28 Eylül 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

28 Eylül 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

SERVETİFÜNUN No. 2249—564 : VE Hiç bir dişi İlâh, hiç bir dişi insan onun kadar güzel değildi. Beyaz, beyaz, çok beyaz bir vücu- dü vardı. Altın sârısı saçlarını kal- çalannda dalgalandırarak dolaşırdı. * Vücudünden akan su damlacıkları birer beyaz inci halinde toprağa düşerdi. Derler ki Venüs, denizin kan rengine boyandığı bir akşam dün- yaya gelmiştir. Denizler Tanrısı Posidon bir kı- lınç darbesinde oğlunu öldürmüş ve sular kızıl kana boyanmıştı. Gü- neş bile, bulutlar bile bu ölüme ağ- lamıştı. Ufuklar kan rengini almış deniz susmuş ve rüzgârlar bu kıp- kızıl sular üstünde ağlıyarak esmiş. Ve işte bu ölümün matemi için- de dünya o güne kadar görmediği bir güzel kadına kavuşmuş, bir ara- lık dalgalar köpürmüş ve beyaz Tanrılar Yazan: Ragıb Şevki — a NUS — ADO martılar sular üstünde uçuşmağa başlamış. Deniz köpürdükçe kızıl rengi tatlı bir ışıkla parlamış ve köpükler arasından yavaş yavaş çıplak, bembeyaz bir kadın vücudu belirmiş. Ve o anda da büyük bir stridyeyi omuzlarında taşıyan altı deniz kızı peyda olmuş. Venüs gül penbesi suların beyaz köpüklerin- den sıyrılarak, stridyenin üzerine çıkıp uzanmış. Batı rüzgârlarının Tanrısı Zefirus bafif hafif esmeğe, güzelliğin ve aşkın Tanrısı olan Venüsün üzerine uzandığı stridyeyi açık denizlere doğru sürüklemeğe başlamış. Artık deniz Posidon'ın cinayeti- ni unutmuş, martılar, dalgalar, bu- lutlar, ufuklar, her yer tatlı bir mu- siki içinde gülmeğe başlamış. Dün- ya o güne kadar böyle güzel bir müzik dinlememiş, böyle güzel bir Sevişiyor! manzara seyretmemiş. Her şey ha- rikulâde, her şey canlı imiş. Üze- rinde en güzel kadını taşıyan strid- yenin etrafı, yarı belinden aşağısı balık veya at olan güzel kadınlarla dolu imiş, kimisi ney, kimisi kaval çalarmış. Sesleri tâ uzaklardan du- yulurmuş!' ve bütün kuşlar, deniz hayvanları bu seslere koşarmış. Nhiayet gide gide Kıbns ada- sına varılmış ve Venüsü bu toprak- lara bırakmış. yi Venüs Olimpos dağına çıktığı gün bütün Tanrılar öyle hayran kal- dılar ki, buna Venüs bile güldü. Onun güzelliği karşısında hepsi de saşkına dönmüştü. Ve hepsi de onun- la evlenmek istedi. Fakat güzel ve mağrur Venüs hiç birisini beğen- medi. Gökler ve denizler bile ona