7 Kasım 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

7 Kasım 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

taarruz etmesi ve Almanyanın bu işte çekingen bir tavır takınması bu işin yalnız İtalyanlar tarafın- dan hazırlanıp tedkik edildiğini ispat etmez. İtalyanın, cesaret ve kuvvetinin Balkanlar da aleyhinde tevlit edebileceği harektleri önli- yecek bir durumda olmadığını bil- mesi icab ederdi, Gerçi İtalya da Balkanlardaki devletlerin müda- hale etmiyecekleri kanaati mevcut ise de bunun herhangi bir sebep- ten tahakkuk etmesi İtalyayı daha evvelden aoa&bs düşündürmemiş- midir 9 Yunanistandaki İtalya harekö- tanın mihver harekâtı olduğunu tahmin ettirerek sebepler yok de ğildir. Bu işte yalnız İtalyanın ileri sürülmesi Balkanlarda ant olarak bir takıma, ihtilâtların önünü almak için de olması muhtemeldir. Yunanistanın arazisi kendileri için avantaj teşkil eden bir vazi- yet arzeder. Her ne kadar şehir- leri daba yeni harp durumung intibak ediyorsa da büyük sans- yiin bulunmayışı ve nüfuslu çe- hirlerin azlığı dolayısiyle İtalyan bombardıman tesir nisbetleri diğer memileketlerdeki bombardımanlara nisbetle ehemmiyetsiz olabilir. Bil- hassa İnğiliz deniz ve hava kuv- vetlerinin seri surette yardıraları İtalyanları bir mukavemetle şaşır- tır. Nasıl ki öyle oluyor. Son İtalyan - Yunan harbi ha- berleri her gün Yunanlılar lehine inkişaf etmektedir. Bugün İtalya- nın atıldığı mansız macerayı 88- rahatle gösterecek bir hakikat ya- pabilir. İngiltereye gelince İtalyayı da çember içine alıp mükemmel bom- bardımanlara maruz bırakabilecek üsleri temin etmiş bulunuyor. O- nun için Almanyanın mâruz kal dığı sistematik bombardıman ve tahriplere artik İtalya da sahne olacaktır. Neticeye emniyetle ba- kılabilir. Cevdet GÜVEN Bir bombardıman tayyaresi 307 — Servetifünun — 2307