11 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

11 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Gözile Gördüklerimiz Bir Rica Mektuplarınızın Gır- mesini İsterseniz Kısa Yazınız Ban karilerimiz dert ve şikâyetlerini anlatırken fazla tafsilâta giriyorlar. Bu hal birçok — şikâyet — sahiplerine —ait mektupların günlerce beklemesini intaç ediyor. Bu gibi mektupların mümkün Mürtebe kusa olmasını - bilhassa rica ederiz. ——— HÜRRİYET HASRETİ Trabzondan buraya kadar vaparda yalmüz — gazele okudum; hem de münl Okuyuş! Neler okuyorum, neler işitiyo- Tum, acaba biri tecrübe mi ediyorlar? Oh, biraz daha biraz dahal Bari bu hayat birkaç zaman devam etsin, en- dişel ferda İle ttriyen — kalplerimiz biraz sükünet bulsun. Ama ben gene korkuyorum ki — doğmadan — ölmesin. Eğer yeni fırkanın iideri herhangi bir yerde, vergileri indireceğiz — halkın yü- künü tahfif edeceğiz, millete hakkı hayat vereceğiz dese idi, yanl bu ka- darcık söyleseydi çoktan tevkif edilirdi. Aman yarabbi her medena 6 llder olduğu için mi, me, ena bir şey söyleme- diler. Ya bir başkası, bizlm programı» müx budür, diyecek olsaydır. hemen tahdişi ezhan ilmiği bayauna geçerdi. S SEBAHATTİM — AĞIR VERGİ ., Ban Ankarada Yenişehirde bundan bir müddet evvel Üç odah bir ev yap- bardım, Maliye memurları bu eve on Altı bin lira gibi fahiş bir kaymet takdir ettiler, Buna İtiraz ettim. Alelüsul ko- misyonlardan geçti. Konulan kaymet tasdik edildi. Şurayı devlete müracaat #ttim, yine fayda vermedi. Elhanl ten- zilât yapmadılar. Şimdi © küymet Üze- Yinden iki yüz dört lira vergi talep edi- yorlar. Bu gibi birçok evlere — fahiş elarak kiymet takdir edildiğini — işitiyo- Tum, ÂAyni zamanda hakiki koymetlerin den daba aşağı kaymet konulanlara da tesadüf edilmektedir kâ bunlar iltimaslı olanlardır. Bu hale siz ne dersiniz ?.. Ankara: A. K. CEVAPLARIMIZ Ertuğrul oteli sahibi” Beye — Size Ait haber resmi zabıta raporlarından ahamıştır. Tashihi için gene zabıtadan Tesmi bir vesika ibraz etmek Mzimdır. kddia ettiğiniz gibi ortada bir hata Varsa, herbalde bu, bire ait değildir. Gemlikte Ferhan Beye — Gönder- diğiniz fotoğraflara teşekkür ederliz. “BİR İÇ YARASI,, HİKÂ- YESİNİN. KAHRAMANI Kınikkale mermi fabrikasında No, M tormacı Haşim ve — Dürsünbeyde fetogralçı Bahkesirli İsmail Hakkı im- Talı karilerimize: *“Bir İç Yaramı, lemindeki hikâye- Mlzin mevzuunu gönderen kariimizin Adresini bir kere daha ilân ediyoruz. Mektuplarını da — kendisine — gönder- dik, Doğrudan doğruya — kendisile mu- habere ediniz. ve meşru gayenizi anla- Bniz, Adres şudurr *İzmirde, Eşrefpaşa Serinlik çıkma- Mada, 13 mumarada Asya H, nezdinde Vedin Hanım , “ KIRILMIŞ BİR ÖMÜR , ÜNASEBETİLE hmirde, Karantina (Fevkiye) Han- Bir münzevinin gönlünü almak me- haretini gösterirseniz mesele yokur. İki Yarahın da saadetini ve muvaffakiyetini İtmenci ederiz. İKari mektuplarının de- vVamı 6 ncı sayfamızdadır.