12 Ocak 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

12 Ocak 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

124 SERVETİFÜNUN No, 2912—527 Dünya Hitler kimlere tâbi imiş ? Fransızca Vu gazetesine nazaran Hitler yalnız iki adama tâbi imiş: biri, pişireceği yemekleri kendi tayin eden aşçısı, diğeri de fotoğraflarını çeken Hoff- man imiş. Resmimiz Hitleri, fotoğrafçısı ile yanyana gösteriyor. Bir Tezad Sibiryanın ıssızlığında kaybolmuş olan Osk radyo istasyonu, son derece mütekâmil âletlere maliktir. aktüalitesi Fransa ve İtalya İhtilâfı Son ay zarfında, bek- lenmedik yeni bir siyasi hâdise oldu: ilk önce İtalya faşist meclisinde İtalyan Başvekili Kont Ciano'nun nutkunu din- liyen azânın hep bir ağızdan Korsikayı, Gibutiyi, 'Tunusu isteriz diye bağırmaları ve onu müteakib hemen bütün İtalyan matbuatının bu tarzdaki neş- riyatı ile alevlenen bir Fransa — İtalya ihtilâfı.. Runun üzerine mesele büyüdü, Fransız gazeteleri de İtalyaya karşı neşriyata başladılar. Üstelik Fran“ sız Başvekili Daladiye Korsika adasi ile Tunusa ve Cezaire seyahate çıktı. Her gittiği yerde gürültülü nümayişler ve Fransa lehine andlar, kasemlerle kar- şılaşta. Ayni zamanda mürssif hâdiseler de vuku bul- du. Bunlardan birisi, bir İtalyan berber dükkânındaki İtalyan bayrağının sokağa çıkamlarak nümayijçiler tarafından yakılmasıdır. Bu nutuklar ve hâdiselerle büsbütün ateşlenen İtalyan matbuatı (Fransadan he- sabımızı son gantimine kadar soramağız. Çünkü ara- mızdaki hesab büyüdü) diye şiddetli makaleler yaz- dılar. Mamafih vaziyet şimdilik bir sükün devresine girmiş olmakla beraber, kolay kapanacağı benzemi- yor. Bakalım netice nasıl bir anlaşmıya müncer ola- bilecek ? Yoksa iki büyük devlet arasındaki bu ihti- lâf gittikçe daha büyüyecek mi ?* Bunu ancak zainan gösterecektir. Fransız Başvekili Daladiye