June 9, 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

June 9, 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Bazı iddialara karşı ' Atletizm Federasyonu Ml ve ep m ee » we NR LE 1 Vİ T.S, K. Atletizm Federasyonundan; Bir İstanbul gazetesinin 2 - 6 - 1938 tarihli nüshasının spor sayfasında (Son vaveylâ) başlıklı yazı tavzihe muhtaç törülmüştür. Bu yazıda (... sporumuzunen geri Kalmış şubesi), olarak gösterilen atle- tizmin yurdda her gün biraz dahâ geri- Yemekte olduğu iddia edilmete ve bu İddia şu düşüncelere istinad ettirilmek. tedi, “1 — Rekor düşmektedir! Cevap: 1936 yılı mayısından 1938 Yılı mayısına kadar atletizmin muhte- Nif branşları üzerinde 16 Türkiye reko- Tu kırılmış ve 2 tanesi egale edilmiştir. Bu 16 rekor içinde Karukaşın Amerika. da tesis ettiği cirid rekoru dahil değil diz, Ayni resmi rekor jistesinde 1934 ten 1938 yılı mayısına kadar göze çarpan Tâkam 15 tir. Rekor denilen azami kıymetin yük. | seldikçe daha zor elde edilir bir muvaf- fökıyet olduğunu bilenler, yeni derece- lerin ifade ettikleri manayı anlamakta Küçlük çekmezler. Son 4 senelile listesi. hi alâkalılar T. S. K. Spor sergisinde Mukayese edebilirler. “2 — Atletizm merakı ve hevesi sön- Mek üzeredir?., Cevab: Atletizm müsabakalarına işti. P3k edenlerin sayısını, tesmi cetveller. den alarak aşağıya dercediyoruz; 1936 yılında 33 müsabaka yüpulmış ve bunlara 736 atlet girmiş, 1937 yılın- da 222 müsabaka yapılmış ve bunlara 3234 atlet girmiştir. 4938 -yılı mevsiminin başında olma- Mıza rağmen, muhtelif bölgelerimizde 20 den farla müsabaka yapılmış ve bunlardan fatanbulla Ankarada yapı. Mirlarınm en az rağbet görenine 170 #tlet iştirak etmiştir. Bu yeküslara maroton tecrübesi ola. Tak yapılan uzün koşular dahil değildir. Daha evvelki yılların çalışmalarını gös- *ren vesika yöktur. Diğer taroftan, atletler kendi kabili- $maling'e karşılaşmak Is eniyen Tomi Far Cezaya çarpıldı ! 8S (AA) — Vaktiyle Maks e karş lâşmayı kabul etremiş | 50 7, sünden boksör Tomi Fara | Mm liralık bir para cezası hükm j | cevap veriyor yet ve yaşlarına göre muhtelif kâta- görilere ayırmak ve müsabakalar tertip etmek, ârtan isteğin ve tekniğin ottaya koyduğu bir zarurettir ki, bu da mev- zuu bahs makalede atletizmin öldüğü. ne garip bir delil olarak gösterilmekte - tedir. “3 — Nizami pist yapılmamıştır! Cerap: T. $, K. nun 19 vilâyette bir- den stad yaptırma işlerile geceli gün - düzlü çalışmakta olduğunu efkârı umu- | miye kadar spo: muharrirleri de bi mektedir. Bu 19 sahadan Afyon, Kon ya, Bursa, Kocaeli, Adana, Aydın, Kas- tamonu, İsparta, Kırklareli inşaata baş- lamış bulunmaktadır. Bunların dışında Uşak ve: Edremi- din tam nizami evsaftaki atletizm saha. arı 5 şehir müsabakalar: münasebetile kazamlmış, iftibar edilecek eserlerdir. ıda atlet sicili yoktur?, Cevap: T. 8. K. yeni talimatına gö- re, yurd sporcularının tescilini yeniden yapmaktadır. Bugün kadar 2054 fut- bolcuya ve 1194 atlete lisans bulunmaktadır. Henüz yarılanmamış bulunan bu tescil muamelesi içinde 25 sene evvelki tekaüd sporcuların İsim » lerine rastlamak mümkün değildir. “5 — Türkiye birincilikleri yapılma- mâktadır Cevap: Atletik sporlar hakkında en iptidai bir Hkse sahip olanların da an- byabilecekleri gibi bu sporda henüz e mekleme çağında olanları yetişkin “as larla karşılaştırmanın, ne bu sporu" teşviki, ne teknik