14 Kasım 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

14 Kasım 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

zim vakfesinde bulunmuşlardır. Bu esnada müzenin önünde bulunan bir askeri kıt'a ile polis müfrezesi rasimi ihtiram ifa ey- lemiştir, Relisicumhurun ayrılması- nı müteakib başta Parti Genel Sekreteri doktor Fikri Tüzer oldu- ğu halde Parti umumi idare heyeti azaları topluca muvakkat kabrin bulunduğu salona girmişler ve Ebedi Şefin manevi huzurlarında eğilmişlerdir. Bunu Vekillerin ve meb'usların ve başlarında profegör- leri olduğu halde Türk Dil, Tarih ve Coğrafya fakültesile Hukuk fa kültesinin ve Giyasal Bilgiler o. kulu talebelerinin tazim vakfeleri takib eylemiştir. Amerikan sefirinin teezsürü Saat 9,30 da kordiplomatiğin en kıdemlisi sıfatile Amerika bü- yük elçisi Mac Murry Etnografya müzesine gelmiş ve kendisini kar: şılayan Hariciye protokol şefile birlikte salona girerek uzun bir tazim vakfesinde (bulunmuştur. Mac Murry, bu tazim vakfesi es. nasında şahsen da dostu bulunduğu Atatürkün hatırasını taziz ederken duyduğu derin teessür ve heyecanı zaptedememekte olduğu simasında ki hatların ifadesinden anlaşılmak- ta idi. Halkın tazim geçidi Ebedi Şefin kabirleri önünde böylece başlamış olan tazim geçi- şine, Halkevinde yapılan toplantı- dau sonra bütün halk iştirak ey. lemiş ve akşamın geç vaktine kadar devam edip gitmiştir. An- karada bulunan hemen herkeş Büyük Atalarının kabirleri önün- den bu gün derin bir huşu içinde geçmiş ve bütün Etnografya mü. zesine giden yollar halk akınından dolup taşmıştır. Herkeşin simasın- da ayuı derin teessürün izleri gö- rülmekte ve 8ik sık zaptedilemiyen hıçkırıklar duyulmakta idi. Atatürk Solmaz o beniz, yok o bakışlar yine mâvi Lâyık onu tutsak biz ilâhlarla müsavi! Göğsünde bu yurdun tüledurdukca ocaklar Eksilmiyecektir ona kan ağlıyacaklar ! Çiğnenmiyecek göklere yükseltliği ülkü Varetti o hepten hiçe inmiş koca mülkü| Türküm diyen artık bir akistir o güneşlen Bağrındaki #mân bir alevdir o ateğlen. Sönmez o alev kopsa kıyamat bile sonda Mahşerde bir önder bulacak Türk yine onda | Tarik olan ölmez, yeni bir yuri yaralan hiç Her ân edecektir o büyük ad bizi tehyiç.' Parlar o içık her yanı birden gece sarsa Kalbler ona bir lâhd eğer ahret ona darsa/ And içtik evet gitmeğe gösterdiği izden Mutlak tutacaktır o büyük ruh elimizden. Bir ağ gibi yurdun sönük ufkunda belirdi.“ Ölmek ne demek, târihe hem diptiri girdi! Yok işte bakın ondaki nür ayda, güneşte Onbeş yıla sığdırdı evet yüz yılı işte | Ölmez ATATÜRK, Çünkü yokolmaz ebediyet Bir başka çekil aldı o ruh, ismi de: İŞMET! . Edib AYEL 317 — Servetifünun — 2308