29 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

İ Dayfa ' Mübeccel H.ın Evlenmesi Ve Düşünüşler 930 güzeli Mübeccel Hanım bir Brezilyah ile evleniyormuş. haberin Türk efkârında basıl ettiği intibar anlamak için tesadüf et- tiğimiz Limselere scrduk ve haberi nasıl telâkki ettiklerini öğrenmek istedik. Bize verdikleri cevaplar sırasile aşağıya kaydedilmiştir: Nerim FadılB. (İnönü şe- hiryatı mektebi - muallimlerin- den) — Seven nelere katlanmaz ve neleri göze almaz. Mübec- cel Hanımın sevdiği bir Bre- zilyalı ile evlenmesine ne diye- bliriz ki! ğımız vardır: biri hissimizin mantığı, diğeri fikrimizin man- tığı.. Hissimin mantığı: “Türk gözellik kıraliçesi bir Türkle evlenm e'i idi..,, Diyor. Fikrir mantıfam ise; “Karali; be- yenmiş, hoşuna gitmiş bir Bre- zilya'lıyı —alabilir, buna ne denir,, diyor. tür. Onun ü bir erscek ancak kendisi gibi duyan hisseden bir Türk delikanlısı clavilirdi. Son zamanlarda genç kız- ların eks: risi parayı aşkına ter- cih ediyor. Bu, çok fena bir yoluur. * Yahya B. (Tıp talebesi ) — Aklım ve hissim bir Türk kızısın bir ecnebi ile evlenme- sini bir türlü almaz. Gerçi, berkes iradesini ve ini şu veya bu şekilde kullanmak- ta serbesttir. Fakat ne olursa olsun ben Mübeccel hanımın bircecnebi ile evlenmesine ta- luşular; ne çabuk evleniyorlar. Mübeccel hanım için Türk de- Kkanlılarından biri daha uygun elurdu zannederim. ir Mükerrem B. (Tıb talebeşi) — Memleketinin manevi gü- zelliğini duyabilmiş bir kız, herhalde, evlenmek hususunda bir Türkü, bir ecnebiye tercih eder. Mübeccel hanım bir Türk 1 1 Fethi B. — Aman Hasan Beyt kürek çeki- goruz, çekiyoruz, kayık bir türlü yürümüyor. l DAHİLİ HABERLER ü A ESRPUN FAO LA Bir Gazino'da | Buğday Piyasamız Alt Üst Oldu Dün Beş Buçuk Ku- ruşa Mal' Satılmıştır Gece Bir Arbede Oldu BİR ARAP KARAKOLDA POLİSLERİN ÜZERİNE HÜCUM ETTİ Dün gece saat ikide kab- zamal Arap Ahmet ve Arap Abdullah, Beyoğlun'da “Gük- bahçe,, biranesinde adamakıllı kafalarını tütsülemişlerdir. Bun- dan sonra kavga çıkararak Arap Abdullah gazinoda bu- kunan Saim Efendiyi kaşı üze- rinden ağır surette — yarala- mıştır. . Bu da yetişmemiş gibi ga- zinoda tabak ve saire ne aarsa kırıp kaçmak - istemiştir. Fa- kat gelen polisler arap Abdul- lah karakolola götürmüşlerdir. Abdullah karakola memurlara met kaçmıştır. *“Gülbahçe,, gazinosu da bu yakta kadar açık kaldığından takibat yapılacaktır. İstinye Yolu Tamamlandı Darüşşafakada Karısından Şikâyetçi Eyipte Fethi Efendi isminde bir zat Eyip merkezine — müracaat ederek irdiğini ğ ve cürmü sayarsın. Buğday fiatlar düşmekte devam - ediyor. Nufusumuz ek- bu vaziyet karşısında şaşır- miştir. Çiftçiyi kurtarmak için müessir tedbirler almak lâzım Bu mesele hakkında zahire borsası kâtibi umumi iktısat doktoru Nizamettin Ali B. in fikrini sorduk: sukut edecektir: Rusya son de- rece ucuz fiatla dünya — paza- rına buğday çıkarmıştır. Buna rakabet etmek ne Âmerika, ne Kanada, ne de Tuna dev- letleri için kabil değildir . Son zamanda (150) kadar İm giliz gemisi Karadenizden ce- sına yarım milyon 1000 seriyeti teşkil >cden çiftcimiz | dır. Bugünkü Türk buğday pi- yasası cihan piyasasını altında- Fiyatlarımız san derece dü- şüktür. (5,5) kuruşa buğday satılmıştır. Satış - fiyatlarımız maliyet fiyatma kadar inmiş ve dayanmıştır. Eğer en yakın bir zamanda Türk buğdayının, hiç olmazsa, cihan fiyatı seviyesine « Buğdayi fiatları d._hlçıkırıhıııîçin tedbirler alın- marzsa - geçen ziraat için sarfedilen büyük emeklerden hiç bir istifade etmemiş oluruz. Bir Esrarhane Basıldı Beyoğlu'nda Hendek'te (25) numaralı — esrarkeş — Feyzinin kahvesinde Feyzi ile küçük Nuri kabak ile esrar içerken Feyzi ve Nuri yakalanmıştır. Lira Piyankomuzu Kimler Kazandı? İlk'tertip ettiğimiz bin lrahık “piyankomm kur" (12) eylülde 'ası i. Kazanan numaraların listesi de (13) eylülde yazıldı. Neşredi- len İiste