2 Şubat 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

2 Şubat 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

1 UYANIŞ Barifiten Yagraklar : Tersanede gabahtanberi hum- malı bir faaliyet göze çarpıyordu. Bilhasan bu hazırlık kızaklarda da- ha bariz bir şekilde görülüyor, ya- mık çehreli, kuvvetli bazulu deniz- cilerin öteye beriye koşuşarak son noksaniara düzen vermeğe çalış- tıklar nümayan oluyordu. Kaptan derya vezir Mustafa Paşa da son hazırlıkları gözden geçirerek kızaktaki kalyonun yanına segirt- mişti. Bugün şevketli hünkâr ter- ssneye gelecek ve üç yıldır yapı- lagelmekte olan üç ambarlı kal- yonun denize rösmi tenzili icra e- dilecekti. 61,5 zira tulü olan ve padişaha deryada misli bulunma- dığı söylenmiş olan üç ambarlı kalyonun güvertösinde muazzam bir serir hazırlanmıştı. Az sonra damadı Ekrem İbrs- him Paşa ile Şeyhülislâm da gele- rek kudumu şahaneye intizara ko- yuldular Çok geçmeden üçüncü Ahmedin Kalyonun yüzmemekde inad ve israrı üzetine Şeyhül i islâm “defaten derya tesyir halinde isabeti ayn “vii olur,, diye bu muvaffakiyetsizliği tevil edivermiadi Yazan: Teoztş saltanat kayığı uzaktan göründü ve pırıl pırıl altın yaldızlara müs tağrak olan kayık kuvvetli ham- leçilerin zorbazusile kuş gibi uça- rak sahile yanaştı. Padişah, kızakta seyyar bir kale gibi yükselen kalyonu ve teşrifi humâayunları münaşibetile yapılan tezyinat ve tertibatı görerek izharı memnuniyet etti ve yerlere gerilen nadide halılare yumuşak papuçla- rile basarak sıra sıra dizflen levenile rın arasından geçip kalyona doğru yürüdü. Kaptan deryanın büğük bir zevkle sösleyip kıymetli haklar, şallar ve bayraklarla bir renk ih- tişamına boğduğu neşimegâhda yer aldı. Denize tenzil resminin ioraana başlanınca başındaki klâvi garığile bir kenarda okuyacağı duanın ya- pacağı tesirden bir ikbal güneşine kavuşabileceği ümidile sevinip du- ran Süleymaniye şeyhi Arapzade Merasime damat Ekrem İbrahim paşa ile şeyhislamda gelmişlerdi. , ik ŞE efendi iki adım ibirlüğiiyi ler tarafmdüt binbir 7 laşılmıyan bu duğişı ve da ellerini kaldıtşrık azığı ve duanın İçinde geçtikçe hazırun Neşi: kuvvet ve daha Si Di görlüyordn. Dunk bitin ventler koşup İsijonüit destekleri bir Yihsddı söktüler ve beşteiii, ip sarsıla âğhizo doğra gi alara ve yapilan billa | geyretlere rağıden kalyot la ilerlemekte devam tiği ancak 16 kadem Süne yeniden tevakkpt şyli , Bü vaziyet deryanın da, diğer ki renkleri sarariyor, paği dan ayrılamıysa bu †rine çöken ebdişdnin teijiN ezilip duruyorlardı. Fakat vaziyedt ba dk Da edip gidemezdi, Müstafi şap baş tarafı suyu gön Ki kalyonun israrının bik yoldu. İşin hiç de ari 7 ai Püzinein vi laydı?r ve buna