26 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

26 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

Yazması benden ea zamn T.I.C.lrüesasının nazarıdikkatine NUtUula | Mi bir varlık Olimpiyatlara gideceğiz, veya! gitmiyeceğiz... Ben şahsan artık tamamen de- dikodu sahasına dökülen bu işe şimdiye kadar olduğu gibi şimdi - den sonra da hiç karışmak niye - tinde değilim. Fakat bütün bu patırdı arasın- da, gördüğüm bir hatayı, bir unut- kanlığı, daha doğrusu bir kadirna- şinaslığı ortaya koymaktan ve bu noktaya idman cemiyetleri rüesa- sını nazarı dikkatini celbetmekten kendimi alamadım. »... Türkiyenin çok kıymetli bir sporou çocuğundan bahsetmek is- tiyorum, Memleketimizin ilk defa işti- rak ettiği 1924 Paris olimpiyadın-| £ da, olimpiyat rekoru yaparak ve bir dünya rekorunu egale ederek! büsün nazarları yeni Türkiye ve onun sporculuğu üzerine çeviren... ' 1928 Amistrdam olimpiyadında' $ dünya beşincisi olmak gibi, mem- leketimize şimdiye kadar hiç bir. sporcunun veremediği bir şeref ka. zandıran bu kıymetli Türk çocuğu, i Halterci CEMAL di. İ » *» 4 Aradan geçen seneler, Cemalin zerinde çöklürücü değil,» bilâkis ” yükseltici bir tesir yaptı. Ve 1924 dedünya 14 üncüsü 1928 de dünya beşincisi olan Ce- malin, bugünkü olimpiyatta ikinci ile üçüncü arasında yer alacak bir vaziyete çıkmasına meydan ver- di, » Halterde derece; futbol, basket-! bol, boks ve ilâh kabilinden cemi veya ölçüsü imkânsız sporlar gibi, "rasgel söylenen mütalealar, boş tahminlerle değil, kilo ile, gramla yani kat'iyet ifade eden miyarlarla ölçülür. Burada kaldırılan bir güllenin, orada kaldırılaması tabiidir. Yalniz; kalabalık önünde, heye- can ve şaşırma meselesi meydana! atılabilir ki, Cemal gibi iki olimpi- yada iştirak etmiş eski bir sporcu için bu da mevzuu bahs değildir. | *» 4 # Cemal, bugün umumi tasnifte cem'an 290 kilo tutan bir yekünu rahat rahat elde etmektedir. İki üç ay evvel yapılan Avrupa şampiyonluğunda Cemalin sikletin de birinci gelen Avusturyalı, bu neticeyi 295 kiloyu yaparak ka- Zanmıştır. İkinci ise, ancak Cemalin bu- günkü derecesini tutabilmiştir. ... Önümüzde daha aylar var, Şim- diye kadar bin bir yoksuzluk ve ih- mal içinde çalışan Cemale, teşkilât elini uzatsa; ona, olimpiyatlardan evvel güreşçilerimize yapılacağı gibi, birkaç ecnebi teması yapmak imkânmı hazırlasa, Cemalin bu! günkü 290 kiloluk derecesini. bir- kaş ay evvel elde edilen Avrupa birinetliğinin 295 kiloluk derece- sine, belki bundan da yükseğe çı.! karacağından şöphs bile etmemek! lâzımdır. İşte o zaman 936 olim-| piyadında, biri Avusturyalı, biri Mısırlı olan iki en kuvvetli rakibi- le Cemal arasında birincilik, ikin- cilik ve üçüncülük için kuvvetli bir mücadele olacak ve netice ne olur- sa olsun, kıymetli sporcumuz tara- fından Türk sporculuğuna, göğüs kabartacak önlü bir netice kazan. dırılmış olacaktır. » Halter, memleketimizde en az himaye gören, en az meşgul olu- Kıymetli Haltercimiz Cemal nan, hattâ daha açıkçası, şimdilik Cemalin vücuduyla kayim bir spor- dur. Federasyonu, heyeti falan da olmadığından, başları bin bir işle meşgul bulunan, teşkilât rücsasına s Cemalin vaziyetini anlatan pek ol- mamıştır, sanırım. Onun içindir ki, bu satırları yazmak lüzumunu duydum. Ve böylece, elimizde bulunan, tanrı vergisi bir kuvvet ve senelerce yıl- mak bilmiyen bir azimle tekâmül etmiş yüksek bir kabiliyetten, mutlak istifade etmemiz lâzım geldiğini hatırlatmak istedim. Hem de, büyük fedakârlıklar- la hazırladığımız öbür şubelerimi- zin çoğunun ulaşması imkânsız bir istifade... »* Teşkilâtın Cemalle meşgul ol- ması, iki olimpiyatta Türk spor- culuğunun şerefini, hakkile koru. muş, ve bugün de korumak azmi- le, büyük bir mahrumiyet içinde ve tam bir hüsnü niyetle, fedakâr- casına çalışan bu Türk çocuğuna! karşı, hiç olmazsa, bir kadirşi-| naslık borcumuzda mı değildir?!.. izzet Mahiddin APAKİ Fudbol takımlarının muvaffakıyetinden Beylierbeyliler Sevinç içindedirler Epey zamandanberi