30 Mart 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

30 Mart 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

290 HA F Yeni Büyük Millet Meclisine üçüncü defa olarak seçilmek şerefini ve bahtiyarlığını kazan- dım. Bundan hâsıl olan hisleri- min şükranla dolu hudutları ölçülemez. Benim üçüncü defa olarak iştirak edeceğim meclis 6 ıncı devresine $ Nisanda başlıyacak. Eski meclis arkadaşlarımın dörtte biri yenilendi. Hiç şüb- he yok ki büyük meclisin ma- nevi kuvveti daha yükseldi. Şimdi burada 8 yıldır içinde bulunduğum millet meclisinde edindiğim kanaat ve duyguları yazmak işterim. Her zaman meclisde gördü- güm bir büyük kuvvet vardır ki, o da şuurunun çok yüksek oluşudur. Bunun en büyük misali yüce Milli Şefin inti- babında gösterdiği topluluk, çabukluk ve keskin harekettir. Bu hareketi yapmak için mebusların hepsi tam manâsile serbest bırakılmıştı. Kimse kim- seyle konuşmadan, görüşmeden önündeki kâğıda İsmet İnönü adını yazdı, götürdü, rey ku- tusuna aitti. Büyük Milli Şefe karşı gös- terilen bu hareketin ve sevgi- nin iki büyük âmili vardır; Biri İsmet İnönünün 20 yıllık mâzide yaptığı İedakâr- lıklar, başardığı işler ve bil- hassa onun vücudünü ve dima- ğını ihata eden fazilet ışıkla- rıdır. SERVETİFÜNUN EN İkincisi oOYVüce Şefimizin daima güler yüzünden, zekâ fışkıran gözlerinden akan sevgi cagibesidir. İşte, bundandır ki, 8 yıl hazır bulunduğum meclis cel- selerinde İsmet İnönünün kür- süden söylediği sözlerden son- ra, bütün dinleyicilerin yürek- leri ona karşı bir olur ve bir âhenkte çarpardı, Büyük Milli Şefin seçimin- de gösterilen sür'at ve isabet, onun etrafında bir âhenkte çar- pan bu yüreklerin kendisine candan bağlılığının en büyük isbatıdır. İntihab günü bu yüksek tecelliyi gördüğüm zaman için- de bulunmakla iftihar ettiğim meclisin olgunluğu karşısında ölçüsüz bir gurur ve sevinç duymuştum. Bu duygum o gündenberi kalbimde, dimağım- da yaşıyor, şimdi Ankaraya giderken, bu duyguların tesi- rile kendimde tasavvur edeme- diğim bir zindelik buluyorum. Sırf manevi olan bu zinde- liğim hayatta duyduğum İez- getlerin en büyüğüdür. İçimde bir iman var: Mec- lisin 6 ıncı devresinde fazilet kaynağı İnönü'nün etrafında toplaşan ve sıkışan arkadaşlar muhakkak sevgili ve kabiliyet- li milletimize çok büyük hiz- metler yapacaktır. Kontrol va- zifesini Değişmez Şefin işareti veçhile candan göreceklerdir. Meclis kürsüsüne sempatik AZ Meclise Girerken No. 2223—538 İLİM bir arkadaş çıkıp, ehemmiyeti çok veya az bir meseleyi sa- mimi olmak şartile anlatmıya başladığı zaman, söylenen ve okunan şeyleri dinlemiyor gibi görünen meclis azâları içinde derhal bir canlılık başlar. Gö- rürsünüz ki, bütün gözler bir- leşmiştir ve söyliyenin dudak- larını takib ediyor. Samimi olmak şartile söylenen bu söz- ler neticesinde gelen teklifi meclis derhal benimser ve itimad- a karşılar. Böyle hâllerin çok misallerini gördüm ve her de- fasında Büyük Millet Meclisi- nin şuurundaki yüksekliğe hay- ran kaldım. Çok arzu ederim ki, çalışkan, genç birkaç yazı- cımız meclisin cildler teşkil eden müzakere zabıtlarını yo- rulmadan tedkik etsin ve için- de bulacağı bu dediğim parça- ları ayırıp bir kitab yapsın. O zaman, dediklerimin ne ka- dar doğru olduğunu takdir edersiniz. 6 ıncı devre bu hu- susta Omutlaka daha zengin olacakdır. Büyük Milli Şef meclisde lâyık olduğu kudreti görmek istediğini ve onun çok lâzım olduğunu nutuklarında birkaç defa tekrarladı. Şefimizin etra- fında milletimize yapacağımız hizmetlerle öğünülecek netice- ler alalım. Ahmed İhsan TOKGÖZ Wi v4 t