12 Kasım 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

12 Kasım 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

400 SERVETİFÜNÜN ran aşk ve ıztırap yükile vücudünü | dalyeye oturdu. Gözleri gizli gizli akıttığı yaşları UYANIŞ iedi “1 in Elbir cl yering çile. Ki gazeti taşıyamıyordu. Yanında bulunan san. | Tutan: 21013 Abonesi : mal ii Pimi Si aylığı 600 hele Gazelemize ilân verecekler, İstanbulda Kemal Salih, Holer Sa'anon ve Huli İlân Şirketin: gitmelidir. Na, am gal : lamba pa Yabancı ülkelerde 36 İvigre. İrangıdır. Bir sayısı 72O Kuruştur artık gizliyemiyordu. — Benim neş'esiz hallerim size ruhumun yalnızlığını bir türlü ifşa edemedi. Kocam beni daha ilk başbaşa konuştuğumuz dakikadan iti- baren kendine bağlamak istedi; küçük çocukla- rın ruhunu elde etmek istiyen insanların vasıta yaptıkları bebek hediyâlerinden farksız olan maddi sözleri, onun, kalbsizliğini hayatımın bu izdivaçla bir karanlığa, bir mezara sürüklendiği- ni hissettirmişti. Bana ,çok zengin olduğundan, apartımanların- dan, en son sistem otomobilinden bahsetmekten başka birşeyler söylemiyordu. Ben, böyle bir koca istemiyorum. Onun ser- veti annemin, babamın ve menfaatperest bütün akrabamın gözlerini kamaştırdı. İşte onların beni zehirlemek istiyen israrları üzerine onunla evlendim. Sustu. Gözleri hiç bir şey görmüyordu. Oda- nın içinde ılık sükütu nefes nefes içerek: — Of.. beni dinle ve bana hak ver İclâl. Dünyada muvakkat hayatı olan insanların haya- tın içinde en tatlı ve heyecanlı yaşamaları ne ile kaimdir ? Şüphesiz ki aşkla diyeceksin. İşte ben de iki yıldanberi bir bestekârı seviyorum. Onunla iki senede ancak sekiz defa bulnşabil. dim. O da, beni seviyor, mütemadiyen çaldı- gun besteler onundur. Benim ruhuma parasile hitap eden kocam, sevgilimin resmini bu sabah kitaplarımın arasın- da bulmuş yırtarken gördüm. Bütün hakikati ifşa etmekte asla tereddüt göstermedim. O, onu tanıdı ve fakir bir delikanlı oldu- gunu söyledi. Benim ruhumu gene servetile ayakları altına alan şu sözleri tekrarladı : — Bugün aynada kendinin güzelliğine inanan her kadın, her genç kiz, benim, göz kamaştı- rıcı servetimin arkasında bana her gün aşkla” rını terennüm ediyorlar. Sen hissiz misin?.. Ben de, artık kendisile oturamıyacağımı söy- ledim. Çünkü; aşkım onundur. Onunla evlendiğim zamanlar aşksız ve kim- sesiz kalbimin neden bu kadar ıztırap çektiğini bilmemek, benim en müthiş zehirli ıztırabim olduğunu anlamıyan birile beraber yaşamak 17- tırabına artık bugün nihayet verdim. Varsın o fakir olsun. Onun, hassaş ve sev- mek istiyen ruhlara hitap eden tarafı var. O göz- ler, benim kalbimde yalnızlığın ıztırabını ilk defa anlıyan gözlerdi. Böyle zengin bir kocayı terketmiş, bir bes- tekâra gönül vermiş diyenler olacak. İşte bu insanlar bence mahlükat sınıfına mensup 2Za- vallılardır. Her gece servetinden bahsedip, ruhumda yer almıya çalışan Doktor onların olsun. Benim ruhumu aşkile büyüliyen ve kocamın fakirliğini ileri sürüp lekelemek istediği beste- kârım var. Bunca yıl hayalile yaşadığım, benliğimi sa- ran sevmek hayallerim onun aşkile yaşıyacak- tır. Çünkü; aşkım onundur. Niyazi Acun Gün ölüyor! Günün altın bakışı Eridi dalgalarda. Pul pul oldu akışı Son ışığın sularda.. Ağardı bir hayâlir, Uzakta gölgeleri. Ey gün! kapanan elin, Tunçlaştırdı mermeri. Esmerleşti denizde, Akşamın akisleri Her duygulu benizde Yalnızlığın sisleri... Nebil Fazıl Bu da bir ayrılık. - Melek Ertan'a - Yanan gün ışığını, İçiyorken her sabah; Çekerim yeni bir ah.. Her gün derince gider Sanki bana yürü der, Alnımdaki çizgiler... Rüzgârın ellerinde Can verirken yapraklar, Titrer başımda aklar... Hasan Sıdkı Sel Yeni Eserler: —— ——— İspanyada Neler Oluyor ? Hasan Âli tarafından yazılan bu eser kitab halinde intişar etti. Muharrir, bu kitabında İspanya hâdisele- rine temas ediyor, İspanyanın tarihini ve sosyal şart- larını aydınlatarak, son faşist isyanının dahili ve ha- rici ekonomik ve politik sebeblerini araştırıyor. Eser bilhassa muhtelif istatistiklere ve rakamlara da istinat ettiğinden daha ziyade ciddi bir etüd sayılır. Fiatı 30 Kuruştur AHMED İHSAN Basımevi Ltd.