21 Kasım 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Kasım 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

kalb ve iradelerinin timsalidir. Ta- lebeler dersten çıktıkları zaman bu- raya inerler ve burada toplanırlar. Holü bağlıyan koridor geçilince çok muntazam bir yemekhane ve oldukça büyük bir konferans salo- nuna rastlanır, Bu salonda münta- zaman profesörler ve etüd yapmış telebeler konferanslar verirler. Yabancı lisan öğretimi üzerin- de büyük hassasiyetle duran mek- tebin Müdürü kitap tercüme eden ve lisan mükâfatı kazanan talebe- lerin hediyelerini bu salonda verir. Mektebin en alâkalı-yerlerinden birisi kütüphanesidir. Modern va- sıtalı, Türkçe, Fransızca, İngilizce, İtalyanca, Almanca binlerce ciltlik kütüphanede her talebe aradığı kitabı hiç güçlük çekmeden bul- makta ve kalabalığa hâkim olan segsizlik içinde okumaktadır, Onlar istikbalin idarecileri, maliyecileri ve devlet adamları vazifelerini hak- kile başarabilmek için okumanın ehemmiyetine inanmışlardır. Talebe Cemiyeti Reisi Halük Akdin kütüphane için (Burası mek- tebimizin ilim kaynağıdır; bu kay- nâktan içmiyen Mülkiyeli olamaz) iyor. Mektebin kütüphanesinden baş- ka bir de mecmua salonu vardır. Burada her dilden gazete ve mec- muslar toplanır ve bu suretle ta- lebe dünya hâdiselerini takib et- mek fırsatını bulur. Üç katlı binanın son katında sınıflar ve her sınılın karşısında da mütaleahaneler mevcuttur. Ev- velâ birinci sonra ikinci ve üçüncü sınıflar birbirini takib eder, Daha ilerde dördüncü sınıfın mali, idari ve siyasi ihtisas şubeleri görülür, Mektebin yemekhanesinde neş'e ile yenilen bir yemek Liz Bu kattaki odalar İ- çinde genç mülkiyeli- lar vatanın refahı ve yükselmesi için men- taat gözetmeksizin fe- ragatle nasi çalışacak. larını istikbalde ne ya- pacakların ve ne yap- maları lâzım geldiğini öğrenirler, Bu sınıflar- da okuyan Cümhuri- yet neslinin mümessil- leri Ebedi ve Milli Şe- İlerinin izlerinde bü- yük bir imanla çalış- mâğa azınetmişlerdir. Aralarında konuşur- ken Halük Akdin: «Atatürkün gençliğe hitabesi kalblerimizde yerleşmiştir. Memle- kete feragatle çalışa- cağız. Vatan ve millet için canımızın kıymeti yoktur» diyordu. Siyasal Bilgiler o- kulunun tedrisatı mun tazam ,bir programla tesbit edilmiştir. O şe- kildeki, yarının mali- yeci, bankacı, harici- yeci devlet adamları- nın karşısına çikârak engelleri malâmatları ve iradelerile yenmeleri için teçbiz edilmişlerdir. Mektebin ilk açılış dersini veren kıymetli müdür Emin Erişigil Ne- mık Kemalin doğumunun yüzüncü yıldönümü münasebetile söylediği hitabede Namık Kemalin genç Mül- kiyelileri yakından slâksdar eden mâkaleleri üzerinde durmuş ve ez- cümle şunu okumuştu: «Bir memura göre hırs ikbali dereceye gö- türmek bile caiz olabilir. Fakat eline aldığı memuü- riyet emrini umumün ha- nı ihsanina davet teske- resi oaddet- mek hiç bir vakit hiç bir millet için fevzü necat alâmetlerin - den madut olamaz. Me- mur hizme- tinisermaye- a Talebeler mekteb kütüphanesinde dünya hâdiselerini takib ediyorlar Vi e zg . ci bulursa irtikâbı da kendince bir kaidei ticaret addetmek tabildir. Me- mur maişeti hizmetine münhasır görürse en büyük vazifelerini en küçük mazuliyet muhatarasından kurtarmak yolunda feda eylemek zaruridir. Memura lâzım olân hizmeti devlete asker gibi vazife namına girmek ve maişeti tayin alır yolda kabul eylemektir. Konferans salonunu dolduran mülkiyeliler alâka ve insan ile dolu bir kalble büyük vatanperverin yazılarını dinlerken hepsinin gö- zünde Talebe Birliği Reisi Halük Akdinin söylediklerini ifade eden bir bakış seziliyordu. «Atatürkün gençliğe hitabesi kalblerimizde yer- leşmiştir, memlekete feragatle ça- lışacağız vatan ve millet için 0a- nımızın kıymeti yoktür.> Memleketin mukadderatında söz söyiemeğe salâhiyettar birçok ve- killer, mebuslar, müsteşar ve umum müdürler yetiştirmiş bu mektebin her türlü imkânlar dahinde şimdiki çalışması, müessesenin mükemme- liyetile Türk milleti iftihar ede- bilir. 7 — Servetifünun — 2309