sırf kupon numaralarını ihtiva ediyordu. Bu numaralar tas- mif edildiği için şimdi de bu numaraların kimlere ait olduğunu ilân ediyoruz. Listeler, tanzim edildikçe peyderpey intişar edeceklir. ni | Kazandığı para — Na Lira Adresi 5 873 Salih Ef, İstanbul Himan şirketi muhasebe odacısı 25 549 Bekir Sıtkı B. Küçükpazar Maliye tah- sil şubesi memuru 2.5 56 Leon Ef. Nurosmaniye Kalpakçılar No. 10 2,5 86T Mehmet Ne- Şehremini Çukur bostan cati B. Saitömer mahallesi No, 3 5 2106 Lütfü B. Kumkapı Arapzade soe- kağı No. 35 5 107 Muhlis B. — Kasımpaşa böyük piyale makkaş sokağı No, 2 5 60 Hasan Ef. — Makasçılar küçük yol geçen hanı No. 6 2,5 2318 Kemal B. Kadıköy — Kuşdili 292 mütekait, Binbaşı. 5 1444 — Osman İsmet Sultanhamam İsmet Ku- B. yuncu ticarethanesinde 5 2125 Hasan B. Küçükpazar saatçi yoku- 2: Hasan B. — Akıntıya kürek çekiyorsun! Bu gidişle kırk gün kırk geece uğraşsan yerinde | makine koydur, sonra denize açıl! Bak şu No, 33 Bir Şikâyet Ediyorlar Hariçten gelen mamul bhav- kıların kilosundan (225), top olarak gelen havlu kumaşları- nn kilosundan (62,5) kuruş gümrük resmi alınmaktadır. Açık göz bazı tüccarlar hariç- ten top kumaş getirtmekte ve bunlari pek az masrafla bura- da havluya kalbetmektedirler. Bu suretle ucuza mal olan havlular — yerli — havlulardan fazla sürülmektedir. İstanbul ticaret odası men- sucat komisyonu tüccarlarımı- zın - itirazlarımı hakli bulmuş, top kumaşlardan da (225) ku- raş alınmasını kabul etmiştir. Mesele Maliye vekâ- letine aksettirilmiştir. Sokaklar İçin Belediye- ye Yeni Bir Teklif Bir Alman grupu belediyeye Evvelce bir Macar heyeti de böyle bir teklif yapmış, fakat bir netice çıkmamıştı. Dört Başımız Memur Olduktan Sonra Belediye heyeti fenniyesi çendi mühendisi ve mimarlarına pazartesi günü akşamı bir çay ziyafeti verecektir. Firkacılık Meselesinden Gözü Kızmış Eyüp'te, Halk fırkası aza- sından maliye memuru İhsan Efendi fırka — münaferetinden dolayı Serbest fırkadan Suat efendiye bastonla hücum et- miş, fakat hazırun tarafından kavgaya mani olunmuştur. Tabancalı Bira İçişi Dün akşam Beyoğlunda bir Rus lokantasına gelen Ahmet Bey namındake şahıs bira iste- miş, garson Nikola eskiden de bu zatın borcu olduğu için vermek istememiş; Bunun üze- rine Ahmet B. tabanca ile garsonu horkutarak birayı iç- miş, Ahmet Beyin bir arkada- şı da Nikolayı dövmüştür. Her ikisi de kaçmışlardır. Ticaret Odasında Havlu Tacirleri Zarar | Fevkalâde Bir İçtima Ticaret ve Sanayi odasında fevkalâde bir toplantı yapr lacaktır. Bu toplantıda bir tütün meselesi konuşulacak ve mühim kararlar - ittihaz Bu mescle tutulmaktadır. MAARİF MÜDÜRÜ KÖYLERDE Maarif müdürü Ali Haydaf Bey köy mekteplerini teftiş etmektedir. Şimdiki — halde Hadım köy ve — civarındâ bulunuyor. Haydar Bey — muallimsö köyleri tesbit edecek, SİNEMA SAHİPLERİ MAHKEMEDE Sinema — ve Tiyatrolardâ büyük makamlara tahsis edi len Locaları bazan resml sıfatı olmiyan kimselerin d? Defterdarlık bundan dolayi sahiplerini mahkemeye vermiştir. YENİ MAARİF TAYİNLERİ Eskişehir lisesi Türkçe mer allimliği ile, müdür muavinliği” ne Muamer Necip B. Çenber” li taş orta mektebi Fransızcâ mualimliğine İzmir sabık —m” allimlerinden Alâattin B. Mwr| danya erkek muallim mektebi| muallimliğine Sivas lisesi Tü: çe muallimi Hakkı B. tayif edilmişlerdir. ECNEBİ MEKTEPLERİ KADROSU Ecnebi ve akalliyet mel' tepleri için Maarif emanetit? (300) kişi müracaat etmiştif Münhal — muallimlik adedi (30l kadar olduğundan boş yerler? darülfunun ve lise mezunlâfi mektud MAAŞLARI İÇİN Eytam ve Eramil maaşlar” na tevzi olunmak üzere Def terdarlık zat maaşlar mubi” sebeciliğine dün, (100) Bif 3 : Hasan B. — Evvelâ o tekneyi büyült! İçine masıl gidiyor! şu motöre 6 : Hasan B. — Bil de germekse ha & Üzülat gitmişili, Ha V rafa.. Sen de kendini anafora ver, çık Uıw Pazar Ola Hasan B. Ve Akıntı | ar Maksadın bir yere gitmek *