12 Ocak 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

12 Ocak 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

i No. 2212—527 UYANIŞ Pransıza Vu meocmusa yıl başında meşhur sine- ma yıldızlarını son derece fantezişt bir yıl baş sof- Tası. kurmağa ve akla gelmez şahsiyetleri bu sofra tarına çağırmağa davet etmiştir. Tabii hayali bir da- vet! yani, ne mesafe, ne mekân nazarı dikkate âlın- ouyacak, ister ölü, ister diri en maruf şahalyetler söz- de davet olunacak, Ama kimi Amerikada, kimi Ja- ponyada, kimi Avustralyada imiş, ziyağı yok, dün- yanın en usak yerlerinden ve hatta toprakların di- binden davetliler koşacaklar ? İşte bu fanteziye göre, her sinema yıldızı davetlilerinin Hstesini tertib ede» rek meomuayas bildirmiş. Mecmuanın fotoğrafçısı da, her terafta gürültülü sofralara şahid olduğunu, yalnız Danielle Darrisux'un sofrasında mutlak bir gil- kün ile kargılaştını, bu sebebten yalbız orasının İotoğrüir fı elde edebildiğini bildirmiştir. Tabitf buda bir iâtife ! Yani açıkça bir fotoğraf hilesi? Hasılı Fransız meçmnasının bu muzibliği, sinema yıldızlarını bir haylice eğlendirecek muhayyei sofralar tenzimine sevketmiştir. Resmimiz bu muhayyel sofra" dardan birini gösteriyor. İşte en göze çarpau çehreler: Kara karşıya oturmuş iki tane Greta Garbo ve ön plândaki Gretanın sağında solunda biter Musolini! Nutuk irad eden sağdaki Musolininin karşısınde mü- tebessim bir Ruzvelt. Ne tezad değil mif Müşkülpesent kibar dilepel; — Oo. şokola mar veriyorsukuz? Ma aka doktorum da bana bunu menetmigdi, -<