17 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

17 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

an dercedileme- miştir. Özür Dileriz. Mi ER itabet Değil, Hakikat İstiyoruz aş tarafı inci © sayfada) tile g, , çam > kullandığı bu silâhın daima tesirsiz kalacağına işa- Pet ettikten sonra esasa ge elim; Bizler SON POSTA sahip- leri ve muharrirleri Ocağın en ive en hararetli taraf tarları sıfatile, bu millet ve | Memleketi ocak reisinden daha | Sok sevdikleri gibi ve Türk tınin ibtiyaçlarına ve 15- traplarma daha fazla tercü- Man olmakla da iftihar eder- Ül Hümen içindir ki ilemi Beyin ve arkadaşlarının - dünyada hiç eşi olmıyan bir larda - Ocaktan para çek- Melerini tenkit ettik; bunun İğdir Li ocak başında bulu- Mihların Türk harsının tekâ- Bülü için esashı' hiçbir faa- Yet yapınadıklarını iddia ettik. Bana içindir ki ocak merkez binayı ve tiyatrosuna harcanan onlarca liraya acıdık. ki lar reisi bizim bu ten- cevap vermemiştir. Mazi- deki icrantile övünmiye kallış- MAŞ, halife ile görüşmenin bir Sürüm olmadığını anlatmıştır. Halife ile görüşmek bir cü- tüm değildir. Fakat SON STA da meşreltiğimiz vesi- duğu gibi, yarın bu Memleketi o şehzadenin kur 'acağını iddia eden ve Pa- blara uzun bir kaside ya- in adam bugün kanaatini de- k hararetli cümhuriyetçi in Resimli SON POSTA: 1 — İnsanlar vardır kı intizim severler, Bunlar metodik çalışmasını bilen kimseler- dir. Herşeyi yerli yerinde, vaktinde yapar- lar. Fakat bunlar hiç birşey yaratamazlar. ' semeresini alamazlar, 2 — Banlar derbeder ve serseridirler. Erleri, bayatları dağınıktır. Bunlar meto- dik çalışmasını bilmezler. Bunlar sâylerinin li * Semere Veren Adam * iğ Son Postâan Makülesi AK > 3 —İnsanlar ne yaratıcı kabiliyetini kaybe- decek kadar titir İntizamperver, ne de sâyis nin semeresini akamete uğratacak kadar dağınık olmamalıdır. BUGÜNÜN TELGRAF HABERLERİ Çankırı Yolunda | Dahiliye Vekâletinin Mucibi Memnuniyet Bir Emri İki Otomobili Soyanlar Kimlerdi?.. Çankırı — Ankara - Çankırı yolu üzerinde iki kamyon s0- yulmuştur. Vak'ayı yapanların eşine jandarmalar düşmüş, 'uran isminde birisi yakalan- miştir, S icular dört kişidir gama müsellâh adamdır. Alınan eşya, verilen malâ- mata şoför Süleyman Ef.nin 47 lirası ile bir saati, şölör Bekir Ef.nin 37 lirası, muavin Ahmet Ef. nin 3 lirası, komisyoncu İsmail Hakkı Ef.nin 248 lira ile bir saat ve bazı eşyasıdır. Maamafih bu hadiseyi gâvur imam denilen bir serserinin ika etmesi de © muhtemel görülüyor. Randevu Evleri... Polis ikinci şube müdüriyeti bu hafta dört gizli evi tesbit etmiş ve cürmü meşhut halinde basmıştır. Bu esilebiği,, Fakat Ci m'ıuriyetin Yaratıcıları arasında boy gös- ez. sideki icraatını — kendi bir delil olarak kulla- Hamdullah Suphi Beye neşrettiğimiz vesikanın ayni derecede kuvvetli bir tab teşkil etmesinden daha birşey olabilir mi? ii kl ee lie. » ötedenberi sorduğumuz şu Min hiçbirine cevap ala- in — Ocakların dünkü faa- mevzubahis (değildir. ke ocakların en başında Türk, lar, Türk dilinin tamimi, #debiyatının, Türk musi- Mi Dek temaşasının, Türk inin, hulâsa Türk harsı- fayg, ekâmülü için esaslı hangi 3 Serde bulunuyor? İç” Hükümet bile bir mik iyatrn binası yapmaktan | emmi bu iktisadi buhranda, lan | Diyeti tâli derecede ka- binanın taşına, topra- Ki, Milyonlarca lira döküle- | mi? ii We Dünyanın hiçbir hars ve sesesinden para alma- Mües, ilen Ocak reisi ve arkadaş- Ming stahdem ve memur Beda m olmadıkları halde ki Kece lira aylık alabi- 4 Bira, Ocaklar reisi, sordu- e ui suallere cevap ve- VE yanlışımız varsa tas- | evler o mühürlenmek (suretile seddedilmiştir. Mensucat Komisyonu TİCARET ODASINDA BAZI KARARLAR ALDI Mensucat sanayii komisyonu dün ticaret odasında bir içtima yaparak şu kararları almıştır: 1 — Çorap ve trikotaj fab- rikaları marka istimaline mec- burdur. 