7 Temmuz 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

7 Temmuz 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

Yğmezf SERVETİFÜNUN NR alyp lke a Yeis No. 2185—500 » . | . Türk aakeri Hatayda, 'Pürk askeri Hatayda. edebilirdi. Hatayda kardeşler sarmaşıyor. ret gtiniyoruz. Niçin, hayret edelim 9 miye tahammül etmez. kalacaktır. ? Hataya giren Türk askeri, omuzlarında bu hakikati taşıdı. Hadınlar gelinlik elbiselerini, erkekler bayramlıklarını giyerek sokaklara döküldüler. Türk askerinin biraz yanık yüzünde, bu hakiketi se- Izoladılar Matay Zaferi Sulhün de zaferid Gazetelerdeki fotoğraflara doya doya baktım. Bu fotoğraflardaki saadet, bana da girayet etti. İn- #öm, kewdinden geçiverir, derler ya, İnandım buna. Ben de, kendimi kaybettim, sonra bu mes'ut İoanalar arasında buldum, Hataya giren 'Türk askerini, birlikte karşıladık. Selâmladık; Bayrağı beraber Atatürkün millete bağışladığı büyük zaferin intibalarını, gazete sayıfalarında takib ederken, İstan- bulda değildim; Hataydaydım. Sayıfalarda resimleşen coşkunluğa karışmıştım. Bu güzel manâyı daha sâde bir dille anlatalım : Hatayda kardesler sarmaşıyor. Daha sâde bir dille anlatalım dedim. Çünkü, bu azameti, bu sâde cümle kadar, hangi söz ifade Bayram coşkunluğu içersinde kayboluyoruz; tükeniyor, ruh kalıyoruz. Fakat hayret etmiyorum, hay- Ba, beklemediğimiz bir 'netice, değildi ki. Daha birkaç sayı evvel, Uyanışda, gene bu sayıfada, şöyle demiştik; “Tüle Demokrasisi, Atatürkün eseridir. O, bu muazzam eserinde, en büyük bir noksan bile gör- Ebedi Şefin davası, akdenizin bu güzel kıyısında, tahakkuk etmiş, ebedileşmiş, bir imkân olarak Hatay davası, Atatürkün ve milletinin istediği tarzda halledildi: Barış yoliyle. Hatay zaferi, yakınşarkda sulhün de zaferi oldu. ir! Gavsi Halid Ozansoy © Ankara, 4 (A.A) — Resmi Tebliğ: 1 —- Bugün saat 18 de Hari- giye Yekâletinde Herisiye Vekili , doktor Aras ile Fransız büyük el « ii SE. İlepri Ponsot arasında dün «ğ femmuz 938> üzerlerinde mu- tebakaf hâsıl olan vesikalaz imza- lanmıştır. İmzalanan bütün vesi- kalatın * Doştlük mushedesi, müş- tek beyanname ve merbüt pro- twkoliün derhal neşri kararlaştırıl mitar, Resmi tebliğ Metinler Ankara, 4(A. A.) — Bugün Hericiye Vekâletinde Hariciye Ve- kili Dr, Tevfik Rüştü Aras ile Fransa büyük elçisi B. Ponsot arasında imza edilen metinler şunlardır : Türkiye Cümhuriyeti Reisi ve Fransa Cümhuriyeti Reisi, 3 -— Antakyada 3 temmuz ta- rihinde imza edilen genel kur- maylar anlaşmalarına (o tevfikan Bântakta Frensız kuvvetlerile teğ- Tiki mesai edecek olan Türk kuv- wetleğinin kendilerine tahsis edilen mantıkta konuş yerlerini intihap etmek üzere konuş müfrezeleri bu ikham «8 temmuz 1938> de Hata- p giseceklerdir. Türk kuvvetleri Şamp <5 beramuz 1938 de gün- # gireceklerdir. * Atatürkün dehâsile Hatay, on sekiz yıl süren ayrılık ve ye- timlik acısından kurtuldu, Türk askerleri (o bugün (Hataydaki kardeşlerimizin yanındadır ve onların koruyucusudur. Büyük bayramımızı milletimize kutlu- larız. UYANIŞ Türkiye ile Fransa arasında dosluk muahedesi i memleketin müşterek yen- faatleri uğrunda samimi bir dost- luğun bağlarını sağlamlaştırmak arzusunu güderek Bir dostluk muahedesi akdine karar vermişler ve murahhas olarak, Türkiye Cümhuriyeti Reisi, İzmir Mebusu Hariciye Vekiji Dr. Tevfik Rüştü Arası, Fransa Cümhuriyeti Reisi, Türkiyedeki Fransa büyük elçi- si B. Henri Ponsot'yu murahhas tayin etmişlerdir. Bu murahhaslar usul ve nizama uygun görülmüş olan salâhiyetna melerini yekdiğerine tevdi ettikten sonra aşağıdaki hususları kararlaş- tırmışlardır : Madde 1 Yüksek âkid taraflar içlerinden birine karşı müteveccih siyasi vey& iktisadi hiç bir anlaşmıya ve hiç — Devamı lllinci sayıfada —