30 Ekim 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

30 Ekim 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Fide Türkün Türk Gençliğine Hitabesi Bugün vasıl olduğunuz netice, asırlardanberi çekilen milli müsibetlerin intibahı ve bu aziz vatanın, her köşesini sulayan kanların bedelidir. Bu neticeyi, Türk gençliğine emanet ediyorum. Ey Türk Gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cümhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden, mahrum etmek istiyecek, dahili ve harici, bedbahtların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cüm- huriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmiyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cümhrive- tine kasdedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibi- yetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zabtedilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraiten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sâhib olanlar gaflet ve delâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahibleri şabsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emellerile tevhit edebilirler. Millet, fakrü zarüret içinde hrrab ve bitab düşmüş olabilirler. Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen Türk İstiklâl ve Cümhuriyetini kurtarmaktır ! Muhtaç olduğğn kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur ! Kemal ATATÜRK 281 — Servetifünun *— 2358