26 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş . Telefon: 2872 Musolini Habeş harbini kazanmakla kaimıyor Italya, Balkanlara el attı, Orta - Avrupada müttefikler edindi! Bir Yugoslav gazetesi yazıyor : Arnavutluk Jtalyanların Balkanlara şirmesi için hazırlanan bir kapıdır Ankarada yakalanan Casusun açlık grevi dün nihayete | ermiş | Dünkü Cumhuriyet gazetesi An- karada casusluğundan şüphe edi- len Letonyalı bir doktorun yaka-! landığınr, bu adamm hiç bir şey söylememek için açlık grevi yaptı- ğını ve kendisine şırınga ile gıda verildiğini yazmıştı. Bu haberin tahkikini dün sabah Ankara muhabirimize söyledik. Muhabirimiz resmi makamlarla temas ettiğini ve böyle bir casus- Tukshâdisesinin mevcut olmadığı" nr, hattâ resmi makamların bunu tekzip edeceklerini bildirmişti. Bu sabahki Cumhuriyet gazetesi, şüp- heli adamın dün açlık grevinden!| vazgeçerek yemek yemeye başla- dığmı, bu adamın şüpheli vaziyeti etrafında tahkikata ehemmiyetle devam edildiğini yazmaktadır. Bu mesele hakkında resmi ma- kamların verecekleri haber işin hakikatini meydana çıkaracaktır. Arnavutlukta bir pazar manzarası (Yazıları 4 ve 14 üncü sayfada) Almanya gibi emrivaki yapmak istemeyiz, fakat Boğazları tahkim hakkı- mızdır; bunu istiyoruz ! Son Dakika: | Rus - Japon askerleri birkaç kere çarpıştı Olüler ve yaralılar var Londra 25 (A.A.) — D,. N. B. bildiriyor; Öğrenildiğine göre, Türkiye Dişişleri Bakanı Dr. Tew fik Rüştü Aras, Milletler Cemiyeti Konseyinin diğer az larını, Lökarno devletlerinin teklifleri mevkii file kondu” ğu takdirde bükümetinin Boğazları tahkim hususundaki taleplerini muhafeza edeceğinden haberdar etmiştir. .... sonra Türkiyenin Boğazları serbestçe tahkimi hakkındaki iddiası çok küvvetlenmiştir. Ren sahilindeki topraklarda Alman hâkimiyetinin iadesini bilhassa (o İngilizler tesvip ediyorlar, Böyle bir zamanda Boğazlar gibi Türk toprak larmda ve sularında eski hususi vaziyetin devamı cidden pek manasız olur, Ancak, Türkiyenin istediği: Bu hakk nm, emrivaki (neticesinde değil, kar#hikir konuşmalarla teslim edilmesi ve kendisine iadesidir. Moskova, 26 (A.A.) — Tass a- jansı bildiriyor? Dün Kabarovski saatiyle saat 10 da yedi kişiden mürekkep bir Japon kıtası Sovyet Rusya — Mançuri ve Kora hudutlarının ilti- sak noktasının yakınında Kunçun mıntakasında Sovyet Rusya arazi- sine geçmiş ve hududur 250 metre berisinde beş kişiden mürekkep bir Sovyet müfrezesine ateş aç - mıştır. Yarım saat süren bir çar « pışmadan sonra, Japonlar kaç - maya mecbur edilmişler ve Sov - yet arazisinde bir zabit ve bir as ker ölü bırakmışlardır. Ayni gün saat on beşi elli ge çe, makineli tüfeklerle mücehhez elli, altmış kişilik bir Japon kı mintakada £ incide) | tası yeniden ayni (Devamı 2 Bugün gazetemiz 16 sayfadır 2009 liralık ikramiyelerimizin dör düncü listesi 15 inci sayfamızdadır. 26 Mart 1936 Perşembe , Sene: 5” Sayı: 1506, ' Feci bir cinayet Müstemleke olan Zeytin burnunda Laz Hafız Babası Abdullahtan kıskandığı karısını Bu sabah Zeytinburnunda feci ve tüyler ürpertici bir cinayet izl lenmiştir. Tafsilâtı şudur: Zeytinburnu, Demirhane cad- desinde kahvecilik ve aşçılık ya- pan Rizeli Hafız adında 25 yaş- larında bir adam, 22 yaşındaki ka- rısını bıçakla öldürmüştür. Cinayet evde ve merdiven ba- şında işlenmiştir. Katil karısmı kesimiş ! kestikten sonra kanlı bıçağını ölü vücudun birkaç yerine dahâ sap lamış, sonra kaçmıştır. Dolaşan rivayetlere göre, Hafız karısını Abdullah ismindeki bas basmdan -kıskanmaktaymış. “Ve cinayeti sırf altmış yâşinda, bes yaz saçlı ve sakallı olan babasiyle karısı arasında bir münâsebetin (Devamı 2 incide) Barsölondan gelen manifatura sandıkları açılınca Ispanyanın kaldırım taşları ortaya çıktı Denklerin içinde muz. kökleri ve çürümüş halatlar da var. Buhırsızlığın Ispanyada rıhtımda yapıldığı tahmin ediliyor İspanya ile yapılan son anlaş - ma üzerine manifatura ticareti ile uğraşan büyük firmalar İspan. yaya birkaç partide gelmek üzere külliyetli miktarda mal sipariş et- mişlerdir. Bu mallardan ilk parti 17 Mart tarihinde limanımıza gelen bir İs- panyol gemisi ile gelmiş, bir gür sonra da gümrük memurlari tara fından sandıkların muayenelerine | başlanmıştır. Sandıklar tartılıp ta üzerlerin- de yazılı kilolardan noksan oldu- Zu görülünce memurlar sandıklar. daki mallardan şüphe etmişler ve hemen alâkadar şefleri ve mal sa hiplerini haberdar etmişlerdir. Seçilen bir eksper heyetinin ö nünde sandıklar açılmış, patiska basma gibi eşyalar yerine taş kum, kömür tozu, muz kökü, Barse: lonanın büyük kaldırım taşları talaş ve daha buna benzer birçok şeyler çıkmıstır. Heyet sandıklar" açmış, içinde çıkan malların kilo- sunu tesbit etmiş, bun'lan sonr malları gümrük ambarına naklet tirmiştir, (Devamı * hele) Hitlerin Fransaya teklifi Londrada dönen bir şayiay: bakılırsa, Hitler, garp komşusu nan endişelerini gidermek içir Fransaya daimi ve kati bir ade mi tecavüz ve emniyet misak »kdetmeği teklif edecektir. (Ren ihtilâfına dair diğer ya zılar 4 üncüde) pe Barsölon şehrı Bir adam ve köpeği Havagaezile boğuldu Taksimde, Şehit Muhtar cad - desinde Tatarcı oğlu dükkânında Karnik adında biri, bir kurt kö - peğiyle birlikte dün gece dükkân- da yatmış. Fakat bu sabah her iki- side delinen havagazı borusun- dan intişar eden gazla zehirlen » miş olarak ölü bulunmuşlardır. (S0) 1575