2 — Sakat mallara stok markası ve alâmeti farika ko- nacaktır. 3 — Mallarm üzerine pa- muk, halis ipek, sun'i içek veya karışık olduğuna dai damga konacaktır. Noksan Dirhem Kulla- nan Yemişçiler Dün polis altıncı şube me- murları Eminönü ve Yenicami civarındaki seyyar yemişçilerin terazi ve dirhemlerini muayene ederek noksan dirhem kulla- nan satıcılar hakkında zabıt varakaları tutmuşlardır. Üsundan uzaklaştırmak hakları haiz midir? 5 — Ve nihayet, ocak heyeti umumiyesi toplanmadan reisin gelişi güzel bir ocak toplantısı yaparak kendisine müessese tarafından müdafaa edilen adam süsü vermesi, ocak yasasına muvafık mıdır? Bu suallerin cevabını alma- dığımız takdirde, ocak reisinin vicdanı önünde ebedi bir heyulâ gibi dikilecek ve kıvrılacak leceği yerde, gazetemiz en birini ocak balo- olan istifham işaretile kendi- sini baş başa birakacağız. Foça İntihabatı Ciddi- yetle Tetkik Edilecek pta ban idare memurları ta- hakkında Dahiliye vekâletine ca edilmesi üzerine vekâlet, bu hususta vilâyete şiddetli il ir göndererek ciddi tahkikat yapılmasını ve herhangi Foça, 15 (Hususi) — İntiha; rafından yolsuzluklar yapıldığ ir emir 3 bir haksızlığa göz yumulmamasını tebliğ etmiştir. Dahiliye vekâletinin bu şayanı m icrası yine vilâyetçe kaymı Ludendorf Tehlikeden Bahsediyor Yeni Dünya Harbi Ne- rede Ve Nasıl Olacak? Berlin — Münihten Berliner Tagblât gazetesine bildiril diğine göre jeneral (Ludendorf) ufak bir risale neşretmiştir. i i ( Cihan harbi tehlikesi bu risalede ( 1! ) senesi için içtinabi risalenin ismi bir harpten bahsediyor. Jenerale göre bu harpte Fransa, müttefikleri Belçika, Le- histan, Çekoslovakya, Yugoslavya ve Romanya bulunacak, di; ya, iltere mevki çal ii mağlüp olaca; zengin bulunmalarını gösteriyor. Sabiha Zekeriya hanım, İstanbul şehir (o meclisi| azalığı için namzetliğini| tihabat o başlamadan bir buçuk ay evvel Beyoğlu belediye dairesine müra- cant etmiş, kanun ve usul dairesinde yapılması lâzım gelen muameleyi yaptırmış ve namzetliğini ilân etmişti. Kanuni muamelenin bit- miş olduğu ( kanaatile müntehiplerden rey iste- mekte kendisini haklı bul- muştu, Fakat geçen Perşembe günü Sabiha hanımın evi- ne bir memur geliyor! Elinde kaymakamlığın bir kâğdı. Belediye meclisi azalığına namzetliğini ilân | için vaki olan müracaatinm | iğer tarafta ise Almanya, Avusturya, alacaktır. Adnan dir. Jeneral felâk: görüyor ve ilk 1 tahmin ediyor. Buna sebep olarak ta Fransa ve müttefiklerinin maddeten ba kizi İster İnan, İster İnanma! kaymakamlıkça tetkik edil- diğini, bir mahzur gö- rülmediğini, namzetliğini koymuştu. Bunun için in- İkoyabileceğini tebliğ ediyor. İntihabat biteli bir ay oldu. Müracaat intihap başlamadan bir buçuk ay evvel vaki olmuş. Bu sür- ate doğrusu diyecek söz bulamadık. Yalnız bu vesile ile gelecek yaz meb'us inti- habatında Millet Meclisi azalığı için namzetliklerini ilân edeceklere şunu tav- siye etmek isteriz: Şimdiden müracaat edip namzetiğinizi koyacağınız haber veriniz. Muamelesi ançak intihap zamanına kadar tamam olur. Yoksa size de ayni tebliği yap- maları çok muhtemeldir, we. İster Inan, “İster Inanma! iddetli emrine a havale . Bu Ludendorf, kabil olmıyan umumi iz beraber İtalya Rus- müstemlekelerinin İngiltere ile birlikte bu şüphelidir. Bu harp, Alm anın eti elenecektir. (Ludendarf), bu Barr sara Bavyera irmiği cereyan etmesini müm haftalarda Hâkimlik Stajı Mezunlar Heyeti Ne Teşebbüste Bulundu? İstanbul Hukuk mezunlarım dan 78 kişilik bir heyet