12 Aralık 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

12 Aralık 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

MERAKLI ŞEYLER Çikolatadan gramofon plâkları Varşovalı İvan Erenef çikola- tadan gramofon plâkları yapmıya muvaffak olmuştur. (Bu, bundan 1 sene evvel, Polonya harbi olma» dan). ; Bu plâkların diş tarafı o kadar gerttir ki, enrejistrasiyonun çok in- ce olan çizgileri gözle görülür bir şekildedir, Sevdiği plâğı dinlemek- ten bıkan biri, bunu yunmıuşattık- tan sonra kolayoa.... yiyebiliyor, Pulcular için ender bir parça Hindistanın şimâlinde bir pos- tacının evinde gaybubeti Everest tepelerine yapılan son ekspedisi- yonda ilân edilen birkaç yüz mek- tubun bulunduğu haber verilmek- tedir. Bu mektuplardan pullar pul meraklıları için birer ender parça teşkil edecektir çünki bu pulların üzerine Hindistan postaneleri u- mum müdürlüğü şunları yazdır- mıştır : «Bu mektupların bunlara ge- cikmesi zamanında Ganglok pos- tacısının pul yapiştırıp sevketme- mesinden ileri gelmişti. Bu sebep- lerden dolayı postacı hapis edil- miştir.» Tabii ki, Hindıstanın posta umum müdürlüğü ilk ve son defâ olarak pullar üzeride böyle bir yazı koyduruyor, Bütün dünyânın posta müzeleri bu pullardan biri-' ni şimdi elde etmeğe çabalıyor. Lu İnsan yalmz etle yaşayabilirmiş! Bundan birkaç yıl evvel, Mon- treal - de olan tıbki kongrada meş- kür greolendalı seyyah Wilhaymur Stefansson bir avrupalınında sâ- dece etle, bazı kaidelere hürmet ederek - yaşayabileceğini iddia ediyordu. Tıp âlemi buna protesto etti: bir iki yıl önce bazı hayvanlari sâdece etle beslonmiş ve bir deje- nereşiyon alâmetleri bissedilmişti. Şimdi doktor Btefansson ve sistemi Karsten Andersen gün - a- gün bir sene yalnız et yediklerini ispât etmişlerdir. Her ikisi de kendilerine önce- den itiraz eden doktorlar tarafın- dan muayene edilmiştir. Hepsi insanın tıpkı Eskimolar gibi yalnız etle yaşayabilmesinin kabil olduğunun farkına vardılar, Fakat bir şaltar: hayvanın ci- ğerinide, kanını da, ve vitamin O. hari bütün taraflarını da yemeli!.. > 45 — Servetifünun — 2312