9 Kasım 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

9 Kasım 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

334 SERVETİFÜNUN No. 2055—370 — Onun eserini emanet alanlar onun hâtırası önünde Büyük Kurtarıcının Nekadar zengin ve müreffeh olursa olsun istikbalden mahrum bir millet, beşeriyeti mütemeddi- muvacehesinde uşak olmak mev- kiinden yüksek bir muameleye kesbi likayet edemez. 4 Bir millet mevcudiyet ve istik- lâlini temin için kabili tasavvur olan teşebbüsat ve fedakârlığı yaptıktan sonra muvaffak olur. Ya muvaffak olamazsa demek, o milletin ölmüş olduğuna hükmet- mek demektir. Binaenaleyh millet, berhayat oldukça ve teşebbüsatı .fedakârenasine devam eyledikce ademi muvaffakiyet mevzubahs olamaz. > Her safhasile düşünülmüş, ih- zar, idare ve zaferler intaç edil- miş olan bu harekât, Türk ordu- sunun, Türk zabitan ve kumanda heye tinin, yüksek küdret ve kah- ramanlığını tarihde bir daha tesbit eden muazzam bir eserdir. Bu eser, Türk milletinin hür- riyet ve isniklâl fikrinin lâyemut âbidesidir. Bu eseri vücude geti- ren bir milletin evlâdı, bir ordu- nun başkumandanı olduğumdan, ilelebet mes'ud ve bahtiyarım. * Biz, Türkler, bütün tarihi ha- yatımızca hürriyet ve istiklâle tim- sal olmuş bir milletiz ! kıymetsiz hayatlarını iki buçuk gün fazla, sefilâne sürükliyebilmek için, her türlü mezelleti mubah gören ha- lifeler oyunu da sahneden kal- dırabildiğimizi gösterdik. s.s... .. kenlerden istifade sistemine rağ- bet devrine hatime vermek, me- deni âlemin samimi temennisini teşkil etmelidir! - Beşeriyette, din hakkındaki ih- “Mecize,,lerinden tisas ve vukuf, her türlü hurafe- lerden tecerrüt ederek, hakiki u- lüm ve fünun nurlariyle musaffa ve mükemmel oluncaya kadar, din oyunu aktörlerine, heryerde tesadüf olunacaktır. * Binaenaleyh, biz her vasıtadan, yalnız ve ancak, bir noktai nazar- dan istifade ederiz. O noktai na- zar sudur: Türk milletini, mededi cihanda, lâyık olduğu mevkie is'- ae etmek ve Türk Cümhuriyetini sarsılmaz temelleri üzerinde, her gün, daha ziyade takviye etmek. * Bugün vâsıl olduğumuz netice, asırlardanberi çekilen milli musi- betlerin intibahı ve aziz vatanın, her köşesini sulayan kanların be- delidir. Bu neticeyi, Türk gençliğine emanet ediyorum. fNutuk'tanj