değerinin artması, ve ne de propağandası bakımından bir faydası yoktur. Türkiye birincilikleri bu sebeple yapılmamaktadır. Ve gene bu sebeple yapılmıyacaktır. Ancak, buna mukabil biribirlerile denk bölge ve şehirler arasında yapılan ve ananesi tesise çalışılan $ - 3 şehir müsabakaları, yüz gül vermektedir. Bu müsabakalarda elde edilen dere, celeri bir yıl evvelisi ile mukayese et - mek, bu ileri adımın değerini anlamağa kâfidir . Bu şehir müsabakaları, bu yıl, şebri çalıştırmakta ve müsabaka e tırla toplamaktadır. Bu 37 şehir, 7 mer- kezde karşılaşmaktadır. Ne bu şehirle- rin hazırlık idmanlarının, ne de dep - lâsmanların, teşvik edici ve terbiye edi- ci kıymetleri üzerinde durmağa lüzum görmekteyiz. Sporu bütün yurda yay- mak, 'T, S. K. nun ana prensibidir. Balkan öyunları neticelerine gelince ; Fn cahil olanla; bile, birinci sınrf atletin bie yılda yetişemiyeceğini pekâlâ bilir- » Bu oyunlarda daha yüksek rekor» lata rağmen 28 puvan alan milli takı. mı, T, $. K, devraldığı kadrodan seç- meğe mecbur kalmıştır. Bu kadronun bütün memleketteki heyeti mecmuası: sayısının da 40 » 50 yi geçmediğini ken- dileri bizden daha iyi bilirler. 6 — Türk atletizminin en parlak ha- reketi olarak gösterilen İstanbul atle. tizm bayramı, daha eskiden de olduğu gibi, Atletizm federasyonunun para ve teknik'yardımiyle yapılmaktadır. Son iki yıl müsabakalarını evvelkilerden » yıran bâriz vasıf, bu müsabakalara fe- derasyonca yurdun bir çok yerlerinden atletler iştirak ettirilmiş olmasıdır. Diğer taraftan bu hareketin İzmir - İstanbul - Ankara birincilikleriyle ne teknik randıman, ne de kütlenin göster. diği alâka bakımından mükayesesine imkân olmadığını gündelik nesriyattan dahi anlamak mümküğür. Mevzuübrhe gazete, bunu, havadis olarak sütünlö rma âlmağı spor bakımından faydalk sayımışsa kabahat biğde değildir. “7 — Müsrbakalarda seyirti adedi &- zalmaktadır!.,. Bir atletin; bir müsabakadâ, hem se- yitci, hem müsabık, hem kronömetreci ve hem de hakem olarak kullanıldığını unutanlar, meselâ Uşak5 şehit müsaba. kalarını seyre koşan 7000 vatandaşın sâyısını azımsamakta haklıdrrlar. verilmiş ren metiçeler 37 eN Ankaradakl #efbest güreş birinciliğini Kazanan ve Milli takim Yakında Istanbulu gelecek olan M. Sarandos Londraya muvasalat etli yakın bir zamandır Ame- »n İstanbullu pehlivan Mi- dos, yeni dünyada büy *yetler kazandıktan sonra ai nin yarına dönmek İki seni rikada bulut ço Sa, Ğ üzere İstanbula müteveccihen Amerikadan ayrılmıştır. Bir iki gün evvel İngiltereye muva- salât eden Miço, Londrada üç müsaba- ka yaptıktan sonra kendisine refâkat eden sinema sctisti Pik Povl ile bera ber şehrimize gelecektir , Holandalı yüzücüler Ingilterede büyük muvaffakiyetler kazandıuar Hembleyde “Empayr klüb,, ün ter- tip ettiği yüzme yarışlarına Holande- dan iştirak eden dokuz yüzücü İng, gilterede fevkalâde muvaffak olmuş, İngilizler on yarıştan dokuzunu kay - betmişlerdir. İngilizlerin kazandığı yegâne müsa- baka yüz yarda kurbağalama yarışı ol. müştür. Bu müsabaka pek sıkı olmuş ve netice de Britanya şampiyonu Mis Doris Storez kadınlar dünya rekorunu tesis etmiş olan Holandalı matmazel Vanlbergı geçmek suretiyle parlak bir muzafferiyet kazanmıştır. Son beş yardaya kadar Holandalı önde iken Mis Doris büyük bir enerji sarfiyle hasmını son saniyelerde geçmiş- tr. İngilizlere bu yarışlarda şans hiç yor- dım etmemiştir. Sırtüstü yüzmede Seheffe, İngiliz yüzücüsü Toylovu an. cak bir kaç santim farkla geçebilmiştir. Taylovun birinci turda geri kalması ve sonra da âradaki mesafeyi kapatmak için fazla göyret sarfetmesi bu mağlü- biyetine sebep olmuştur. Scheffe mesafeyi 71, 8 . 