7 Kasım 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

7 Kasım 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

İC M A L| Yunanistan 1939 harbi bütün şiddetyile de- vam ediyor. O kadar ki ikinci kı- an bir sükün hazırlanma devresi olacağı kanaati bile zail olmakta- dir. Mihver devletleri tekrar he- rekete geçmişler ve Yunenistanı da harbe sürüklemişlerdir. Bu suretle harp Balkan yarım- adasına da ayak atmış ve bu mü- cadelenin dünya harbi olması için bir ilerleme daha kaydetmiştir. Mihver devletlerinin böyle sağa sola saldırışlarını bir geye hamlet- mek mümkündür. O da İngiltere adalarını artık istilâ imkânlarının ortaden kalkmasıdır. Almanşa 1939 danberi birtakım muvaffakıyetler elde etmiştir. Birçok devletleri gâh cebirle gâh içerden elde ederek istilâ etmiştir. Fakat bu kat'i ne- ticeyi elde etmeğe kâfi gelmemiştir. Aşıl netice İngilterenin mağlâbi- yetidir. Halbuki İngiltere denizlere hâkimdir. Almanyanın diğer dev- Yunanistanın yardımına koşan İngiliz hava kuvvetleri 06 — Servetifünun — 2307 . Harbi: Z a fi Yunanistanın sularına gelen İngiliz filosundan bir parça letlerle mücadelesi sırasında müm- kün olduğu kadar seri bir gurette adâlarını tahkim etmiş ve orayı zaptedilemez bir hale getirmiştir. İtalyanın da harbe girmesile çoğa: lan hava kuvvetlerinin muvazene- sini Amerikadan çoğalan bir yar- dımla telâfi etmeğe çalışmış ve harp başladığı zaman geniş bir Bu- rette aldığı tertibat neticesi hava kuvvetleri de çok büyük inkişaflar göstermiştir. Bu vaziyetler mihver devletlerini başka sahalarda mu- vafiakiyet aramağa sevketmiştir. Son zamanlardaki diplomatik faa. ilyetler de bu vaziyetin bir neti- cesi olup mihver devletlerinin tah- min ettiklerinden daha çok uzun bir harbe sürüklendiklerini anla- dıklarını gösterir. İtaiyanın Yunanistana, gülünç denebilecek isnatlarda bulunarak