4 Haziran 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

4 Haziran 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

26 SERVETİFÜNUN No.2076—391 Yazan ; Andr&€ Gide Dünya Nimetleri Çeviren : Avni İnsel Kitap 11. NİMETLER Nimetler sizi bekliyorum. Açlığım yarı yolda kalmamalı. O ancak tatmin edildikten sonra susabilir, Ona ahlâklar hiç bir şey yapamaz. Mahrumiyetlere gelince, onlarla ancak ruhumu do- yurabildim. Memnuniyetler sizi arıyorum. Siz yaz sabahları gibi güzelsiniz, Akşamları nazik, öğleleri lâtif akan membalar, sa- bahların buzlu sular, deniz kıyılarında esen rüzgârlar, yelkenli direklerle dolu körfezler, ahenkle yürüyen sa- hil boyu dalgalarının ilıklığı... Ahl Ne iyi olurdu, ovaya doğru giden yollar, bo- ucu öğle sıcakları, tarlaların hararet söndürücü suları, gecelemek için de değirmen taşları el'an mevcut olsalardı. Ne nefis olurdu, şarka doğru uzanan yollar, sevi- len sularda gemilerin bıraktığı izler, Musul bahçeleri, Touggourtaki danslar, İsviçredeki çoban şarkıları el'an mevcut olsalardı. Nathanağl, muhakkak ki arzularımız mahzun olmaz- lardı, şimale doğru uzanan yollar, Niji panayırları, kar- ları kabartan kızaklar, donmuş göller el'an mevcut olsalardı. Meçhul kumsallardan limanımıza gemiler dolusu ol- gun meyvalar geldi. Gemileri yüklerinden hafifletinde meyvaları tadalım, Nimetler | Nimetler sizi bekliyorum. Memnuniyetler sizi arıyorum. Siz yaz gülüşleri gibi güzelsiniz. Hiç bir arzum yok ki, cevabı hazırlanmış olmasın. Açlıklarımın her biri mükâfat bekliyor. Nimetler | Nimetler sizi bekliyorum Arzuların tatminini takip edecek memnuniyetler her yerde sizi arıyorum. “ & Nathanağl, yeryüzünde tanıdığım en güzel şey aç- Iığım oldu. O, onu bekliyen her şeye sadık kaldı. Bülbül şarapla, kartal sütle, ardıç kuşları ardıç su- yu ile mi sarhoş olurlar ? Kartal uçuşu ile, bülbül de yaz gecelerinin güzelliğile sermest olurlar. Ovalar sı- caktan titriyor. Nathanağl, her nın yolunu bulsun. Yediklerin seni sarhoş etmiyorsa, kâfi derecede acıkmayışındandır. Her mükemmel fi'li şehvet takip eder, Meşakkat içinde çalıştıkları için kendilerine paye verenleri sevmem. Meşakkatli işler yerine başka işler heyecanın bir sermesti olması- görselerdi daha iyi ederlerdi. Yapılacak işlerde bulu- nan neş'e O işi benimsediğimize delâlet eder. Arzu- mun doğruluk ve samimiyeti rehberlerimin en ehem- miyetlisidir. Tenimin her gün ne gibi zevkler istediğini ve ka- famın onlara, ne dereceye kadar tahammül edebilece- gini biliyorum. Sonra tekrar uyku devirlerim başladı. dar eden bunlardı. Arz ve sema değil Beni alâka- 5 "4 Elimizde olmıyan şeyleri istiyen garip hastalıklar vardır. — Diyorlardı: Biz dahi ruhumuzun acıklı sıkıntı- sını duyduk! Davut, Addulamın mağarasından sahrınç suları için hararetle yanıyordun. — Bana, Beytüllâhmin ayakları dibinden fışkıran suları kim getirecek, diye söyleniyordun. Yavrum, ben hararetimi oranın sularile teskin et- tim. Lâkin, bugün hummalarımın arzu ettiği bu sular orada esirdir. Nathanağl, mazinin sularını birak, onları tekrar tada- yım deme Nathanağil, istikbalde sakın maziyi arıyayım demel Her lâhza, birbirine benzemiyen arzuların olsun, Arzularını sakın hazırlama! Her an, hazırladığın veya hazırlamak istediğin arzularının önüne bir diğer arzu- nun çıkabileceğini hatırla. Saadetin tesadüfe bağlı ol- duğunu, onun her an yol üzerinde önümüze bir dilenci nasıl çıkarsa öyle çıkabileceğini daha anlamadın mı? Akibetin felâkettir, şayet saadetini - böyle bir saadet tasavvur olunamıyacağı için, - öldürmüş isen. Yarının ümidi bir neş'e; yarının neş'esi bir diğer neş'e. Ümit ve neş'emiz sabit değil. Her şeyin değeri bir Eyi farklı oluşundandır. Bana : “Gel sana filân neş'eyi hazırladık,, denme- sini sevem. ,.Sevmen tesadüf ve sesimin kayalardan fışkırtacağı neş'elerden başka neş'e! Bu neş'eler bas- kılardan akan şaraplar gibi sağlam ve yeni akarlar, Neş'emin süslü oluşunu, Sulamite'in salonlardan, ge» çişini istemem. Onu öpmek için ağzımdaki üzüm leke- lerini silmedim. Puselerden sonra nefis şaraplar içtim, fakat ağzımın hararetini teskin edemedim. Bal yedim, mumunu da beraber! Nathanağl, arzularını hazırlama | “. Ne mutlu deyemediğin yerde ne yazık de. Bunlarda da saadet vaatleri vardır. Bazıları saadet anlarını Allahın verdiğini, bazılarıda Ondan başka acaba Kimin verebileceğini sanırlar ? Nathana&l, Allahı saadetinden ayıt etme! — Allaha, beni halk etmesine medyunu şükran ola- madığım gibi, etmemesine de kızamazdım, — olma» saydım nasıl kızardım?