November 14, 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 2

November 14, 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 2

mezar. Milli Şef İnönü'nün Millete Beyannamesi Büyük Türk Milletine; Bütün ömrünü hizmetine vakfettiği sevgili milletinin ihtiram kolları üs- tünde ulu Atatürk'ün fâni vücudu istirahat yerine tevdi edilmiştir. Haki- katte yattığı yer, Türk milletinin onun için aşk ve iftiharla dolu olan kah- raman ve vefalı göğsüdür. Atatürk, tarihte uğradığımız en zalim ve haksız ittiham gününde mey- dana atılmış, Türk milletinin masum ve haklı olduğunu iddia ve ilân et- miştir. İlk önce ehemmiyeti kavramamış olan gür sesi, asla yıpranmıyan bir kuvvetle nihayet bütün cihanın şuüruna nüfuz etmiştir. En büyük zaferleri kazandıktan sonra da Atatürk, ömrünü, yalnız Türk milletinin haklarını, insaniyete ezeli hizmetlerini ve tarihe hakketti- ği meziyetlerini isbat etmekle geçirmiştir. Milletimizin büyüklüğüne, kud- retine, faziletine, medeniyet istidadına ve mükellef olduğu insaniyet vazi” felerine sarsılmaz itikadı vardı. “Ne Mutlu Türküm diyene,, dediği zaman kendi engin ruhunun, hiç sönmiyen aşkını en mânalı bir surette hulâsa etmişti. Fena zihniyet ve idare ile geri bırakılmış Türk cemiyetini, en kısa yol: dan insanlığın en mütekâmil ve entemiz zihniyetleriyle mücehhez modern bir devlet haline getirmek, onun başlıca kaygusu olmuştur. Teşkilâtı Esa- siyemizde ve bugün hizmet başında, irfan muhitinde ve geniş halk içinde bulunan bütün vatandaşların vicdanlarında yerleşmiş olan lâik, milliyetçi, halkçı, inkilâpcı, devletçi Cümhuriyet, bize bütün evsafiyle Atatürk'ün en kıymetli emanetidir. Ülulündenberi Atatürk'ün aziz adı ve hatırası, bütün halkımızın en candan duygulariyle sarılmıştır. Memleketimizin her köşesinde ve bütün milletçe kendisine gönderdiğimiz samimi bağlılık, Devlet ve milletimiz için kudret ve vefanın beliğ misalidir. Türk milletinin aziz Atatürk'e gönder- diği sevgi ve saygı, onun niçin Atatürk gibi bir evlât yetiştirebilir bir kay- nak olduğunu bütün dünyaya göstermiştir. Atatürk'e tâzim vazifemizi ifa ettiğimiz bu anda, halkımıza, kalbimden gelen şükran duygularımı ifade etmeyi ödenmesi lâzım bir borç saydım. Milletler arasında kardeşçe bir insanlık hayatı Atatürk'ün en kıymetli ideali idi. Bütün dünyada ölümünün gördüğü ihtiramı, insanlığın âtisi için ümit verici bir müjde olarak selâmlarım. Bu sözlerim, yazılariyle ve top" rağımızda şövalye askerleri ve mümtaz şahsiyetleriyle yasımıza iştirâk eden büyük milletlere, Türk milleti adına şükranlarımın ifadeşidir. Devletimizin bânisi ve milletimizin fedakâr, sadık hâdimi, İnsanlık idealinin âşık ve mümtaz siması, Eşsiz kahraman Atatürk! Vatan sana minnettardır. Bütün ömrünü hizmetine verdiğin Türk milleti ile beraber senin hu- zurunda tâzim ile eğiliyoruz. Bütün hayatında bize ruhundaki ateşten can- lılık verdin. Emin ol, aziz hatıran sönmez meşale olarak ruhlarımızı daima ateşli ve uyanık tutacaktır. REİSİCÜMHUR İSMET İNÖNÜ