idaresiz - lik yüzünden sönmeğe yüz tutan Beylerbeyi futbol takımı, kıymet- li bir idarecinin başkanlığında ge- çen senedenberi muvaffakiyetter muvaffakiyete koşmaktadır. Gençler arasında zuhur eden bir takım manasız ihtilâf bertaraf edilmiş ve şimdi yekvücut olarak muntazam bir surette çalışmakta bulunmuştur. Bu çalışma devam ettikçe Bey- lerbeyinin, yakmda ikinci küme şampiyonu olacağı muhakkaktır. Bir vakitler her gidişinde başı eyik olarak alandan dönen takımı | şimdi kendisini tevali eden mu - vaffakiyetten dolayı tebrik etmek üzere iskele başmda bekliyen köylü tarafından karşılanıyor. Pazar günü de kuvvetli bir ta- kım olan Feneryılmazı 4 — 0 ye-| nen Beylerbeyliler, köyün genç.| leri ve halk tarafından çok se - vinçli tezahüratla vapurdan alr narak kulübe götürülmüştür. ngiliz takımının Anrntrenörüne kaderşinaslığı İngiltere profesyönel takımla - rından Fulham İngiltere kupasm- da dömi finale kalmasını antre - nörün takımı çok iyi çalıştırması- na medyun olduğundan antrenö - rüne kadirşinaslığını evvelâ kon- | tratösünu dahs beş sene için tem- dit etmekle ve Ayrıca da kendisine 30000 frank mükâfat vermekle göstermiştir. Hakem — Ben dokuza kadar sa- yamam, mektebe hiç gitmedim ki... Bilardo şampiyonluğu Pariste profesyöneller arasında yapılan bilirdo şampiyonasında Fransız Conti ikinci defa olarak dünya bilârdo şampiyonluğunu kazanmıştır. İkinciliği gene Fransız Derbier, üçüncülüğü bir Belçikalı, dördün- cülüğü de bir Alman almıştır. Conti'nin kadroda umumi va- satisi 30,37 olmuştur. R | . Muzikli buz banyosu! Şu Amerikalıların garip iş yapmak yolundaki hareketleri, çılgınlığa kadar varıyor, İşte yukarıki resim bu çılgınlıklardan birisine daha çok güzel bir mi sal teşkil ediyor. (Kutup kulübü) isminde bir cemiyet karan bazı Amerikalı gençler, bu en şiddetli zamanında, tamamen bu: tutan Meşiyan gölünün buzlarını rak, gölün sularında banyo yapıyorlarmış. ? Bu çılgın gençlerin bir arkadaşları da bu sırada dostlarını teşci için borus ile valsler çalmakta imiş. Nasıl, hiç de heves edilecek bir spor değit mi? « Haksızlık eden yan hakemin âkibeti: j Kafatasını kıra yumruk... Nevyorkta ou Ambers ile Scam« parti arasında yapılan boks m çında Lou Ambers hasmını yedi ci ravundda nakavt etmiştir. Maatteessüf Scarparti naka' tan sonra bir türlü ayılamamış hastahaneye kaldırılmak lü hasıl olmuştur. Yapılan muayene neticesinde yumruğun şiddetinden kafa tası » nm kırıldığı ve bu yüzden bir nezfi dimaği husule geldiği anla. şılmıştır. Boksörün hayatı çok tehlikeli görülmektedir. Sovyetler Yüzmede Iki dünya rekorunu kırdılar. Sovyet yüzücülerinden kov yüz metre kulacı bir d yedi saniyede birinci, Bo ko da 200 metre kulacı 2 dakika 28 saniye 2/10 da yüzerek iki dünya rekoru elde etmeğe muvaffak ol. muşlardır. >Joe-Louis ile Schmeling 17 haziranda karşılaşıyorlar Joe Louis ve Sehmeling Yan yana Joe - Lowis ile Sehmeling'in 17 Haziranda ONevyorkta Yankee stadyomunda çarpışması kati su -| a a rette tekarrür etmiş ve buna mü - Carnera nın N teallik mukavele imza edilmiştir. Ağır bir mağlubiyeti Schmeling 15 Nisanda “Bremen,,| O Sabık dünya şampiyon > : ktir. | İtalya boksörü Carnera, Fialândi- ile Nevyorka hareket edecektir. bağ e lerden Hayves ile yaptığı bir maç» Dempsey ta ağır bir mağlübiyete uğramış » Yetiştirecek bir tır, , ağır sıklet arıyor Dempsey istediği vücutta genç bir ağır siklet bulursa bunu bizzat kendi çalıştırarak yetiştireceğini ve bir gün dünya şampiyonu ya - pacağını kati bir lisanla söylemiş- ti, 120 kilo gelen dev cüsseli $ nera kendisinden 30 kilo daha har fif olan hasmından ad * dayak yemiştir. Carnera ikinci ravundda yedi- | ği yumrukla sersemlemiş, üçün ravundda ayakta nakavt o maçı terketmeğe mecbur tur, Eski dünya şampiyonunun bu teklifi memnuniyetle karşılanmış, ve istediği şeraiti havi bir gencin Amerikada ve Fransada bulunma. sı için her iki memlekette de ko - miteler teşkil edilmiştir. Bay Zaterin spor yüzünden başına gelenler —Yazısız hikâye—