir dilde yazılabilirler, ve yabancı memleketlerde çıkan bir gazete veya mecmunda neğre- dilmiş olmaları lâzımdır, İtalyan muharrir ve gazetecileri de bu müsabakaya iştirak odebi- lirler: şu şartla ki, yazacakları yar gılar yabancı memlekette çıkan ga- zete veya mecmualarda intişar et» miş olsun. Makalenin neşir tarihi: 1 Mart 1936 ile 31 Ağustos 1936 tarihleri arasındaki müddetin içinde olacak» tar. Müsabakaya iştirak etmek isti- yenler, yazdıkları ınakaleyi ihtiva eden gazete veya mecmuadan 6 nüshayı, makalenin İtalyarlca veya Fransızca tercümesile birlikte, 30 Eylül 1936 gününden evvel Rome- da Via Vittorio.. Veneto caddesin- de Matbuat ve Propogauda Kakan- lığında Turizm Genel Direktörlü- güne göndermelidirler. Gönderilecek makaleler, Turizm Genel Direktörünün başkanlığı al- tında toplanacak bir komisyon ta- rafından gözden geçirilecek ve tas nif edilecektir. En iyi makale sahibine 10.000 İtalyan Jireti mükâfat olarak veri- lecektir. İkinci mükâfat 5.000 ve üçüncü mükâfat da 2.000 lirettir. Bundan başka, makalesi en güzel fotografllerie güslenmiş olan muhar rire de 3.000 liretlik bir mükâfat verilecektir, İ — İtalya Ulusal Turizm Kurumu Tür. kiye Mümeşgilliğinden gönderilmiştir —