17 Ağustos 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

17 Ağustos 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

mvali metruke müdürlüğünden: Satılık hane Kınaladada Ankara Livadya caddesinde Birinci kat Bir oda | bir sofa bir mutfak bir kiler bir halâ, İkinci kat: Üç oda | b -isofa bir halâ ve ittisalindeki 48 numaralı hane ile müşterek sarnıç ve bir miktar bahçeyi havi atik 50 cedit 48-1 numaralı | hanenin bedeli dört taksitte ödenmek üzere 2000 lira bedeli mukarrer ile 19-8-930 tarihine müsadif salı günü saat 14 de temdiden icrayı müzayedesi mukarrerdir. Taliplerin -947,50-te- minat makbuzlarile İstanbul Millt Emlâk müdüriyeti satış ko- misyonuna müracaatları, KOLONYA SULARI BOĞUCU SICAKLARA HAYAT SİGORTASIDIR Münhasıran kibar mağazalarda — bulunur. Tütün eksper kursu Tütün inhisarı U. Müdürlüğünden: Ortaköy'de Feriyedeki Tütün Eksper kursuna kabul odılmk ışih-k olmak ve (1912 - 1905) (1328 - 1321) do- ğumlu bulunmak ; 2 — En az orta tahsili eksiksiz bitirmiş olmak ; 3 — Tam sıhhatli ve bünyesi tütünle iştigale müsait bulun- mak ve ağır cezaları müstelzim cürümlerden ve muhilli haysiyet kabahatlardan dolayı mahküm olmamak lâzımdır. İstekli olanlar bir istida ile Galata'da Tütün inhisarı umum müdürlüğüne müracaat ve; 1 — Nüfus cüzdanı veya terkeresi; 2 — Mektep şahadetnamesi: 3 — Nihayet bir senelik çiçek aşısı şahadetnamesi; 4 — Mahalle veya köyü ihtiyar heyetinden, polis veya — jan- larma dairelerinden müsaddak hüsnühal varakası. 5 — Dört tane fotoğrafı; hemen tevdi etmelidirler. Ancak yukardaki şartları haiz olupta bu vesikaları ve saireyi (23 ağustos 1930) saat on yediye kadar tevdi edenler adedi mürettepten fazla ip zuhurunda yapılacak olan mü- sabaka imtihanına ;nbık::ırp Müsabaka imtihamı (25 ağustos 1930) da başlıyacak ve orta tahsil derecesinde türkçe, hesap, bhendese, fizik, kimya ve tabiiyattan yapılacak ve üç dört devam edecektir. Talebenin sıhhi vaziyeti idare hekimleri tarafından tesbit edilir. Kabul edilen talebe nazari ders günlerinden maada olan günlerde muhtelif imalâthaneler ve depolar ve fabrikada amele gibi — çalışır, Talebeye hiç bir ücret verilmez. Feyziye Lisesi İstanbul - NİŞANTAŞI Leyli Erkek — ( Telefon: Beyoğlu 4039 ) — Nehari Tam devreli Lisedir - İlk kısmı ve çocuk yuvası vardır. Talebe kaydına başlanmıştır Her gün saat 10 dan İ7 ye kadar, Nişantaşında, Karakol karşısında bulunan mektebimizde ziyaret kabul olunur. POSTA İLE MÜRACAAT K edenleıe tıhnraı izahat verilir. Kız Ispırto ve İspirtolu İçkiler İnhi- sarı Umumi Müdürlüğünden: İdaremizin kabul ettiği boş rakı şişelerinden 20,5 - santilitre- lik 250 gramlıkların temizleri 3,5 ve kirlileri 3 ve 56,5 santilit- relik 500. Gramlıkların temizleri 4,5 ve kirlileri 4 kuruşa toptan ve perakende olarak idarenin Kabataş ambarında mübayaa edil- mektedir. Satmak istiyenlerin mezkür ambara müracaatları. Vahan M. Koçyan İHer nevi mahrukat depoları, odun, mangal kö ürü, Kardif, antrasit, kok, maden kömürleril Tophane, Kılıç Ali paşa Çıracı sokağı N. 22-30 Tel. Beyoğlu 1751 AAOU L ORCA , Çapkın Kız Gonce Bestekârı : Kaptan Zade Ali Rıza B. Okuyan: Nazmiye Sedat H. Merkez acentesi Galata köp- rü başında Beyoğlu 2362 Şube acentesi — Mahmudiye hanı altında mbul 2740 İzmir sürat postası ( Gülcemal ) vapuru 18 Ağustos Pazartesi I4,30 da Galata Rıhtımından kalka- rak Salı sabahı İzmire varır. Ve Çarşamba 14,30 da İz- mirden kalkarak Perşembe Sabahı — gelir. Vapurda mükemmel bir örkesira ve cazbant mev- tuttur. Mudanya Postası (Cama, Salı) Mudanyaya uğrayarak Gemliğe kadar (Pazar, Çarşamba) Mudanya- ya kadar saat 9 da (Cumar- tesi, — Pazartesi, Perşembe) Ereğli vapuru tarafından ara- hk postalar — Armutluya da uğrayarak Mudanyaya kadar saat 8,30 da Tophane Seyri- sefain rıhtımından kalkarlar. 18 - Ağustos — pazartesi Trabzon birinci postası ya- pılmiyacaktır. Alemdar zade vapurları Seri ve lüks karadeniz postası vapuru Büıent 18 Ağustos Pazartesi günü akşam saat 18 de Sir- keci rıhtımından ( Zonguldak İnebolu, Samsun, Ordu, Gi- reson, Trabzon ve Rize) ye azimet ve avdet edecektir, Müracaat mahalli: İstan- bul meymenet hanı altındaki yazıhane Telefon — İstanbal Bundan daha nefis rakı Gayri menkul malların açık arttırma ilânı İstanbul 4 üncü İcra memurlu- gundan : Açık arttırma ile paraya Şevrilecek gayrı menkulün me olduğu: Bir bap ahşap hane maa bahçe, Gayrı — menkülün / bulunduğu mevki mahallesi, sokağı, n rası : Beyoğlu Ayaspaşa cam sokağında atik 61 cedit 75 N: Takdir olunan kı 1750 lira, Arttırmanın ,ı,.