2 Kasım 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

2 Kasım 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

344 nası Venüs onu A doğurduğu Z28- man vüçudünde pırıl pırıl yanan pul. lar vardı. Güneş bu pullar üstünde öyle gü- zel ışıklar yapıyordu ki, Olimpos dağlarının bütün mahlükler bu ışıklara koştular. İçle- rinde birçok güzel ka- dın ve birçok güzel erkek vardı. Eros do- ğar doğmaz kanadlan- dı. Vadiye doğru uçtu. Öyle güzeldi ki, küçü- ük çocuk vücudü öy- le tombuldu ki, ona bakan bütün insanlar hayran kaldılar. Saç- ları kıvırcık ve kum- raldı. Ağzı bir kiraz tanesi, gözleri birer badem gibiydi. Küçü- cük kanadları sanki İpekten yapılmıştı. Ne- teden, nasıl geldi, bu- nu kimse bilmiyordu, omuzunda bir okluk vardı. Elinde bir yay tutuyordu. Bir müddet vadide kanadlarını çırparak uçtuktan sonra geldi, anasının yanıbaşına 0- turdu. Artık vücudün- de pul kalmamıştı. Şimdi bembeyaz, kö- pük gibi beyazdı. Venüş onun gaçla- rını okşarken Eros 4e- hirlerden ve köylerden gelen insanların sesle- rini duydu, sonra ye- niden havalandı, ok- luğundan ikiok çıkar- dı, yayına yerleştirdi. Kanadlarını birdenbire hareketsiz bırakarak aşağılara doğru kaydı. Bir ağaç altında yan- yana duran iki güzel insana, biri erkek biri .dişi olan iki güzel mah- lüka yaklaştı, dalier arasından birinci oku- nu erkeğe, ikincisini de genç kıza attı. Her iki ok da ikisinin kalbine saplandı. Erkek ve kadın ayni za- manda birbirlerine döndüler, SERVETİFÜNUN Tanrılar Sevişiyor! Yazan: RAGIP ŞEVKİ | E RO S Eros -—- “Boucher,in tablosu birlerinin gözleri içine baktılar, baktılar. Öyle güzel, öyle büyük bir arzu ve aşk ile bakıyorlardı ki, Biri- (Obuna Venüs bile hayran olda, Er- Mo. Tani—bİ kek ve kadın gayri ih- tiyar birbirlerine yak- laştılar. Ellerile birbir- lerinin ellerini aradılar, buldular. Yakınlaştılar ve dudaklarını birleştir- diler. Erkek : — Ne kadar güzel- siniz, sizi seviyorum ! dedi, Kadın: — Ne güzel konu- şuyoraunuz, bende size hayranım! dedi. Böylece yeryüzünde ilk ve büyük aşklar başladı. Olimpos dağından bu güzel sahneyi sey- reden Venüs oğluna seslendi. Eros dağlara ve yamaçlara hayat ve- ren kahkahala atarak geldi, anasının dizi di- bine oturdu. Venüs dedi ki; — Onlara öyle ne yaptın 9. — Onlara her gey yaptım. İkisi de bir hay- vandan fârksızdı. Şim- di dünyayı öyle güzel görecekler ki... Güne- şin doğuşu, yıldızların parlayışı ve suların sesi ile canlarına can katı- lacak, uyuyacaklar s8- vişecekler, yemiyecek- ler sevişecekler, ağla- mıyacaklar sevişecek- ler... İşte yeryüznde aş- kın küçük Tanrısı böyle peyda oldu. Ona bu kudreti Tanrılar Tanrısı Jupiter vermişti. Venüs doğduğu gün dünyaya güzelliğin bir Tannsı gelmişti. Bunun yanın- da birde aşkın Tanrısı bulunması lâzımdı. Ve Tannlar Tanrısı böyle isteyince böyle yaptı.B- ros Meleklerin en güze- li olarak yeryüzüne çıktı, # Artık bütün günlerini ve bütün gecelezini göklerde, bağlar ve bab-