25 Haziran 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

25 Haziran 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No, 2079—394 sonra gene hava yolile Ankaraya gitmişlerdir. Cumuür Başkanı Atatürk, Yeşilköy uçak meydanına giderek Başbakanla bakanları teşyi ve uçak hareketle hayalanıncaya kadar uçuşu takip etmiş, ayni zamanda Devlet Havayolları tarafından İstanbul - Ankara arasında işletilmeğe bese yolcu uçakla- rından birini tedkik etmiş Başbakan İsmet Sd Tüze Bakanı Saraçoğlu Şükrü, İçişleri Bakanı Şükrü Kaya, Bayındırlık Bakanı Ali Çetinkaya, Ankarada Kamutay meydanına inince, Ka- mutay Başkanı Abdülhalik Renda, bakan- iar, Ssaylavlar, bakanlıklar ilerigelenleri tarafından karşılanmışlardır. Başbakan, Kamutay başkanına : — Dönüşümüz trenle olacaktı, demiş- tir, fakat giderken gördüğümüz rahat bizi gene tayyare ile döndürtlü. Büyük tayyareler hakkında Ali Çetin- kaya ile görüşürken de şöyle demiştir : — Onlar gelincede Ağrı üzerinde böy- le bir seyahat yaparız. Tebrik ederim. Başbakan İsmet İnönü, bakanlarla be- raber Ankara - İstanbul, İstanbul - Ankara yolculuğunu yapmazdan önce de, Mayis içerisinde Ankara üzerinde bir hava gezin: tisinde bulunmuştur. Refikası ile oğulları Ömer ve Erdal beraberinde oldnğu balde uçak istasyonuna gelmiş, Bayındırlık Ba- kanı Ali Çetinkaya, istasyon direktörü, fabri- ka delegeleri tarafından karşılanarak, İn- giltereden yeni geletı yolcu uçaklarını gez- miş, izahat almıştır. Sonra pilot 'Tahirin idaresindeki yeni uçaklardan birile, yanında refikası, oğulları, Ali Çetinkaya, Başba. kanlık hususi kalem direktörü Vedid olduğu halde, şehir üzerinde bir uçuş yapmıştır. Bu gezinti, 45 dakika sürmüştür. Yenişe- . hir, Çankaya, Keçiören, Baraj üzerinde uçulmuş, Çütlik yolile dönülmüştür. Değerli Spor Mütehassısı Olimpiyad Masabakaları İçin inle T Di Kadar Olgundur? ALEKS ABRAHAM Tarafından Yazılan Enteresan Bir Makale Gelecek Sayıda, Resimli Olarak Koyacağımız Bu Makaleden Sonra, Başka Sayılarımızda Da Bu Değerli Miltehgssısın Enteresan Makalelerini Bulacaksınız!