| "SON POSTA, NIN Tefrikası: No 26 SUaeı ÂArsen Lüpen'in Son Sergüzeşti mamummu Her Çingene, Bizim Görüp Iğren-i Mahlüklara Benzemez. —ve iğimiz | Onların Da Medenileri Vardır îB“ İlk tanışma ve ilk sevişme devri yalancılık devridir. Bu devrede kadin da, erkek te guldür. Genç kız bu devrede tuvale- tine azami itinayı gösterir. Çehresinin kusurlarını podra, kusurlarını elbiseler, korselerle kapatmıya çalışır Hiçbir kız ilk tanışma ve ilk sevişme devrinde samimi ve açık ola- maz. Erkeğin Üzerinde tesir yapmak için bazen sun'ilik de- nilecek kadar ileri gider. Eğer seviştiği ve tanıştığı erkekle — evlenmek niyetinde ise muhiti ve ailesi hakkında da birçok yalanlar uydurur. Babası ayda yüz lira kazan- idir. panya dans ve musiki memleketi- Kadın Ve Kalp İşleri | Yalancılık Devri Ne Zaman Başlar? birbirlerini - aldatmakla — meş- | Çingeneler sokaklarda gördüğümüz - pis, iğrenç mahlükları göz önüne getirmeyiniz. Onların da azçok | medenileşmiş, gözelleşmiş ne- silleri vardır. Misal mi istersi- niz? Bu sayfadaki resimlere bakınız. Bunlar İspanyol Çinge- Fordun Müracaatı Fort müessesesinin taksi in- hisarını hakkında bir anlaşma için şehremanetine müracaat ettiğini yazmıştık. Bazı gaze- teler bu haberin doğru olma- dığını yazdılar, Bizim hususi ve mevsuk istihbaratımıza na- zaran Fort böyle bir teklifte bulunmuş, teklifi kabul edil- diği takdirde montaj fabrika- MUHARRİR! MORİS LÜBLAN İMDAD GELİYOR L“Şilı'ıdî iş vasiyetnameyi o- miya kalıyordu. Bu son keş- - dolğurduğu heyecandan mü- ellit derin bir süküt içinde, 'öter vasiyetnameyi okumıya ladı. Noter durarak sormuştu: Bi vasiyetnamenin mös- Yö Beşu ve mösyö Rau! Dav- Sak — huzurunda — okunmasına muyafakat ediyor musunu? İki kız kardeş: — Evet! Cevabını - verdiler. — Öyle ise devam ediyo- rum. Noter çifte kâğıdı açtı ve okudu : * Ben, zirde vazıülimza, al- miş sekiz yaşında, ruhan ve bedencn sağlam, Mişel Montes- deyince bizim dir. Çingeneler de bu iki şeye âşık- tırlar. Bizdeki Çingene- ler bile çalgı çal- makta, raksetmekte Ki a ; aebirdir: ler. Bunlar da mu- siki ve raks için eibilli bir kabiliyet ve istidat var gi- bidir. Zaten ser- azat hayatları ruh- larına bu ezeli neş'e menbamı bir ihti- yaç halinde akıtmış- tır. Onun için " Çinige- ne kızlarının kiv- rak — oyunları ve şakrak şarkıları her yerde meşhurdur. Fakat bu husus-” sta İspanyol Çinge- nelerine hiçbiri ye- yemez. | İspanyol Çigeneleri sokak kö- l şeerlini tutar, sabahtan akşama kadar raksedip dururlar. Et- raflarını toplıyan halk bunları seyreder, bazıları para verir. Zaten onların da kazançları bundan ibarettir: sokak sokak dolaşıp raksetmek, seyirciler- a Şokak Köpekleri ldürülüyor... Belediye işlerile meşgul za- bıta memurları bugünlerde ço- ğalan sokak köpeklerini ök dürmiye — başlamışlardır. Kö- pekler Himayei hayvanat ce- mî'tlinde hususi — tabancalarla öldürülmektedirler. sını tabii. bir. icap olarak tevsi edeceğini bildirmiştir. me istinat ederek, iki torunum olan kızlara Bar-ya-va malikâ- nesinin, heyhat ki vaktile pek vâsi olan, topraklarını terkedi- yorum. Burada, iki kızım da müsavi hisselere maliktirler. Malikâneye — gelince, nehrin boyunu takip eden kısmını gayri müsavi iki parçaya tak- | sim ediyorum. Biri sağ taraf- | tar ki, şatoyu ve benim vefa- tımda iltihak etmiş olabilecek parçaları ihtiva, eder. Bunları Katarine terkediyorum ve ümit ederim ki, sağlığımda - beraber I den para toplamak. | — Fakat kıyafetlerine bakarsanız bunlara Çingene demekte te- reddüt edersiniz. İşte bunlar da Çingane güzeli. Her ırkın kendine mahsus güzelleri yok mu ? Zaten Çingeneler güzel- lerile meşhur değil midirler ? fezeEE TAKVİM — Gün 30 10 - Eylül - 1930 — Hızır198 Arabt Rumf 16-Rebiülabar -1348 | 99 - Ağuztos»1346 — Vakıt-Ezani-Vazat! | Vakat-Ezani-Vazatt — Güneş (11. 