9 Haziran 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

9 Haziran 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No, 9191—496 Nusret Safa Coşkunun en gözeti hihgygg Madrıd kimde Kalırsa 1938 — Saçlarının rengi İspanyanın bahtından daha kara, gözlerinin içi memleketimizin istikbalinden daha karanlık, dudakların iş ba- şındaki: hükümetten daha kızıl, yanaklarının ah boğa kızdırmak için sallanan bezden daha parlak. Karşıma çıktığın zaman bür- nunun önünde kızıl bez sallanmış bir boğa gibi, gözlerim dönüyor, irademi kaybediyorum. Seni sevi» yorum, senin için çıldırıyorum; yaşıyamıyacağım BenBiz.. e, üğrune Tereni kadar harap olün kalbimi deşeyim. Bar-* selon gibi paniğe uğrıyan kafamı taştan taşa vurayım. Çıldırıyoram, çıldırmak üzereyim, çıldıracağım. Böyle Marya, ne zaman benim olacaksın .. Yoksa!. Acaba !.. Beni sevmiyor musun $. "a Bir taşyare bombardımanında tahta yığını haline gelen kügük bir kulübenin li otarayor- lardı. Simsiyah saşları omuzlarına dökülmüş, uzun kirpikleri, gecenin karanlığında bile pırıl pırıl yânan gözleri etrafında birer Palmiye giki açılmış ince belli kıvrak bir yol kızı. Ve.. İnece bıyıklı, göğsü, bağrı tavrilli bir Gi delikan- ere kız, uzun, e ve yi baoacaklarını birbiri üze- gimmış, başı erkeğin dizlekinde.. güyorlar şimdi.. Yanlarında kitar var. âz evvel bu kitar delikan- kucağında Kalbinin dili Aşkı tellerde dile geldi. dan işitilen top seslerinin tattuğn içli bir İspanyol inden sonra; UYANIŞ Ben Adyo Grenain. Yı çaldı, ve ikisinin de giyah gözlerinin (o kirpikl beyaz damlacıklar Obirbirini (kovaladı. Göz yaşları kalbin paşmı silen bir cilâdır ve kalp her xiyian sevgi» lere gebedir. Delikanlı genç kızın kızl dudaklarında, ların nemini sile, gile kitagi'ğe döktüğü içinin ıatırabını Hi — Çıldırıyorum, ok tüze reyim, çıldıracağım, Bdisya. Seviyorum sepi., Senin için bitiyorum, ne zaman benim ols- cakaın ? * Genç kış, m ga ipekli gömleğinin geniş oybıyordu; cevap verdi; ” — Harp bittiği kaman!. — Ne zaman bitecek bu harpl. — Madridi kim ela, kimde kalırsa Madrid.. — Ben yarın cephöye gidece- gim sevgilim.. Seni buyada nasıl bırakacağım, Gözüm arkada kala cak, korkuyorum ki o Franko taraftarı Penço seni rahat bırak- mıyacak ! Çünkü oda çıldırıyor senin için... Söyle bans- ii onu da seviyor musun? Genç kız doğruldek Gözlerini süzerek, dudaklarını delikanlıyd uzatırken ancak işitiğir bir sesle cevap verdi; — Ben yalnız sehi seviyorum. “ Ertesi akşam. Ayni sahne, ayni dekor. Ayni kadın. Başka bir delikeni,, Penço! Gene yanlarında Hitar; gene genç kızın başı delikanlının dizle- rinde. — Penço beni çok seviyor mu- san 9. — Sevmek te söz mü Marya. Sensiz hayat, Madritiz İspanya. Başıhda Franko olmıyan bir hü- kümet gibi, Biliyor niusun sevgi- başka Bir çok anal yapabilirim söz ver bana, ei ii Şa, ki Mola fis eği Babimr-olgealenı. Saçları bembeyaz, Şişi şuk, beli çökük, Bir Bir ömik halinde kulübenin İlygatına muş ihtiyar, şok ihtiysil bir etrafında kkalanıiığ bipağe kümesine magal aninişyordi aralık *gözleti dald. Ki: top ve makineli tüfeği verdi. — Marya nine yecek misint, Mi ÖTU Çocuklar kindi, re sonla.