22 Eylül 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

22 Eylül 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

284 Istanbulun bir zevk düş- künü anlatıyor ! giderken, kendini nasıl emniyette bulursan, kadın kalblerinde yapa- cağın herhangi bir seyahatte de, ayni itimadı bulabilirsin. Elverir ki, önüne bir yelkenli çıkmasın. — Kadın, sevdiği zaman itima- da hak kazanırmış derler, Muhatabım, parmaklarını kır saç- ları arasında gezdirdi; sonra, yeşil gözlerinde batıcı bir gülüşle: — Aldandın, dedi. Çünkü kadın sevmez, Sevmek, her şeyden önce, bir şuur hâlidir. Halbuki kadın sadece sevkitabiileri ile hareket eder. Kurbağadaki refleks hareke- tiyle, kadın kalbinde bir duygunun uyanıvermesi arasında, pek uzak bir fark yoktur. Esasen, aşk biraz da mihaniki kanunlara, bağlı değil midir 9.. Evet, azizim. Kadın sev- mez, fakat sevdiğini zanneder, Sonra, sustu, Biraz düşündü. Yüz hatları, şimdi daha sevimli bir ifade almıştı. Gözlerindeki ba- tacı gülüş, yerini yumuşak bir iş- tihzaya bıraktı: — Bazı erkekler dedi, kadın av- cılığında paranın, bazıları zarafe- tin, birçokları ise sadece güzel olmanın, rol oynadığını sanırlar. Bunların hepsi de, belki lâzımdır biraz.. Fakat hiç bir zaman kâfi değil. — Peki, bütün bunların üstün» de, birinci şart nedir o halde. Güldü: — Peki basit, dedi. Sizi diğer kadınlarla, ama hoş kadınlarla görmeleri kâfi. — Ne gibi, anlıyamadım. — Zekânıza itimadım var. Fakat izah edeyim; Kadının, sevkitabiileri ile hare- ket ettiğini söylemiştim. Kıskanç- lık, en tam bir sevkitabii değil midir 9,. — Şu halde?.. — Kadın, kıskandığı zaman 8€- ver, Bir kadının yanında, bir di- gerine biraz fazla iltifat, ötekini çileden çıkartabilir. Ben, birçok muvaffakiyetlerimi buna borçlu- yum; ancak, kıskkudırmasını da bil. mek lâzım. Bunu her erkek başa- ramaz. Nasıldır diye sormayınız. Böylemem. Malüm ya, şartlarımız.. SERVETİFÜNUN Biran durdu. Sonra, ilâve etti; — Bak, sadece bu anlattıklarım da, kâfi değildir. Kadınların yanın- da gayet gok konuşmalı, ama dai- ma boş. Kadınlar, ağır başlı mev- zulardan hoşlanmaz. Şiirden, ede- biyattan bahsetmek.. Bunlarda bu- günün kadınlarının hiç hoşuna git- miyen şeylerdir. Sonra neğe.. Ka- dınlar, neşeli erkeklerden hoşlu- nırlar. — Bütün bunlarında fevkinde, bir şart daha? — Var, dedi. şart: Sıhhat! Ozaman, muhatabımın dikkatle baktım. 50 yaşlarındaydı. Bunun yakınen biliyordum. Fakat, kır saçlarının çerçivelediği yüzünde ve gözlerin- de Tarzanın rengi, Tarzanın bakışı, Tursun sıhhatı vardı. Hem, en mühim yüzüne Mö. 1196—51İ KANUNU MEDENİDE AYNİ HAKLAR C. Wicland'dan Çeviren : İSMAİL HAKKI İstanbul 2 inci ticaret mahkemesi cisi Bu çok kıymetli eseri bütün hukukla alâkalılara tavsiye ederiz. Dostlarım Mürekkep kara Hokka kara, kalem kara... Yasıyorum yaralarını yara yara, Yarıyor yaralarım battıkça kalem kara mürekkebe... Kararıyor yazılarım batlıkça kalem kara mürekkebe. Yarılan yaralanımdan akan kanlar Değiştiriyor yasılarımın. rengini. Kara ile kırmızı Sıslıyan bir sızı hep birbirine karışıyorlar.. kararıyor gözlerim, İçimde şahlanan atlar yarışıyorlar. Bel bağladığım dostlar, bir gün darılıyor bir gün barışıyorlar... M. Dizman 938 gençlerinin en fazla sevdiği spor: Havacılık Pa Alman gençleri tatil aylarını uçuş tecrübeleri yaparak, geçiriyorlar.