27 Nisan 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

27 Nisan 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

*y #ERVEYİPİNUN No. 3997—342 Büyük Hikâye Müsabakamız ! Bu sayıda son kuponu neşrediyoruz Hilye misabakamızın 5 inci ve son kuponunu bu sayıda neşrediyonuz. Evvelce ilân ettiğimiz üzere müsabakaya ithalini $ istediğiniz hikâye ile birlikte, kuponlarınızı 15 Mayıs 939 ta- rihipe kaşlar idarehanemize göndermiş bulunmalısınız. © Ö inci kuponun etrafındaki boşluk içersindeki isim ve adres kesim yazı ile doldurmayı unutmayınız. Müsabaka tedkik huyelişi yakında ilân edeceğiz. Binema ekranlarinda ve Anka ra radyosunda istifadeli eserleri (Maarif Vekâletinin tavsiyesi üstü- Be) muntazaman ilân etmek, kitab ilânı ücretlerini dörtte biri- ne indirmek ve her gazete paftro- nuna İyu hevi ilânları fazla derc etmeninin bir vatani vazife oldu- gunu kabul ettirmek. ni Sürümü ez olan edebi ve ilmi mecmuslsra, kültüre hizmetlerin- den dolayı, vekâletee muvafık gü- yülecek yardımlarda bulunmak. Meslâ şimdiye kadar yapıldımı gibi mekteb ve heik kütübhanele- ri nezmna abone usulünü devam etimek ve mümküütö bu abone mikdarlarını goğâltmak. Ayni za- manda bu nevi mecmualara ucuz kâğıt temin etmek. . Yılda bir gün bir kitab günü yapmak ve o gün her vamta ile, bakil vasıtalanna kadar teşmil edilecek dıvar ilânlarile, kültür sahiblerinin yapacakları ihtifniler, verecekleri kısa ve canlı hitabeler Gündelik gazetelerdeki fahiş ve &hire ile yurdun her yerinde bir kültür seferberliği manzarası uyandırmak. Kitabatları, dükkânlarının içini ve camekânlarını aarileştirmeğe davet etmek. Kitabları iyi teşhir etmek. Da İstifadeli ve yüksek eserlerin ucuz fiyatla satılmasını temin et- mek. Mecmua ve kitabların posta ücretlerini mümkünse biraz daha indirmek. Mecmuaların ilân sayıfalarından pal mecburiyetini kaldırmak, “ Vekâletin yardımı ile, ciddi bir Tenkid gazetesi çıkarmak (ayni gazete, sri bibliyografya sayıfala- rını da ihtiva etmelidir. Nitekim Türk edebiyatına ve dünya edebi- yatına dair geniş mikyasda tedkik makaleleri de neşredebilir.) İsim ve Adres: AHMED İFSAN Bammevi Lif.