21 Mayıs 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

21 Mayıs 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 2074—389 UYANIŞ kalbini patronuna vermiş, ona âşık olmuştu. Kendisine gösterildiği söy» lenen bu sevgiye masum bir em- niyetle inanmış, büyük bir saadet havası yaşamağa başlamıştı. Fakat bir gün onun evlenece- gini işittiği zaman bu haberdeu duyduğu hayreti ve büyük acıyı babasından gizliyemedi, İhtiyar adam, hakikati anladığı zaman büyük bir acı ile kıvranarak, bağırdı : — Büyük Tanrım beni affet)! Ah.. Dünyaya geldiğin gündenberi ben seni aldattım çocuğum, öyle mi? Zavallı Bertham en sonra bi- ricik kalbini kırmak için öyle mif.. Gözleri doldu. Başını elleri ara- sına aldı, yürüdü gitti, Büyük bir vicdan azabı içinde inliyordu. Ar- tık, gözleri kapalı olduğu için her şeyi rüya ile bürünmüşiolarak an- dıyan, masum kızına hakikatı söy. lemek lüzumunu hissetmişti. — Bertham, benim sevgili bi- ricik yavrum! Sana söyliyecekle- rim var. Beni derin bir şefkatle dinle, sana zalim bir baba isem de... Bertha, görünmiyen yüzünü ona çevirerek bağırdı: — Sen.. Sen mi bana zalimsin, baba 1... — Onu demek istemiyornm ço- <cuğumi Ben onu demek istemiyo- rum!. Düne kadar bunda hiç şüphem yoktu benim kör olan sevgili kı- zım! Senin inandığın sözler seni aldatmıştır. Yaşadığın dünya be- nim sana tasvir ettiğim gibi değil dir. Ben, sana acı veren şey- lerin hepsini senden gizledim, F sevindirecek şeyler söyledim | ve seni bir hayal cihanı için- de yaşattım!... — Fakat babacığım, yaş yan inşaular hayal değildir, “onları değiştiremezsin !. — Çocuğum böyle yaptım, Tanrım beni affetsin, böyle yaptım. Bertha, bugün evle- necek olan adam okadar çirkin ve bize okadar şiddetli Şdav- ranan bir patron ki, onu görsen nefret edersin ! Yüzü gibi ruhu da çirkin, bir taş kadar kalbsiz ve merhametsiz bir insan... — Of Tanrım! Beni niçin gözsüz bıraktınf.. Niçin ben de, babam da böyle yardımsız, kimsesiz kaldık 1.. Zavallı Caleb, başını iğdi, Ankarada Güvenlik Anıtının bir cephesi gözleri karardı, sarsıla sarsıla ağla- ımağa başladı. Yaptığı büyük güna- hın altında eziliyor, Tanrıdan af diliyordu. — Baba, bana evimizin bakiki şeklini söyle. — Fakir bir yer Bertham, pek fakir ve çırçıplak bir kulübe! Beni çuvaldan paltomun soğuktan ko- ruduğu küçük ve eski bir ku- lübe.. — Baba, o kadar sevinçle aldı- ğım hediyeler benim isteğimle mi geldi, severek mi getirildi * Caleb, cevab vermedi * Bert Ankarada Kızılay bahçesinden Güvenlik Anıtının ve Devlet Mahallesinin görünüşü ' 413 — Görüyorum ve anliyorum, dedi, Şimdi benim müşfik, sevgili ve bana için için acıyan babamı görüyorum.. Söyle baba bana O, nasıl bir adamdır! — İhtiyar bir adam, çocuğum. Zayıf, kambur, ak saçlı, keder ve ağır işlerin büsbütün yıprattığı kırı- rışık yüzlü, hilekâr bir adam.. Kör kız, kendisini babasının ö- nüne attı, dizçöktü ve ak başım koiları arasına aldı, kana kana öptü. — Babacığım görüyorum, Gene körüm, fakat artık görüyorum. Şim- diye kadar babamın hakiki yüzünü göremiyordum, fakat şimdi... Hayatta biricik sevgilim bu bu- ruşuk yüzlü ve ak saçlı babam ka- dar aziz, sevgili ve güler yüzlü bir baba daha var mıdır acaba 1. Ha- yır, hayıri Babacığım bizim için artık yeni bir hayat baharı başlı- yor, Tanrı uzun ömür versin!., Hüngür hüngür ağlıyan ihtiyar baba yürekten gelen bir seşle hay- kırdı ; — Bertham, diyor... — Benim en sevgill babam! Hayır gitmez, giden hiç bir şey yoktur. Benim inandığım, sevdiğim her şey, senin ihtiyarlamış yüzün de fazlasile var. Şimdi mes'ud ve bahtiyarım, daha bahtiyar ola- cağım. Çünkü seni aalın gibi görü- yorum. Babacığım ben kör değilim artık!... baban artık gi: Cahid İren di, L. yi 'i e