ı'.':â yer, gün, saatı İstanbul 4 üncü İcrasında 20-9-930 T. Saat 14 ilâ 16 ya kadar. 1 — İşbu gayri menkulün ar- tırma şartnamesi 8-9-930 tarihin- den itibaren 929 - 210 No, ile İs- tanbul 4üncü icra dairesinin mu- ayyen numarasında herkesin gö- rebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak isteyenler işbu şartnameye ve 929. 210 dosya numarasile memuriye- timize müracaat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için | yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7 teminat gösterilecektir. B alâkadarların — ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve busu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialamnı halde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masında hariç — kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttır. maya iştirak edenler arttırma şart- namesdini okumuş İüzumlu malü- matı almış bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. Üs- tünde çbırakılan gayri menkulün bedelj zamanında verilmezse gayri menkuj ikinci bir arttırma ile sa- tılır. ve bedel, farkı ve mahrum kalınan yüzde beş faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kal- maksızın memuriyetimizce alıcıdan .,ı.,u olunur. Beş numaralı fıkra- J.ın tahakkuk etmek Iıı)dılo üç defa bağırıldıktan sonra gayri menkul en çok arttıranın üstünde bırakılır. Şart tahakkuk etmezse arttırma geri bırakılıp alıcı taah- hütlerinden kurtulur ve teminat ta kalkar. 5 — Artırmanın birinci ve ya ikinci“olmasına ve gayrı menkule akları tapu sicillile sabit İl olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer || işbu ilân tarihinden İ itibarep yirmi gün içinde evrakı (l müsbipşlerile birlikte memuriye- İ timize bildirmeleri icap eder aksi |) Sayıfa B “AMELİ HAYAT KIZ ERKEK TİCARET VE LİSAN MEKTEPLERİ İstanbul vilâyeti umumi meclisi tarafından tesis edilen İ0 ve erkek Ameli Hayat mektepleri bu defa yeniden ıslah tevsi — edilmiştir. Tahsil müddeti dört senedir ve tedris Fransızcadır. Talebeyi ecnebi mekteplerinden vareste kilmak ve en ucul şeraitle ea kısa- zamanda hem orta tahsil vermek ve he ecnebi lisanı öğreterek ticaret hayatına atılabilecek malümal vermek maksadile açılan işbu mekteplerde Türkçe ve Fransızci lisanlarile beraber İngilizce ve Almanca lisanlarından biri d mecburidir. Tahsil ücreti (50) liradır. Mektebe girebilmek içif ilk mektebi bitirmiş olmak lâzımdır. Kayt muamelesi 20-8-980 da baslar ve cumartesi, pazartesi, h: mektepte) . bera cehimur. Ki mektebir Düyanü ümumiye Kacşısında A mülkiye mektebi binası Tel, İst. 2751 Erkek metebi: Cağaloğlu'nda Tel 1630 m Radyo Makinesi w Kısa, orta ve uzun mev- celerle çalışan bütün İıtanbul ; istasyonları alır Radyosu İşlemeğe dı. Akşamları Eve Dönünce En iyips8 Eğlence Dünya ff Ve İstanbul Radyosunu Dinlemektir. FİLİPS Radyo Makinesi Elektrik cereyanı Veya Pil ile işler. HELİOS Müesseseleri Galata; Hezaran Han No. 14 Posta kutusu 400 Patol Bakteriyolog Prof, Doktor 'M. Lütfi Divanyolundaki — muayenebanesini Babığlide — vilâyetin karşısında 15 No, ya nakletmiştir. Cuma ve pazardan mada her ün saat 2den Gya kadar abili ve İntani larını kabul etmektedir. Telelon t - İkametgühi 7236 » — Muayenahane 2328 tealluk eden kanuni bakka ve satışın tarzına göre diğer şartlar. Müterakim — vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. Yazılan bir bap ahşap bane yukanda gösterilen 20 -9 - 930 | tarihinde İstanbul 4 üncü icra memurluğu —odasında — işbu ilân ve gösterilen artırma şartaa- | mesi; ; dalresinde - / sablacağı ilâm ! olunur. Yazlık ve kışlık kostümler, pardesüler çok güzel ve en iyi kumaşlardan imal edilir. M Eminönü ODA esvap terzihanesine uğramadan geçmeyiniz. Yapılamıyacağına kani olmak içinli || pazartesi günleri saat 14 - 16 arasında bizzat fabrikamızı gelip Mes'ul müdür: Selim Ragıp “—FOSFATLI ŞARK MALT: Hülâsası kullanın! Her eczanede satıl!