22 Ekim 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Ekim 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Halk Belediye Reisinden He- sap Soruyor. Amasya — 13-10-9030 da teşekkül eden Serbest fır- kann Amasya şubesi ge celi, o gündüzlü aza kay- dına ve mesaisine devam etmektedir. İntihap başlamıştır. » Sandık belediyededir. Fakat bina önünde kimse görünmü- yor. Vali bey, resmi daireleri gezerek memurlara: “Kendiniz ve aileleriniz rey- lerinizi Halk Fırkasına ver- diniz mi? Şayet vermiyen var- sa Halk Fırkası namzetlörine Yersin!,, diye ihtarda bulun muştur. Amasyanın (kazası olan! Merzifonda ahali belediyeye giderek ( Paşacamii ) için alı- nan paranın hesabını istemiş- tir. Bu, vaziyet karşısında be- lediye reisi güçlükle evine gidebilmiştir. Amasya muhabirimiz Fevzi Ahmet Adanalılar.. İntihap İçin İyi BirTek- lif Yaptılar Ama... Adana — İntihabatta neti- cenin malüm şekli alacağını takdir eden Adana hikı, Adana vilâyet - makamına müracaat ederek şöyle bir teklifte” bu- lunmuştur; Serbest cümhuriyet ve Halk fırkaları aza ve taraftarları, şehri ikiye ayıran Seyhan köp- rüsünün iki tarafında toplansın ve intihap»bu şekilde yapılsın. Vali, bu teklifi bittabi der- hal reddetmiştir. Mevkuflar İzmirde İntihabatta Hap- se Girenler Nekadar Salihli — İntihabat esnasın- da Salihlide tevkif edilenler dün Fethi beye bir telgrafla müracaat ederek on günden- beri el'an mevkuf bulundukla- rını ve tahliyeler için lâzımge- len teşebbüsün icrasmı rica etmişlerdir. İzmirde mevkuf bulunanların adedi yüz kadar- dır. Resimli Ay Resimli ay teşrinievvel nüshası ta. din Zekeriya Hanımın çok ler yan yevi dey Hanım müna- keler eni tenvir ve ikaz etim bir makale yazmıştır. Ay- ni zamanda belediye intihabı mü- nasebetile programını izah etmiş- tir. Bundan manada birkaç nefis eser, müteaddit hikâye ve me- rakh yazılar vardır. Resimli Ay hâlâ Türkiyenin en iyi ve en mel mezmuası olmak vasfını muhafaza etmektedir. Yorulmaksızın Para Kazanmak istemez misiniz? Evinize veya işinize giderken, sokak» in gererken veya birisile görüşürken her hangi bir vaka karşısında kalabi- Üirsiniz... Havadis nedir biliyorsamız o vakayı derhal görebilirsiniz. Bir yangın, bir katil, bir kaza birer havadistir. Ras- 8 vakalardan ertesi günü ga- | zetelerde görmek istediğiz biri olunca derhal telefonumzu açımz ve havadisi gezetemize haber veriniz, isim ve ad- sesinizi de bırakınız. Verdiğiniz höva- disin ehemmiyetine göre | gazetemiz müköfatım vermeyi vazife bilir. Telefon numaramız: İstanbeğ « mw, tür, SON POSTA MSN AMASYA BELEDİYE REİSİ| KASABI! HESAP VEREMEDİ Yaşmak ve ferace işinde Serbest fırkaya rey vermiye gelen Manisa kadınları... İzmir Spor Kulüplerini Ayrı İki Kısma > Ayıran F Hadisenin Asıl Sebebi Nedir? BALIKESİRDE, Serbest Fırka | Adeta Seyirci Gibi Bırakıldı Belikesir — Burada bele- diye intihabatı ilk günler hs- raretli ve heycanlı oldu. Halk fırkası ve Serbest fırka ocakları rey kazanabilmek için büyük bir ceht ile işe sarılmışlardı. Serbest fırka taraftarları daha önceden sandığa hile ile fazla rey atılması ihtimalini ileri sürerek iki sandık buludurul- masını istemişse de talep red- dolunmuştur. Sonra (sadece sandık başında ümmi olan- ların Serbest fırkaya rey vere- cekleri zaman rey pusulalarının azılmasi için Serbest fırkadan bir adam bulundurulması telep edilmiş, bu da reddolunmuş- tur. Bunun üzerine intihabatın bitarafane ve kauni şerait da- hilinde icrası talebine de vilâ- yetçe muvafık cevap verilme- diğinden protesto makamında halk tarafından bir nü- mayiş yapılmıştı. Hiçbir vak'a zühur etmeksizin nümayişçiler dağılmışlardır. Nümayiş esnasında develer üzerinde Gazi Hazretlerile Fethi Beyin büyük portreleri gezdiril- miş ve yaşasın S. fırka, diye bağı- rılmıştır. Hükümet tarafından jandarma ve polis müfrezeleri gezdirilmiştir. Bura intihabıva intihap denemez. A Akhisarda Serbest Fırka Kazandı Me İk 20 (Hususi)— İn- de Sere fk isi 1056), fırka VEE Burada, Serbest Li ilk zamanlar gekilmişti elli halkın yeni fır- kaya olan merbutiyetini gös- terir. Ragıp Bu Da Bir Nümune Kadıköy belediye intihap yerine gitmiştim. Yaşımı on sekiz yazmışlar ve ayni zamanda da defterden ismimi silmişler. 