9 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

9 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Sene; 7.» Sayı: 2290 $ Kuruş » Telefon: 23872 — Adi suçlardan mahküm bu yolda kuvvetli bir cereyan var Cumhuriyetimizin on /beşinci yıldönümü münasebetiyle bir af ilânı mukarrer olduğunu ilk defa yazmıştık, Bu haberimizin intişarından ancak bir hafta, on gün sonradır ki Ankaradan bir of lâyihası hazırlanmakta ol- duğu, bu arada yüz elliliklerin de affedileceği hekkında haberler gelme ğe başladı. — Malâm olduğu üzere yüz elliliklerin ve siyasi cürümler dolayısiyle memleket haricinde bulunanların aftedilmeleri hakkında hükümetçe ha- zirlanen İâyiha Millet (Meclisi encümenlerinde müzakere edilmektedi Duyduğumuza göre, yüzelliliklerie memleket dışındaki siyasi müc. simler için hazırlanan bu af kararım diğer bazı suçlulara da şümüllen- dirmek için Büyük Millet Meclisi mahafilinde bir cereyan hasıl omuştur. Memleket ve milletin bütün mevcudiyetleriyle bağlı bulunduğu re- limin on beşinci yıldönümü kutlanırken ve bütün vatan bayram yapar. ken herhangi beşeri bir talihsizlik ve idraksizlik neticesi olarak hürriyet- lerini kaybetmiş © ölan yurddaşlarım bu saadetten mahrum edilmemeleri yolunda başlıyan arzu, af lâyihasmın tetkiki sırasında #mütebariz bir ma. biyet almıştır. Ingiltere Gemilerinin Ispanyada batırılması Ne yapacak? Londra, 9 (A.A.) — Bütün gazete. ç iş! ler, protestolar devrinin geçmiş oldu- ğunu ve İspanyol limanlarındaki İn giliz ticaret gemileri bayrağına hür- met ettirmek için doğrudan doğruya tedbirler alması muktazi bulundu- in beyan hususunda müttefiktir er. Sık sık ileriye sürülmekte olan tek- lif, deniz karakolunu takviye edecek bir hava karakolu vücuda getirmek Şeklindedir. Gazeteler, bu tayyarele- Tin ve İspanyol limanlarında demirle MİŞ olan bitaraf gemilerin mütearrız- ateş edebilmelerini teklif etmek- tedirler; Gazeteler, iktısadi mukabelei bilmisillerde bulunması, frankist ge Milerin .zaptedilm ve .İcabında urgos'taki İngiliz Ajanınm geri çağ- Tılmasını da teklif olarak ileri sür Mektedirler. Devamı 12 inelde İL. Askeri fabrikalar kazanıyorlar lâyiha mec'ise gönderildi Sandığı kanunu Mil? Müdafaa Ve- ince hazırlanarak Meclise günderil. Ai kararı Bar Devamı 12 inctde Protestolarla iktifa Müdafaa Vekâletince hazırlanan ara, 9 (Telefonla) — Askeri Fab. ; miştir. Bu kanunla müstahdemin, usta dal Unu, Müdürlüğü oteşkilâtma | ve işçiler ilk defa tekallt hakkımı kazan. il bilcümle memurlarla müstahdemin, miş olacaklardır. bazi Ve İşçilerin tekmüt ve temini İstk. | Müdafaa encümeni Yayına üzerindeki tetkiklerini bitirerek maliye encümenine ap” Devamı 12 incide HABER S9 Haziran 1938 Perşenbe olanlara da Teşmil edilecek mi? Meclis mahafilinde Filistinde Çeteler Tedhiş faaliyetlerine hız verdiler Kudüs, 9 (A.A.) — Şimali Filistin- de kâin Havita kolonisinin bir çiftli- ğinde patlıyan pir bomba neticesinde kolonlardan bir kişi ölmüş, iki kişi de ağır surette yaralanmıştır. 