28 Temmuz 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

28 Temmuz 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

İN İİ SERVETİFÜNUN No. 21s8— 903 la piki 2 Galen Bs Yazan: Muazzez Kaptanoğlu emt. bir —— Küçük vil. Keşki gitmeseydim Prenses.. Keşki Acıpınar bütün hayatımı dolduran bir mabed olarak kal- uğder.. tohalikle kabul saydı, etle. erkeği olmuştum Bir akşamdı meşum, bir skşem.. Tiyatroya ; pa giki kin kiğük be © gidecektik... Avrupadan balet heyetleri gelmişti. İçimde garib bir çırpınış verdı. En güzel yerde biz İder tutup dadımızla beraber gittik... Bişçok güzel şeyler seyrettikten sonra niha- yek Sütün halkın heyecanla beklediği «Kızıl alev» diye anılan kadın çıkacaktı... Peri ; — Acaba hakikaten alev mi? diye gülüm- siyordu.. Ben : — Bırak canim diyordum... Kim bilir nasıl kadındır. Perde açıldı.. Büyük bir alkış tufanı içinde kıpkızıl bir kumaşa sarılmış bir kadın çıktı. Kalbim duracak gibi çırpındı. Oh, beni aylarca peşinden sürükliyen (Kızıl slevdi) bu.. Parisin en aşağı barında yerı çıplak numara yapan bu düşük kadını (Kızıl alev) şeklinde een temiz insanları içine içine getirmiş- 1 ri betim her şeyim oldu.. Gün- z şerak. bağ içinde kendimizi Saf insanları yakmak için!.. Peri, & güne kadar bana dünümü hatırlat- mamıştı, Ben bilmem niçin iğreniyor, nefret ediyordum. ., : Ve zannediyordum ki, artık onu hiç hatır- lıyamıyacağım Fakat böyle olmadı Prenses.. Böyle olmadı... 28 yılın itiyat âimsiyah bir uçurum şeklinde gözlerimde derinleşti... Çırılçıplaktı.. Beyaz vücudünü bu kızıl ku- yaşa sarmıştı... Oynarken ayakları omuzları, mevzun bacak- ları, dolgun göğsü meydana çıkiyor, insanlari gerib bir teşirle kıyrandırıyordu. Beni görmüştü.. Sevinçle, hayretle gülüm- sedi. Oh ben şeytani gülüşü çok iyi tanırdım. Bu gülüş - Benim mahkümumsun - diyen bir emirdi.. Artık gözleri bizden ayrılmadı.. Kadıni takdirle seyreden Peri bizden ayrıl. mıyan gözlerinden sıkılmış olacak Ki, bana se-