321 doğumlu asker teskeremi gösterdim. Kabul etmediler. Ne dersiniz? Karilerinizde Kozyatağı berber İhsan İzmir, (Hususi) — İri Dale er gibi senelik spor ! kongresi geçen cuma günü | Türk ocağı salonunda toplan- İdı. Bu kongre şimdiye kadar İ olanların hiçbirisine benzeme- mesi itibarile ayrı bir hususi- yeti haizdir. Denebilir ki İzmir sporunda ehemmiyetle telâkki edilecek mahiyettedir. Bundan sonra pek çok de- dikodular uyandıracak olan bir vaziyet ihdas eden bu kongre İzmir kulüplerini ikiye ayır- mıştır. Halbuki günlerdenberi kulüplerin kendi aralarında antant yaptıkları söyleniyordu. Bu dedikoduların © şayanı dikkat cephesi ikinci köme kulüplerinin bu defa müttehit bir halde kongreye gelecek- leri ve birinci küme kulüple- rine arzularını kabul ettirmiye çalışacakları merkezinde idi. filvaki azalar yerlerine otur- dukları zaman ikinci kümeden yedi ve birinci kümeden bir kulübün kâmilen sağ ve mü- tebaki beş birinci küme kulü- bünün sol tarafı işgal ettik- leri görüldü. O zaman günler- denberi Odedikodu şeklinde devam eden şayiaların bir ha- kikat olduğu anlaşıldı. Daha ilk iş olarak yapılan, azaların salâhiyet meselesini tayin uzun münakaşalara sebe- biyet verdi. Menemen murah- haslarının (sahibi (o salâhiyet olmadıkları, Ooyeni (o federe edilen (o Buca , kulübünün sahibi rey olamıyacağı ve daha birkaç murahhasın nizami şekilde kongreye gel medikleri iddia edildi. Birinci küme murahhasları bu hususta diğer tarafa galip geldiler ve birkaç nüfuzlu murahhasların tebdiline ve Menemenin kon- gre harici edilmesine ve reisi istifa eden atletizm < heyeti kâtibinin rey sahibi olamaması- na ve bu süretle beş reyin azal ması hususunda muvaffak oldu- lar, Muvaffak oldular ama sıra kongre reisinin intihabına gel- diği zaman diğer tarafın (26) ve kendilerinin (23) reyle malik oldukları görüldü. Bu suretle ikinci küme mu- rahhaslarının intihap ettikleri kongre reisi yerine geldi: fakat şimdiye kadar idare makaniz- masını daima ellerinde tutmiya alışmış olan birinci küme ku- lüpleri bu mağlübiyeti hazme- demediler. Ve AN terkettiler. Di- 1000 Lira Piyankomuzu Kimler Kazandı? İlk tertip ettiğimiz bin liralik piyankonun kur'ası o (12) eylülde çekildi. Kazanan numaraların listesi de (13) eylülde yazıldı. Neşredi- len liste sirf kupon numaralarım ihtiva ediyordu. Bu numaralar tas- nif edildiği için şimdi de bu numaraların kimlere ait olduğunu ilân ediyoruz. Listeler, tanzim edildikçe peyderpey intişar edecektir. bir iste daha: Kazandığı Ne. para L. 5 1624 5 2150 5 517 5 34 25 128 5 135 © emi Basri B. Sıtkı , Sabri B. Sami ,, İşte Adresi Anadoluhisarı Yenimahallede Pangaltı Bilezikçi sokağı No. 37 Küçük Sami Kapalıfırın Mahmudiye caddesi No. 36 Üsküdar Evliyahocada No. 18 Üsküdar İskelebaşı Hikmet H. Besiktaş Şenlikdede Mezarlık 80- kağı No. 12 25 1434 5 1846 25 792 5 1700 2,5 1630 Bürç Ef. Zeki B. Halit B. Fikret B. £ Divanyolu Klot Farer caddesi No. 25 Topkapı Kial bağı No. 31 Muhit mecmuasında muhasip M. Hamparyan Beyoğlu Hamalbaşı Kurdele 5. N. 29 Kumkapı Nişancası Kazanisadi ma- hallesinde Cami sokağı No. 23 2191 2303 Ragıp B. 10 İsmet Ef. Mezbahada bağırsakçı Eimirgânda bakkal. İZMİR'DE Mektep Talebesi Serbest Fırkauı İstiyor... İzmir, 