2 Mart 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

2 Mart 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

232 sol tarafına Bali kızları başlarının bir çiçek takarlar. Bu, “ben ser- kalbimi demektir. bestim, size verebilirim,, Size bu hafta yeryüzünün hakiki bir cennetini tanıtıyo- ruz: Bali Adası, Dünyanın (en mesut insati- larının toplandığı bu aşk ve şiir memleketi, Sont denizi , ortasında kaybolmuş, denizin yeşiline ve göğün mavisine karışmış bir adadır. Oraya bi- zim medeniyetimiz belki he- nüz sokulmadığından, adanın insanları, bizim endişelerimizi ve bizim elemlerimizi daha ta» nımamışlardır. Dört volkan kraterinin bir manto gibi et- rafını çevrelediği Bali Adası, tıpkı bir sinema dekoru gibi- dir; orada, en müstesna filmle- rin erişemediği bir tabiat zen- ginliği vardır. Çok parlak bir güneşin her saniye İyıkadığı SERVETİFÜNUN Yeryüzünün Son Cenneti: BALI ADASI! «Bali», Hindistan cevizi ajaç- lariyle ve etrafı pırıltılı, mene- vişli bir denizle çevrilmiştir. Bali Adasının kadınları da, dünyanın en güzel, en cazibeli kadınlarını bastıracak bir vücut tenasübüne ve bir «güzellik âhengi? ne maliktirler. Çünkü onlar, tabiatin kızıdırlar; türlü makyaj ve yapma süsten uzak, oldukları gibidirler. her" en hoş saadet Bali Okızları, oeğer serbestseler, yani kalbleri he- nüz boşsa, başlarının ol tara- Sevişmeyi sayan fına bir çiçek takarlar. Bunun manâsı, delikanlıla- ra: <Ben, henüz serbestim, beni alabilirsiniz ! » demektir. Resimlerimizde, bu şekilde baş- larına çiçek takmış Bali kızla- rını görüyorsunuz. Yeryüzünün Cenneti Bali Adasından manzaralar...