'Tethizçiler, mahsule âleş vermişler ve Röşpina kolonisinde bir kolor'u öl dürmüşlerdir. Müsellâh bir çele, Bi- ram hudut istasyonundaki bir karan- tina İstasyonuna taarruz etmiştir. Diğer bir çete, Hayfa “yakımında Betşalono kolonisine “taarruz “etmiş- se de muhafızlâr tarafından tardeğil miştir, Askeri makamlar İntizam ve asayiş tertibatını takviye etmek maksadiyle iki büyük askeri kamp inşasına tegeb büs edecektir. Bunlardan birisi “Akâ yakınında diğeri de Hayfa civarında olacaktır. E. 18 Büyük harpte Marmarayı işçileri tekaüt hakkını; haraca kesen Ingiliz Denizaltısı Rahmi Yağız, HABER için bu ente- resan ve son derece meraklı tarihi ese- ri hazırlamak uğruna aylardanberi ve- sika topladı; Marmarada düşman de- nizaltısının taarruzuna uğramış harp gemilerimizin sağ bulunan süvarilerile konuştu. 11 haziran CUMARTESİ, Kapiten Teodor Bre dei Kadınlar Bugünkü sayımız 16 Sayfadır tin ia Tel: 20335 Ordu hizmetinde çalışacak ilk olarak hastabakıcı sıfatile orduda vazife görecekler Ankara 8 BALİ — — Askeri has- ta bakıcı hem; | lâyihası meclis ruznamesine sıhhat müesseselerinde (o bas hemşire yetişi faa velikilliğince üç srıflı b hastabakıcı hemşire okulu açıl Bu okula milli müdafaa v tesbit edilecek şartlar dairesinde talebe kdbul olunacaktır. Askeri tıbbiye talebesi gibi iaşe cdi- lecek olan okul talebesine her ay beş acai lm mn lamine ve elbise ve techizat verilecektir. Bu hemşireler mektepten çıktıktan sonra altı yil mecburi hizmete tabi ola- Bunlar 20 sene hizmet Onra tekaüt kanunu mucibin- caklardır. ifa ettikt ce ickaütlüklerini isteyebilecekler, 55 tabi yaşmı dolduranlar sin tâhdidine tutulacaklardır. Bu mektep Gülhane tatbikat oku- lunda açılacak ve üç sınıflı olacaktır. i hastabakıcılar üç yılda bir ecek, asli maaşları 16-17,5, 20 lira olacaktır . Süvarilerimiz simle karşılandılar Avrupada birçok beynelmilel müsaba kalara giren , gazetemi mize avdet etmek üzeredirler, Şu dakika larda, kazanan, kıymetli süvaril puru Galata rıhtımına yanaşmaktadır. Rıhtımda ayrıca sönra, doğruca Harbiyeye $ meydanında da kalabalık bir halk Bugün saat 17 ye doğru mektept bi r DİKKAT: Büğün süvarilerim okuyunuz, Yalmız ri kıymetli subaylarımızı karşılamak istiyen kalabı merasim de yapıla caktır. ve b muvaffakiyetler işar ettiği bu saatlerde memleketi, inicilerimizi taşıyan Polonya va, ım değil, hatti bütün yollar, ık bir halk kütlesi ile doludur, uvarilerimiz, rıhtıma çıktıktan mektebine gideceklerdir. Okulun talim zi beklemektedir. verilecektir. mış olduğumuz Sayfayı Suncuda Japonlar sivilleri bombalamıyorlarmış! Japon Hariciye Nezareti pro- testolara böyle cevap veriyor Tokyo, 8 (A.4.) — Domel Ajansı bildiriyor: Harleiye nezaretinin mümessili, ecnebi gazetelerin birçok süallerine verdiği cevapta, Japon tayyareleri- nin Çin sivili halkına şimdiye kadar asla taarruz etmedikleri gibi bun- dan böyle de etmiyeceklerini ve fa“ kat müstahkem şehirleri ve ezcüm- le Kanton ve Hankeu'u bombardı- mana devam eyliyeceklerini göyle- miştir, Hariciye nezareti mümessili İngi- liz büyük elçisinin Kanton bowmbar- gap” Devamı 4 üncüde Çinde bombardıman kurbanı bir çocuk Marmarada Büyük Harbin patlayışı İstanbulda misli görülmemiş bir heyecana sebep olmuştu... Sokaklar hurcahınç insan kalolu ilarile dolmuş; uzun ktlıclı polis le tüfekli devriyeler inzibat tedbirleri almağa Koyulmağtu... Bu binbir macerayla dolu deniz tefrikamızı okumağa başlıyacağınız ta- Unutmayınız