2 Şubat 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

2 Şubat 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

SERVETİFÜNUN No. 7916—930 , Barmaklarile garib İünerler yapan Bir Şarkıcı! evi elsi) sıfatını veren meşhur kabareleri bugün tama , yeni bir şekil aldı. Eskiden bu yerlere sakallı ihtiyarlar, fâti yağayan sanatkârlar, aileleri tarafından kaybolmuş sayı- Hisler fer, Amerikalı milyorierler devam ederlerdi, vaziyette tamamile değişiklik olmuştur. Hekiden kötü yer- ler denilen bu kabare- ler yüksek sanat meh- felleri oldu. Bunlardan birine girdiğiniz vakit bir çok tanınmış mebus- lsrla, muherrirlerle, iş adainlarile karşılaşıraı- nız. Artık bira yerine şampanya şişeleri pat- iyor, şarkıcılar kadife elbiseler yerine frak giyiyorlar. Her kabarenin bir şarkıcısı meşhur. Mese- Iâ& bunlardan biri: Henri Buj'dur. Şarkı söylemeğe, komik ha- reketler, İspanyol, İn- gilin, Rus, » İtalyan taklitleri yapmağa başla- ' yipaş (kendinizi zaptedemez, kahkahalar LZ, İhanlardan George-Andr6 Martin hakika- tan anlstılmağa sezadır. Bu adam şarkı söy- ler ve dans eder. Fakat ne dana! Parmak- iarile yapmadığı ve yapmıyacacı yoktur. Ufak elbiseleri ellerine geçirir ve İspanyol > danaları, tangolar, rumbalar hep parmaktan imsanlarim yapılır. Oyun diyince o ufacık in- sanlar kendilerini alkışlayanları sevgi ile, silnnetle selâmlamağı unutmazlar, mizde, sanatkârın parmaklariyle 'aplağı entaresan hilnerleri görüyorsunuz. Banatkârın bü bünerleri biraz çocuk rub- Hu Parieliler arasında büyük bir alâka uyan- dırinışdır. Andre Meptin, bu sayede, dehşetli seyipati toplamışdır. Sfeb Salgını ! Steb! Amerikalıların icadı olan bu dans, Avrupada dü salgın bir moda halini aldı. Bütün gençler bu dansı Obenimeediler, Çünkü, steb ıhuhtelif dans hareketleri ara- şında, en fazla estetik hususiyetler taşıyandır. Yukardaki resimde Pi riste yapılan bir steb müsabaka- dan, canlı bir sahneyi görüyorsunuz. Çinliler arasında (o eskidenberi sürüp giden garib bir âdet vardır. Erkeklerde uzun saç modası. Aşa Eıdaki resimde, He bir çinliyi görüyunuz.