12 Kasım 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

12 Kasım 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Dört sene dört gün gibi geçmiş ve biz Atamızın dördüncü ölüm yılına girmiş bulunuyotuz, Onun için çok söylendi, çok yazıldı, çok ağlandı. Bununia beraber biz yine his lerimizi, dnygularımızı, düşüncele- rimizi bir kere daha anlatmak, taşmak üzere israr eden göz yaş- larımızı saçmak istiyoruz. Onu çok seviyorduk, hem yal- nız biz değil, bütün dünya onu seviyordu. Çünkü o, “Yurtta sulh, cihanda sulb,, parolasını dünya milletlerine bir sulh sembolü olarak hediye etmiş, ve dünya sulhunun kâpısını açacak bir anahtarı onlara sun- muğtu. Milletler onu çok sevdiler, her- kes onu kendine yakın buldu. Sulh davası için Atatürk büyük rol oynayau bir insandır. Ölümünden sonra tanınmış bir fransız diplomatının : “Atatürkün ölümü sulh davası için çok elimdir. Çünkü bu devlet şefi yorulmuz bir surette gulhun korunmasına çalışmakda idi,, Ve bir alman gazetesinin : “Bu biricik adamin bir daha yer yüzüne geleceğini zannetime- yoruz, Onun hakiki büyüklüğünü zaman gösterecektir.,, Dediklerini şimdi hatırlıyor ve manasını kuvvetle kavrayoruz. Atatürk her milletin milli hu- dutları dahilinde hür, müstakil ve kendi istediği tarz ve rejimde y&- şaması tezini müdafaa etti, Büyük ATA TÜRE Yazan: OKTAY AKBAL Onun gayesi insanlar arasındaki kinleri yoketmek, yakınhıklar tesis , etmekti. Bunun için her milletle dost geçinmeyi bir parola olarak kabnl edindi. Ölümünden sonra bile dünyaya gon İnsanlık ve sulh tezahürünü bir kere daha gösterdi. Cenazesinde bulunmak için yur- dumuza gelen Alman, İngiliz, Fransız, Rus, Bulgar, Yunan V-8S. milletlerin asker, bahriyeli ve dip- lomatları burada birbirleriyle ta- nıştılar, konuştular, anlaştılar. Insan Ebedi Ses O gün cihan ağlarken tabutu etratında Koşan Onun ruhuydu milletin ön safında. O ruh haykırıyordu maddelerin dışından : Hız alın rüzgârdeki kalbimin atışından! En sessiz kıyılardan ben size fısıldarım, Gürliyen fırtınalar içinde de ben varım, En renkli bir gül gibi en yeşil yaprakta ben, En tal, bir söz için açılan dudakta ben, Ben işte her yerdeyim, dalda, kökte, filizde, Sarsılan göğsünüzde, sararan benzinizde. Demek ki, ayrılmadık, elinizdedir elim, Ben sizde yaşıyorum, sizden uzak değilim | Halit Fahri OZANSOY 305 — Servetifünun — 2412