8 Ocak 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

8 Ocak 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Günün sonu Hiç aşina olmıyan şekiller, Zaman için bir endişe, bir hüzün. İnsanlara ve üğaçlara rağmen İnadı tuttu gündüzün .. Korkuluyor, şehirden korkuluyor, Meçhul bir şeyler indi dağdan Namütenahi geceler boyu Gökler patlıyacak duadan. . Çocuk rüyasından ürktü, Çocuk uyandı ağlıyarak. Ölüler aranıyor olmalı ; Bir inip, bir kalkıyor, toprak. . Çeşmeleri kapatmış eller, Ayak izleri ki unutulmuş. Ve şimdi insanlardan utanıyor ; Islak bir saçakta iki kuş ... Emin ÜLGENER Serenad Bu gelen sonbahardır Ne yazık ! Ve ben yazmadım henüz En güzel sevda şiirimi. Hangi merasim getirecek onu, Hangi kuşlar verecek İlk müjdeyi bana ? Kurudu saksımda bekliyen çiçek, Aynalar simsiya Bütün kapılar kapal... Ve ben yalnızım. Bu gelen sonbahardır. Suat TAŞER Surlar Seyredin gövdesini yedi başlı surların ; Nice çiplak vücudlor burada kamçılandı. Kartal hıziyla uçan atlılar akın akın, Bir hamlede hududa, bu surlardan dayandı... | Başucunda tutuyar birer hançer şeklinde, Mazgallı kuleleri, koca sur geceleri, Dostunu, düşmanını bekler gibi ininde; Bir silsile kayalar zincirliyor bu şehri... Ziya YAZGAN Yaşamıyan Biri Sonbaharın ruhu bende yaşar. Bense yalnızlığı severim Senden nefret ettiğim kadar | Bütün şarkılar içinde bir şarkı bilirim : Uzun bir veda şarkısı... Ve daima bunu söylerim. Beni bulutlar anlıyamaz, Saksımdaki çiçekte anlıyamaz beni | Beni hiç kimse anlamaz. Elveda, eziz dostlar, Elveda, sevgili ümitlerim, Elveda, aynadaki hayalim | Eveda!.. Suat TAŞER Emii Botta: KITALAR Beni, bulacaksın boğulmuş: hıçkırıklarla, (Fakat umrunda bile olmasın Öteye, geç, daha öteye Can sıkan bir kitabı geçer gibi »* » Oğlum neden bağırıyorsun ? İzah et: Bak, semânın sökinleri rahat edemiyor Her katta pencereler açılmış Sevimli yıldızlar, merakla saruyor : Acaba n'oldu ? Çeviren: C.Y, 87 «-- Servetifünun — 2368