10 saniyede katetmiştir. 400 metre yarışında da İngiliz yüzü- cüsünün daha kısa boylu oluşu ona mü- sabakayı kaybettirmi Jack Hale son iki metreye ka nde yü- zerken bir seksen beş boyunda olan Fe- lemenk yüzücüsü Van Kuyl, kolunun Federasyonun güzel bir kararı Milli takım güreşçileri 1938 Serbesi güreş birinçilerile karşılaşacak çağa Ank'ea, 8 (A.A) — 1936 Türkiye | sabaka yapacak milli ekip güreşçileri: serbest güreş müsabakaları neticesinde her sınıfıntan birinci çıkan güreşçiler haziran nihayetlerinde İstanbulda milli takımla karşılaşacaklar ve galip gelen- ler yeni milli takım kadrosunu teşkil e, deceklerdir. T.S. K, Güreş Federasyonundan ya» pılan bir tebliğde: 1938 Türkiye serbest güreş birinci Niki inde galip gelen birincilerle mü- | 56 kiloda Ahmet Şakir Yılmaz ve Kensa, 6 kiloda Yaşar Erken, 66 ki. loda Sadık Soğanlı ve Yusuf, 72 kilo» da Hüseyin Çetin, 79 kiloda Ahmet Ki- reççi ve Adnan, 85 kiloda Mustafa Çak- mak. Ağır siklette Mehmet Çoban olduk ları ve bunların haziran nihayetinde yü. ilacak mezkür müsabakalara hazı'lan- nalatı lüzumu bildirilmektedir. i ölemanlerile kars şlaşacak olan pehlivanlar İngililere yegâne yarişt İmzandıran Mis Doris Storez'e mükâfatı uzunluğu sayesinde havuzun demirini daha evvel tutarak müsabakayı 5 daki, ka 16 6 - 16 saniyede kazanmıştır. İçlerinden dünya şampiyonları olan Holanda kadın yüzücüleri bilhassa na- zarı dikkati celbetmiş ve kadınlar âra- sında yapılan müsabakakerın . hemen hepsini onlar kazanmışlardır. Kadınlar arasındaki 400 metre Yya- rışında kazscan Holandalı Mis Van Veen İngilteretle pek beğenilmiştir! Ot na istikbalimdünya şampiptnugötüğle bakılmaktadır. Mis Van Vecn, dört yüz metrehin son otuzuncu metresine kadar hiç bir efor sarfetmemiş, sor otuz metreyi müt- hiş bir sür'atle yüzerek yarişı $ dakika 28, 6 » 10 saniye ile bitirmeğe muvaf- fak olmuştur , Dünya kupası Futbol maçının hasılatı Peciş, 8 (A.A.) — Geçen cümüârtesi ve pazar günl yapılan dünya: kupası maçlarında en çok gelir temin eden kar şılaşma Pariste Park de Prens Sta- dmda yapılan Almanya ile İsviçre ol- muştur, Bu maçın temin ettigi hasılât 500 bin Franktır. omp stadındaki Fransa - Bejçi. ka maçında 400 bin frank, Marsilyada yapılan İtalya - Norveç maçında 280 bin frank, Straçburgda yapılan Brezil- ya - Lehistan maçında 200 bin frank, Iö Havrda yapılan Holanda - Çekoslo- vakya maçında 145 bin frank, Tuluzda- ki Romanya - Küba maçında 110 bin İraak gelir temin edilmiştir. Yedi maçın temin ettiği duhuliye ha- sılâtı bir milyon 186 bin franktır. — Dünya kupasında Bugünkü maçları kimler idare edecek? Paris, $(AA) — FP.İ.FA. nin hakem encümeni Bovensin reisliği altın- da yaptığı kısa bir toplantıdan sonra, perşembe günü tekrarlanacak olan Al manya - İsviçre ve Romanya . Küba maçlarını idare edecek orta ve yan ha - kemleti tayin edilmiştir. Almanya - İsviçre maçmı İsviçreli $ İ|Eklind idare edecek yan hakemliklerini Belçikalı Baert ile Holandalı Morsel ya. pataklardır. Romanya » Küba maçında orta ha. ker Alman Bilem, yan hakemleri Fransız Kapdövil ile Nerengo'dur.