23 Ocak 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

23 Ocak 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

D EE W£ II EE nN Yazan: Ruhumdan yükselen bu sesleri dinle; o ses ki, yalnız ismini anar- ken titreyor. » Sensiz saniyeler sâat, gün kader uzun. İnan: seni düşünmek zaman mevhumlarıyle ifade edilemiyor. » saatler Sonbahar... Sarı yapraklarda can çekiğiyor.. Bense düşüncelerimin yorgunlu- ğunda seni arıyorum. ww Seni düşünüyorum.. Kendimi unuttum. Başka bir slemdeyim.. İyi bir alemde.. Renkler, kuşlar, ışıklar, sevinç, çicek saadetler ve SEN.. Bu ailem geçici olmasaydı. Ah.. Daima kendimi unutsaydım. Seni düşünmek kendimi unut- makdır, * Kafamdaki defterin yaprakla- rıhı çeviriyorum, Her sayfada sana yaklaşıyorum. Mazi.. Küllenen bir yığın kor ateğ., Mazimi hatırlamak ısteyorum, günkü ozaman seni görebiliyorum. » Şimdi dudaklarımdaki ıslık se- ni çağırıyor.. Senin sevdiğin melodiyi leyorum. Seni çağırıyorum. Bu melodi bütün hislerimi 89- na söyleyebiliyor. Onu sende söyle, belki onları duyarsın. BÖY- > Bir gün.. Gölgemin toprakda gezinmedi- ği birgün. O k tay, Artık seni düşünmeyeceğim.. Fakat, eteklerinde yattığım sa- dık selviler, rüzgârların getirdiği haberleri, senin haberlerini bana fısıldayacaklar. Merak ediyorum: Acaba, o gün adımı şon defa olarak anacak ve beni bir an olsun hayalinin ayna- sında yaşatacakmıtın ? >» Artık bulutlar beni oyalamıyor. Yıldızları mehtabı göremiyorum. Ne de acı bir keman beni meş- gul edebiliyor. Zihnimde şu kelimeler çakılı: “Bana, beni anlayanı verin . » Bir şiir düşünüyatunı, İşte bir Mısra: “Ben seni düşündüğüm zaman mesafeleri yok edebiliyorum. Seni düşünürken, yolun uzun- luğu, kısalığı yok. Yalnız: SEN varsın. # Bütün insanları seviyorum. Çünkü sen onlardan birisin, >» Yürüyorum.. Yürüyorum.. Yollar, Oo sokaklar, caddeler önümden korkarak kağışıyorlar. Dudaklarımda, Cavit Yamacın bir şiiri: “Sarhoşum, sendeleyerek yürü” yorum Etrafımda her şey sisli Herşey sevimli Düşmanlar bile (Gecelerin zamanı emdiği ben seni içmişim) Dört yanımda sen varsın gibi Sendeleyerek yürüyorum. Ve ben hâlâ yürümekdeyim... > A KB AL Gözlerimi yoruyorüm, gök yü- züne bakarken.. Dalgaların kayalarla konuşmea- sını dinlerken geni dinleyorum., Martıların gagalarında senden bana selâm var sanıyorum. ” Ağlamak.. İçimi kemiren kurtları dökmek. Radyodaki tango beni meyus edehiliyor. Gavsi Ozünsoyu hatırlıyorum: “Ağlamak güzel gece olunca Sebebsiz ve mendilsiz öylece... Dışarıda gece var... Bende de giindüz yok... # Aylar geçiyor. Mevsimler kaçıyor.. Bense hergün, asma yaprakla. rının ardından ufka bakıp mırı)- danıyorum; “Bugün var yarın yoğum İşim bir şarkılıktır.. Şiiri yazan Cahit Sıfkıyı ve çar- kımın ne zaman biteceğini düşü- nüyorum. * Sana bir mektup yazacağım. Fakat yazamıyorum. Kelime yok, bulamıyorum. Sana hislerimi anlatacak bir kelime bulamadım. Bana söyle onu hangi lügatte bulabilirim. Bense bu kelimenin gözlerde okunduğunu sanıyorum. X Düşünüyorum: Bu satırları okurken, senin için yazıldıklarinı anlayabilecekmisin ? Düşüncelerimi ve hislerimi du- yacakmısın 9 Gözlerinde yaşaracak mı 111 — Servetifünun — 7318