21 Ağustos 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Ağustos 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

Adrian MANİU'den : Geç vakıt ve uzaklık.. Şehir, yabancı. Bulutlar yıkık kubbeye dayanmış Eski bir tablo kadar siyah akşam: - Kendimi bulurum diye ona nazarlar atarsın... - Mütemadiyen kararıyor ortalık... Bu daha iyi Ve bir borozan inliyor : Terkedildin, terkedildin... İlkbaharın hüznü sıkıyor her boğazı Nehir öyle bir akıyorki Sanki yerinde durmuş... Nereye gitsem ?.. Kepenkler kapanıyor, kapılar örtülüyor Bir saat vuruyor... vurmakta, bilmem kaçı... Issız gece... Şarkı olmak istiyorum, Bir şarkı veya fikir, fakat ne bilmiyorum! Çünki herşeyi unuttum ve bütün ışıklar söndü Mağlüp şehir beni yere serdi, Issızlık, ve geç,... vakıt çok geç... Çeviren : Cavit YAMAÇ Sükür Ağaçlarım boyveriyor boşlukfa, Çiçeklerim sulanıyor yağmurla. Masal çocukluğum, bir avuç nurla Üzerinde yol aldığım bir nokta.. Çok şükür kuşlarım yine kanatlı" Beni yine ısıtıyor elbisem. Ne kadar dünyanın yolcusu isem, Gençlik dünyasında yaşamak tatlı, Beni yine yürütüyor ayağım, Zamanı aldatan beyaz saçlarmış. Bu günde alacak nasibim varmış ; Rabbim sana şükür bu günde sağım. Emin ÜLGENER Feragat ÂfIJ yesdri'ye- Rabbim, bizi ellerimizden tut, Henüz giydik elbiselerimiz!... Günahımız, yıldızları saymaktır, Mercan bir kutuyla bizi avut. Gökyüzünü avuçlarımızdan okut, Rabbim sana vâdediyoruz Uslu durocağımızı... Bizi ayni şarkıda unut. Faik BAYSAL Sabah Bir ıtır dolduruyor havaları, Meyveye dönüyor daldaki çiçek.. Sessiz örüyor kazasını böcek ; Başlamak üzre üzlet rüyolar... Boşlukta bir kavis çiziyor leylek ; Kanatlarında hicret hülyaları.. Bir humma içinde sanatkâr arı Ve bir teviye bal doluyor petek... Sırrı çözülüyor bilmecelerin Arzu, başucunda düşüncelerin, Gözlerde tahayyül ve aşk Ilahi... Açılıyor kapılar birer birer ; Opüşlerle kucaklıyor sabahı Beyaz yüzlü, ince bakireler.. Hasan ŞİMŞEK 163 — Servetifünun — 7345