28 Temmuz 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

28 Temmuz 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

158 SERVETİFÜNUN Uyanış'ın Romanı : 10 — Beyhude vakit kaybediyorsunuz Pola... Sizi temin ederim ki, Mösyö Hüber Gran bir saat evvel Marsilyaya müteveccihen hareket etmiştir. Arzu eder- seniz bunu tahkik de edebiliriz.. — Evet.. Bu lâzımdır... — Pekâjâ.. Kime itimadınız varsa söyleyiniz., Derhal yola çıkarmağa gayret edeceğim... Kontes derin bir düşünciye daldı. doğrularak : — Mösyö Flip Peroşon, dedi. Hüberin aziz bir dostudur.. Kendisile görüşmeliyim... — Bana bu kadar itimetszlık ha!.. — Hayır.. takat... Ab Yarabbi, ne dediğimi bil- miyorum... Size inanınm Marki.. Lâkin iztırabımı tahmin edemezsiniz.. Bir türlü Hüberin beni terke- debilmesine ihtimal veremiyorum.. Bakınız eşyağın- dan hiç birini de slmamış.. Eserleri bile olduğu gibi duruyor... Nasıl olur Allahım? Nasıl olur?.. Aralarında uzun ve ağır bir sessizlik oldu. Kon- tes başını masanın kenarına dayamış ağlıyordu. “vi- 'hayet doğrularak gözlerini kuruladı: — Arabamn bir saat evvel hareket etliğine ba- kılırsa çoktan Paristan çıkmış bulunuyor. Acaba han- gi kapıdan geçtiler 1.. — Bunu niçin soruyorsunuz Kontes 1.. — Zira kapılardaki karakol zabitleri belki bu arg- banın içinde kim olduğunu o nereye gittiğini öğren- mişlerdir.., — Hepsine sorabiliriz.. Lâkin arabayı durdurta- rak gittikleri yeri yolculara sormak ancak bir şüpbe dahilinde vaki olan bir muameledir.. Mösyö Hüber Granın arabasının böyle bir muameleye ma- ruz kaldığını zannetmiyorum... — Bir tecrübe edelim.. Belki tali yardım eder. — Pekâlâ.. Ben derkal Mösyö Flip Perogonu bul- mağa gidiyorum. Bir beygir de temin ederek bir çey- rek saate kadar döreriz.. Siz kendisine bizzat tali- mat verirsiniz.. Ben gelecek haberi sizin yanınızda almak için burada kalacağım... Marki selâm vererek çıktı, ilwwm Flip ile avdeti hakikaten bir ieyrekten fazla sürmemişti Kontes Flip'e lâzım jiiirji Şeyi rica wiikten süsü yenç dam beygire atlıyarak derhal gözden kayboldu. Bir buçuk mwiilik intizar bir buçuk “it kadar uzun gelmişti. Kontes büyük bir heyecan içindeydi. Nihayet yaklaşan nal sedaları onu yerinden fırlattı. Flip kan ter içinde kulübeye girmişti. Elinde tuttu- ğu iri zarfı Kontese uzatarak dedi ki: - Kontes cenabları, tali bize hakikaten yardım etti. Araba Parisin (8. A.) kapısından geçmiştir.. Ka- Birdenbire No. 2188—503 EE gi çe rakol zabiti Mösyö Piyer, saat ikiyi on geçe bir kupa arabasının kapıya takarrüb ettiğini görmüş.. Araba kapalı olduğu için tabii içindeki yolcuları tanımak imkân haricindeymiş. Lâkin, o anda araba yavaşlı- yarak durmuş ve Penceresinden Mareşal Dö Güstav Frenozun başı görünmüş.. Mösyö Piyer derhal koş- muş. Mareşal bir bardak su istediğini söylemiş.. Bu: nu, arabanın içinde hafif bir nefegdarlığı geçiren gü- zel bir delikanlıya yudum yudum içirmişler.. Bu de» likanlının hüviyeti meçhul olmakla beraber, Mareşa- lın ifadesinden Marsilyaya gidecekleri anlaşılmış.. İşte, Mösyö Piyer sizi tamamile temin etmek için kendi yazısile ayni şeyi naklederek imzaladı.. Buyu- runuz Kontest. Kontes titriyen ellerile zarfı yırttı, Hakikaten «mülâzim Piyer» imzalıydı ve Flip'in verdiği izahati doğruluyordu. Genç kız itidalini muhafazaya gayret ederek Flip'e teşekkür etti. Ve yalnız kaldıkları zaman Markiye dedi ki: — Size inanmak istemediğim için beni affediniz Marki !.. Lâkin ben eski Pola değilim. Düşmüş bir kadınım... Marki ayağa kalkarak Kontesin yanına geldi : — Pola. Sizi kaldırmak için uzanan ellerimi de- mek artık reddetmiyorsunuz $. Ah siz bir meleksiniz., — Alicenab doştum,. Beni aftediniz.. — Sizi çoktan affettim Pola.. Artık bu kulübeyi terk edebiliriz değil mi 9. — Nereye gideceğiz 1.. — Evime. Sizi babanızla barıştıracağıma dair kat'i söz veriyorum. Onbeş güne kadarda karım ole- eakaınız... Kontes eşyalarını toplarken ağlamasına nihayet veremiyordu. O şu kulübeye ne büyük emeller, ne sonsuz hayaller içinde gelmişti!.. Heyhat! Şimdi ise onu yalnız biray süren hummalı bir aşk yuvasından ibaret kalarak bırakıp çıkıyordu. Hüber Granın bir gün şü kulübeye uğrıyacağını düşünerek bir intizam kasdile s2 şu küçük mektu- bu yazıp bıraktı: <Mösyö Hüber; Beni terkedişinize pek fazla müteessir olmadım. Eski nişanlım Marki Dö Lesko ile pek yakında ev- leneceğim.. Sizi kısa bir zaman içinde sevmiş olmakla işlediğim hatayı anlıyorum,. Lâkin beni gevmiyeni artık sevmiyeceğimi, hattâ düşünmiyeceğimi kuvvetle ümid ederim. Adiyo dostum. Kontes Pola»