Ankaraya giderek Hukuk me- zunlarının hâkim olmak için parasız altı ay zabıt kâtipli- ğinde staj görmelerinin doğru olmadığını — söylemişler, bu stajın kaldırılmasını rica et- mişlerdir. Adliye vekili heyete, talep- lerinin is'afı mümkün olmadı- ğını söylemiştir. Bunun üzeri- ne gençler İsmet ve Kâzım paşalara müracaat ederek hâ- kimlik © stajının (kaldırılması Başveki paşa gençlere mes- eleyi tetkik edeceğini söyle- Taksim Cinayeti Nuri Beyi Öldüren Adam Kimdir? Sabık Musul meb'usu Nuri Bey (o Tünelbaşında (Şebboy sokağında 16 numaralı evde zevcesi Rahime Hanım ve 4 çocuğu ile beraber oturmak- ta idi, Nuri B. İskândan 2 se- ne evvel Taksimde Şişli s0- kağında 24 numaralı evi almış- tır. Fakat bir müddet sonra bu. evin obissedarı (olan Nazlı Hanım isminde bir kadın meydana çıkmış ve ev kabili taksim olmadığı için satılığa çıkarılmiştır. Evi tamamen kaybetmekten korkan Nuri B. Aksarayda taşkasapta oturan Zehra Ha- nıma müracaat ederek satıla- cak olan hisseyi almasını rica etmiştir. Zehra H. evin hisse- sini almış ve bu eve taşınmış- tır. Zehra H. paralı bir kadın dır ve faizle öteye beriye ve- rilen epey parası vardır. Zehra Hanım 5-6 seneden- beri tanıdığı İslâm Hacı is- minde bir Arnavude da sıksık para vermektedir. Zehra Hanım Ne Diyor? İ Dün bir Omuharririmiz Zehra Hanımla görüşmüş, ha- dise hakkında fikrini sor muştur : İ — İslâm Hacıyı 5-6 sene | denberi tanıyorum; para lâzım oldukça gelirdi. Ben bu evin hissesini alıp buraya taşındık- tan sonra İslâm, Nuri Beye düşman kesildi. İkide bir bu- raya gelir: — Nuri Bey evli bir adam, Sayfa 3 Sözün Kısası - Sözler, Sözler, . Güzel Sözler! — Fethi Beyin okudun mu? j — Okudum. Güzel sözler... — İntihabata halkın göster- diği alâka hakkındaki beyana- v? — Güzel sözler... — Defterlerde | isimlerini bulamıyarak geri dönenler? — Güzel sözler... — O müdahale meseleleri? — Güzel sözler... — Demokratik bir idarede intihap tarzı hakkında... — Güzel sözler... — Dahiliye vekilini itham etmesi? — Sözler, sözler, hep sözler, güzel sözleri Serbes Fırka Muhtar İntihabatına Hazırlanıyor Serbes — fırkanın (Beyoğlu merkezinde bütün ocaklardan birer azanın iştirakile dün akşam bir içtima yapılmış ve gelecek muhtar intihaba- tında takip edilecek (hattı hareket görüşülmüştür. Borsa Meclisinde Münhaller.. Borsa meclisinde münhal bu- lunan iki azalığa henüz kimse tayin © edilmemiştir. Kanun mucibince aza adedi yedi ol mak lâzımdır. Bugünkü vazi- yette ise beştir. Bir kişinin de herhangi bir içtimada bu- lunamıyacağı düşünülecek o- lursa bu münhallerin biran evvel odoldurulması O lüzumu kendiliğinden anlaşılır. Zehrayı elimden alıyor, ben onu sağ birakmam, öldürece- ğim derdi. Birkaç kere Nuri Beyi sokakta dövdü. İslâm ile hiç alâkam yoktu. Gözü ise bende değil, pa- ramda idi. Dün akşam çocuk- ları i sonra eve geliyordum . Bir köşeden de Nari bey çıktı. Her vakit ki gibi kiracılardan para almak için geliyordu. Tam evin ka- pısı yanına geldiği sırada kö- şeden birdenbire İslâm çıktı ve Nuri beyin arkasından üze“ rine atıldı ve sağ kulağı ak tından yaralayıp kaçtı. Nuri bey ancak: — Ah vuruldum, beni İs- lâm vurdu! diyebildi. mutkunü sözler, Nuri Beyin Zevcesi Ne Diyor? Nuri Beyin zevcesi H. da dioyr ki: —Zevcimi vuran İslâm, vurdu- ran da Zehradır. Evi tamami- le kendine maletmek istedi, unun için İslâm ile bir oldu ve'bu işi yaptılar. İslâm Zeh- ranin tarıdığıdır. Kocası de- ğildir. İslâm birkaç kere Nu- ri Beye sokakta taarruz etti, ölümle tehdit etti, bu uğursuz eve gitmemesini kaç kere kendisine söyledim, fayda et- medi, Sabık Musul meb'usu Nuri Beyin ölümüne sebe olan ha- dise, işte böyle karanlık ve karışıktır.