5 | 535 | Akşam 12.— 1829 Öğle | Sağ 1ziı | Yatsı (14 24 hcindi | 918 isa7 | lansak | 922 353 | yö, esaslı surette teemmül et- | yaptığımız — gibi, rhem orada | tikten sonra, kanuni salâhiyeti- | ikamet edecek, hem de orasını hüsnü — muhafaza — edecektir. Diğer yarısı Bertranda aittir. | Bertrand, ki evlidir. ve arada bir hayatını burada geçirmek üzere avcı kulübesinden islifade ,edecektir. Fakat bu müsavatsızlığı te- lâfi etmek üzre, Bertranda, ilmi simya marifetile imal et- miye muvaffak olduğum altın tozundan otuz beş bin franklık | bisse verilecektir. Vasiyetna- | meye melfuf kâğıtta bu hazi- Dnenin yeri tesbit edilmiştir. | Ben,>ayni- zamanda bu keşfi- el | Tmu v İ,_ yorsa, beş yüz lira kazanıyor | Devir İlk Tanışma Zamanıdır... gösterir, elde avuçta bir şey yokken ev bark sahibi olduk- larını anlatmıya çalışır, Erkek te yalancılıkta kızdan geri kalmaz. O da tuvaletine fazla dikkat eder. Kendisini zengin ve kibar bir ailenin | gocuğu olarak gösrtermiye çalı- kırmız, pomatalarla ve vücudunun | #ir- Kendisini olduğundan da- ha mükemmel tanıtmak için hiçbir fırsatı esirgemez. Tecssüfe şayan olan nokta | şurasıdır ki iki taraf ta bu | yalanlara aldanır ve aralarında | ki muhabbet rabıtası biraz da | bu yalanlara istinat eder. | Evlenince yalanlar birer | birer meydana çıkar, Eğer bu sırada bu yalanları affede- | cek kadar ciddi bir aşk doğ- | muşsâ ne âlâ; yoksa ayrılık | mukadderdir. Hanım Teyze Gündüzlük Roplar : j Bu ropların ber üçü de gündüzlüktür. Tansısen sabahları giyilir. meler kristal olursa göze daha - iyi çarpar. 2 — Çok pratik, küçük beyaz benekli koyu mavi, yünlü kumaşlandır. Mavi bir kemer ve beyaz yaka pek münasip kaçar. I 1 — Emprime koya krep döşindendir, yaka ve kol ağızları turuncudur. Düğ- 3 — Bu da belden kemerli, kullanışlı banlt bir roptur. Eteklik pli grupları e genişletilmiştir. ; min sıyrını da izah edeceğim ki noter Mösyö Bertran, bir kaç gramlık tozun hakiki ol- duğunu bizzat tahkik etti. Ben, — torunlarımın - arzula- rımı yerine getirmek hususunda bana müsavi derecede muti olduklarını biliyorsam da, birisi evlidir ve öteki de henüz ev- lenmemiştir. Aralarında müstakbel her | hangi bir ihtilâfı bertaraf et- mek için, yazıhanemin gözün- de bulunan plân mucibince arazinin vaziyeti tesbit edilmiş- tir. İki hisseyi birbirinden ayı- ran hat, Katerinin inziva et- mekten ziyadesile hoşlandığı üç söğüt ağacının ortasından geçer ve parkın nihayetini teş- kil eden parmaklığın istinat | ettiği dört sütundan sonuncu- ! suna kadar varır. Ben bu hududu bir par- maklıkla da tahdit etmek istiyo- rum. Herkes kendi dairesinde olmalıdır. Bu husustaki arzum kat'ideir.,, Noter, ikinci derecede ehem- miyeti haiz olan kısımları da okuyarak vasiyetmamenin kıra- atini bitirdi. Üç söğüt bahsi geçerken Katerin ve Raul birbirlerine bakmışlardı. (Arkası var) "