12 Aralık 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

12 Aralık 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

| | Yazan: Bugünkü harbin ismi bile es- kilerinden farkını tebarüz ettiri- yor. Topyekün harp! Bunda mu- vaftak olmanın Sırrı muhakkak ki buna istirak eden milletin bütün Yertlerinin seferber olması müm- Artık yalınız ordunun harbi kazanacağı devir geçmiş bulunu- yor. Dahilen ezik ve çürük millet- “İerin orduları ne kadar kuvvetli olursa olsun bütün fertler bu ordu “ ile ahenktar olarak çalışmadıkça ve hisselerine düğen fedakârlığı yapmadıkça harbi kazanmağa im- i kân olamaz. Bunun misallerini ve hakikati- ni 939 harbinin yıkıcı ve yıpratıcı mücadelesinde açık olarak gördük. - Bir takım devletler hudutlarında yaptıkları tahkimatın azametile, milletin dahilini kemiren gevşek- liği ve lâkaytlığı telâfi edecekleri- ni sannetmişlerdi, bunlar aşılmaz sütrelerin ve en hakiki tahkima- tın milletin irade ve iman oldu- gunu unutmuşlar ve bunu kuvvet- İendirmeği ihmal etmişlerdi. Fakat bu vaziyetin neticelerini şimdi , açık olarak müşahede etmektedir- ler. Bugünkü harplerin artık bü- tün milletlerin fedakârlık ve fera- gat harbi olduğu inkâr edilemez. Cephedeki asker nasıl fedakâr- lıkla harp edecek ise dahildekiler de aynl kuvvetle kendilerine dü- şen vazifeyi başarmaları iegp eder. “ Bu vazifelerin başında hiç şüphe- siz milli birlik gelir. Bu birliğin temini demek bü- yük fedakârlıklar yapması lâzim gelen bir omilletin mücadeleye İnanmaşı ve yaşamağa huk kazan- ması demektir, Milli birliğin temini tecavüze uğrayan bir milletin bütün kuv- vetile bütün kuvvetile bütün mev- cudiyetile kendini müdafaa etme- “ &i ve her sahada millet fertlerinin teşriki mesaileridir, Bugünkü harp bu kuvvetle mü- İİ GM A L| MİLLİ Cevdet eehhez bir milletin nelere kâağdır olduğunu, fakat ayni zamanda bu birliğin temin edilmesile de ne acı kayıplara ve felâketlere uğranaca- ğini açık olarak göstermiştir. Ma- regal Petain nutuklarında bundan acı 861 bahsetmemişmiydi, ve hat- ta çok yakın zamanlarda generâl Antoneskonun milli birliğin temin edilmemesile uğranılan felâketleri tebarüz ettirmemiş midir? Buna mukabil Yunanistanın silâha sarı- larak kendini müdafaa etmesi ve bütün Yunanlıların bu gaye etra- fında iman ile toplanmaları mu- vaffakiyetlerinin sırrını teşkil eder. Geçenlerde Milli Şefin söyledi- ği nutukta tebarüz ettirdiği gibi Türkiye harp dışında harbin yı- kıcı ve yıpratıcı felâketinden ma- sum kalmış müstesna milletlerden biridir. Hiç şüphe yokki bu vazi- yetin ana kaynağı Türk milletinin tehlike karşısında ki sarsılmaz bir- iiğidir. Türk ordusunun kuvveti ve harp kabiliyetile birleşen bu milli birlik Türk milletinin Vazife ba- şındaki inancının ifadesidir. Birçok hallerde bir milletin gençlerinin temayülü o milletin urzusunu ifa- BİRLİK GÜVEN i de eder. Bir kaç gün evvel Milli Şefin Siyasal Bilgiler okulunu zi- yareti, (gençliğin milli (birliğe inançlarının tezabürüne vesile ol- muştur. Mülkiyenin 84 üncü yıl. dönümü münasebetile yapılan bu yüksek ziyaret ve gençliğin Şef- lerine yapmış olduğu coşkun ve elen tezahürat, Türk milletinin bütün fertlerinin milli birlik üzerindeki hasşasiyetlerinin ifadesidir. Milli Şef samimiyetlerini gös teren bu coşkun gençliğin arasın- da kendilerine öğütler vererek ve- rerek vazifeleri üzerinde durmuş ve gençlere şöyle hitap etmişti. (Milletlerin çok mücadeleci ve çok yırtıcı eldukları bir zamanda yeni Türkiyenin yüksek parlak Türkiyenin İstikbajine hükmetmek üzere yetişecek arkadaşlardan bü- yük hizmetler ve çok yüksek va- sıflar beklediğimizi tekrar ederim. Bu vasıflar sizde vardır, kanınızda vardır. Zira bizim milletimiz mil- letlerin en büyüğü ve şereflisidir.) İnanmış ve inandırmış bir kim- senin milletin gençlerine bu hita- bı, onların bilhassa dünyanın bu karışık devrindeki ovazifelerinin ehemmiyetini tebarüz ettirir. Tabiat ve Gençlik 41 — Servetifünun — 2312