17 (H.M.) — Maa- rif idaresinden Amerikan mek- tebi (O müdürlüğüne © yapılan tebliğde Amerikan mektebi talebelerinin Halk fırkasına rey vermeleri bildirilmiştir. Mektep müdürlüğü, Maarif idaresinin (tebliğini talebeye bildirdiği zaman, talebeler bu hareketi şiddetle korotesto ede- rek rey vermelerinde serbest olduklarını söylemişlerdir. er taraf kongreye devam etti. iş olarak Menemen murah- haslarını kongreye aldı. Sonra merkez heyeti raporu okundu. İtiraz edilen noktalara mer- kez heyeti kâtibi cevap verdi. Neticede rapor kabul edildi. Bunun üzerine merkez heyeti reisi ve kâtibi de salonu ter- kettiler, Futbol ve bisiklet hey- etleri reisleri birinci kümeden oldukları için gitmişlerdi. Ta- bii raporları okunamadı. Bun- dan sonra intihabat yapıldı. İntihap edilen heyet azala- yı kâmilen ikinci kümenin aza- larındandır. Buna sebep ne idi? Ve bun- dan sonra ne olacaktır? İkinci küme (kulüpleri (O ötedenberi mağdur edildiklerinden bah- setmektedirler. Bu iddiaları iki mühim mesele üzerinde toplanmakta- dır. Saha hasılatından müstefit olmak, takımların dağılmaması, iyi oyuncularının birinci sınıf takımlara © gitmemesi için birinci küme takımlarile maç yapmak.. Saha hasılatı meselesinde birinci kümenin hiçbir sun'u taksiri yoktur, Çünkü iki üç senedir saha hasılatından hiç- bir kulüp beş para almış de- ğildir. Sahanın on binlerce lira sarfedilerek (yapılması umum kulüpleri iki üç senedir saha hasılatından mahrum kılmıştı. Esasen kulüpler de bunu taah- büt etmişlerdir. Son aylarda birinci küme Halk İntihabata Iştirakten Niçin Vaz Geçti? Kasaba — Heryerde olduğu | gibi burada da intihabat yok suzluklar ve kanunsuzluklarlâ doludur. Serbest fırka yapıla yolsuz hareketler karşısında intihabattan çekilmiş ve bu bareketi Dahiliye Vekâletine Vilâyete, ve Serbest fırk# | merkezi umumisine protest0” larla bildirmiştir. rürraa tevzi ettirilmek üzer€ | gelen paradan ancak reyini Halk (o fırkasına (Ooatan o v€| haymakamın hususi il tasdik olunan kâğdımı banka” ya ibraz eden zürraa bu para dan ikrazat yapılmakta, Sef | best fırka (taraftarları bü! paradan istifade edememek” tedirler. Meb'us Yaşar Bey, Hak fırkası için yaptığı propagandi ve irat ettiği konferanslarda! hiçbir fayda temin edemedi” ğini gördüm. Şimdi evinde dışarı oçıkmamakta ve buni mukabil gene memleketin Ser” | best fırkaya dahil olan gençi| lerini evine davet etmek sur€” tile kendilerine Halk fırkasıns' geçmeleri için nesayihte bulu” maktadır. Fakat bütün bu v$” raşmalar faydasız kalmaktadıfı” Serbest fırkanın O intihaptaf | çekilmesi üzerine yüzde di san beşi Serbest fırkayf mensup olan halk rey v ten kat'iyen sarfmazar etmiştif” A. Rüştü | zmn liman ŞE takımları biraz para aldıla” Fakat bu kendi yaptıkları maf” lar hasılatı idi. Birinci küme takımları ie oynamak meselesine gi Geçen sene futbol heyeti b” I6tüf olarak birintive ikinö küme takımlarını birarada mış ve önde gelen altı birinci küme malı addedefi” ğini ilin etmişti. Artık zamnamenin de ( kendileri” verdiği tefrik meselesi” yeniden icrasına birinci gir me takimları nza göster” lerdi. Manmafih eğer » iki küme murahhasları karşı tara gösterdiği kongre reisine ir etmeyip te kongre her iki ei rafın mevcudiyetile ei seydi her iki talep hususunö” bir anlaşma zemini bulama muhakkak idi. Fakat sağ ” raf asabiyetten birdenbire rıyamadı. : Şimdi ne olacak? Biri i kümenin lik maçlarında yp ce itibarile önde olanlar! Gör Sakarya, Altay, K. S.K tepe ve Altınordu takımlar. hepsi bir arada olduğuna *” er kılır ve yeni heyetlerin İder reratma tebaiyet etme" p. de nazarı itibara alma ay sele cidden nazik bir mi girecektir. Eğer olduğu tarafta ise me kulüpleri bu a ve iz M. lerine o muvaffak demek.