19 Ocak 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

19 Ocak 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 3313—328 UYANIŞ | 131 Şimal Şiirleri Gavsi Halid Ozansoy'a 1. Nihayet düşündüğümüz deniz | Senelerce, seneleroe evvelki oooukluk, Masallardan ve kartpostallardan öğrenilen deniz Ve kervanlar boyunca yolouluk... 2. Ve iniş, Bir sahil şehrine. (Masallardaki yolouluklardan uzak) Bir sahil şehrine yalnız ve tek! Deniz dalgalarının yorduğu, Islak kumsallarda Beyaz leylek başlı kadırgalar, Serseri ruhlu sandallar bekleşir, 3. Orada sahil kenarında çocuklar, Hamsilerle oynar, Ve balıkçı kadınları denize şarkı söylemez her - zaman. Yüz adam boyundaki ağalar, Kumsalı örter, Ve siyah sahil kuşları, (Adlarını bilmediğim.) Dosilarıdır deniz çocuklarının. 4. Orada neye uzansan balık kokar, O evler, denizle kardeş gibi geçinir, Sokaklarından bir minare boyunda sular akar O ler, Avlularında limonlar, portakallar sarkar ? 5. Havasında eski samanların yakınlığı, Eski zamanlâr kadar güzel. Kadınlarında bir kumru yavaşlığı, Ye çocuklarında tozlu bir meyva tâzeliği... N. İlhan Berk 6. Deniz kokan şiirler, Benimde şiirlerim deniz kokar, Deniz çocukları konuştu; Şarkılarımın meşhur olduğu memleketlerde... Zu Gece, sahil, kuşlar, Ve aynadan seyretiğim deniz Yapyalmızlar. Pencerelerinden beyaz çamaşırlar sarkan yalılar, Yağmurlu bir göğe uzanan minareler, Tenbel, kanat geren kuşlar Bana yapyalma oluşumu düşündürüyor | Ve sahil kahvesi, Havadan, sudan konuşan insanlarin kahvesi ) Duman - Buhar, - Meyva Camlardan denizi seyreden insanlar (Buyada bütün yabancılar denizi böyle seyreder.) 9. Bir masada düşünülen yolculuk | Ve bir sahil şehrinin yabancısı... KARADENİZ. Sabah, liman ve ben, Beyaz kuşlar, Beyaz kuşlar beraber oluş! 10. Devam ediş, Albatras | Denizden beklenen, Denizde unutuluş...