28 Temmuz 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

28 Temmuz 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 2188—503 Okuyucu Yazıları Ulu Türke Yücelerden doğarken, demir bilekli güneş Işığını sunuyor yurdumun alanına, Arıyorken etrafta kendine göre bir eş Bulaşıyor, Türklüğün yosun tutmaz kanına. LI Bu güneşle (ululuk) yükseliyor göklere, Türklüğün emelini taşıyor yükseklere. Şu söz armağan olsun : — Ölmek var dönmek yoktur; Türkün öz (yasa) sında emelsiz sönmek yoktur., Muzaffer Özdel Ölmek Yıllsrea kalbim seni neden boşun& yorsun ? Pugenle öldür beni, katilim ol nelursun. Mutlu buldum kendime aşkınla ben ölümü, Al kalbine göm beni, Kalbin mezarım olsun. Cahit Özkan Adadolu dağlarının karlı tepeleri UYANIŞ | 157 Çıkmak bir yolculuğa Çıkmak bir yolculuğa, bilinmez iklimlerde, Hayattan beklenilen, şeyleri orda bulmak. Elem yapraklarının, çürüdüğü o yerde, Hayallere sarılıp, hakikatten kurtulmak. Çıkmak bir yolculuğa, rüzgârlani! önünde, Emellerin sırtında sonsuz ufuklar aşmak. Sıyrılıp acılardan, hafifleyip bir günde, Erişilmez sanılan mensillere ulaşmak. Çıkmak bir yolculuğa, sellerin sür'atiyle, Kesilmez rüzgörlarla, fırtına gibi coşmak Atılmak arzulâra, hütyaların atıyla, Koşmak sonsuzluklarda, bitmez yollarda koşmak. Emin Ülgener Gözlerimiz Yalın ayak, Başı kabak, Köprü altında Yatanlara bak.. Sersemlemiş hayvanlar gibi Bakıyorlar yüzümüze Takıyorlar gözümüze gözlerini... Bilmem ki neden Kapanıyor gözlerimiz... Görmemek için onların özlerini, iüzlerini, rizlerini....