29 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayta f Samsun Belediye HeyetininDönüşü Ve Halkın Fikri Samsun belediye azası Serbes fırka © namına" seçilmişler iken Halk fırkasına döndüler, Bu hare- ketin halk Özerinde tesirini, dün tesbit ettiğimiz aşağıdaki intiba- lardan anlamış oluyoruz! Tevfik Bey (Feneryolu 164) , — Esasen kanaatleri zayıf- mış; dönmüşler, Ne diyelim. Demek ki “menfaat” peşlüde köşuyorlarmış. * İbrahim Bey (Sirkeci, Ser- dar sokak, 9) — Bu hareket siyasi bir # kurnazlık telâkki edilemez. * Ömer Bey (Hukuk, Doktora) — Siyasi kanaat sahibi olup ta mücadeleye atılanlar kana- atlerinden çabuk © vazgeçme- melidirler, # Emin B. (Fatih, Altay, Ka- radut 16) — Birader; bunlar yaptık- larını düşünmeden yapmış in- sanlar mevkiine düşmüşlerdir. — Bu heyet Halk fırkasına geçmekle iyi etmişlerdir. Fakat fırkacılıkta prensiplerden tez dönmek doğru değildir. * Eşref B. (Nuruosmaniye 44) — Samsun belediye azasını Serbes fırka taraftarları seç- mişti. Şimdi belediye azasının Halk firkasına geçmesi nasıl doğru olur, biç olmazsa müs- takil kalmaları kendileri için daha güzel olurdu. * Ahmet çavuş (Mevlânekapı- sında, Mimar caddesinde 12) — Ben umumiyetle dönek- liği sevmem. Bu hareket tar- zını kim boş görebilir? Yeraltı Abdesaneleri Belediye şehirde “ yeraltı abdesaneleri ,, yaptırmıya ka- rar vermiştir. Bunları Maks litman şirketi yapacaktır. Süleyman Nazifin Mezarı Belediye, dün, Süleyman Nazifin mezarı üzerinde tetki- kat yaptırmıştır. Nazifin mezarı bin lira sarfile kânunuevvel içinde güzel bir şekilde yap- tırılacaktır. Nakliyat Yapan Komisyoncuları Rıhtım Şirketile Güm- rük İdaresinden Niçin Şikâyet Ediyorlar? Nakliye komisyoncuları ge- rek rıhtım şirketinden ve ge- rekse gümrük idaresinden müş- tekidirler. Bu hususta cemiyet reisi Hafız B. bize şunları söyledi: — “Eşyayı Şirketi Hayriye araba (iskelesinden yüklüyor ve boşaltıyoruz. Bu iş için Şirketi Hayriyeye para © verdiğimiz halde üstelik Rıbtım şirketi de nhtım parası alıyor. Gümrükte, lüzumu olmadığı halde ticareti dahiliye damgası vurulduktan (o sonra (kurşun mübür ilâve ediliyor. Ticareti dahiliye damgası için de ücret alınıyor. Gelen emtialarımızın beyannamelerinde kilolan ya- zı olduğu halde burada tek- rar veznedilmekte ve vakit zayi ettirilmektedir. Daba sonra beyannamelerde eşyanın cinsi sarahaten muhar- rerdir. Oktruva dairesi bunu nazarı itibara almıyor, mal gümrükte muayene ve veznet- tiriyor. Bütün bunlar (o eşyanızın gümrükte bir müddet kalmasını mucip oluyor. Ticarette vakit nakittir.,, Yunan Artistleri Darülbedayi İle Müşte- rek Bir Temsil Vermek İstiyorlar Şebrimize (gelen Yunan artisler heyeti iki gündenberi temsiller vermekicdir. Yunan artistleri Yunan-Türk dostluğunun te, bunun OOiçin de kendi ve Darülbedayi o reper- tuvarlarında bulunan klâsik eserlerin her iki heyet tara- fından ayni akşam oynanma” sını, bunların baş rolünü Yw- nan (o artistinin (Darülbedayi ile, Darülbedayi baş artis- tinin de Yunan artistleri ile oynamalarını teklif o etmek- tedirler. Bu teklif klâsik eser lerde tatbiki kabil iyi bir tek- liftir. ber (o sahada | olduğunu göstermek istemek- | SON POSTA DAHİLİ HABERLER etlerine / şimdiye okadar bu üzerine cinsine göre burma burma keçi, marya keçi gibi fenni ve daha ilmi olacağına teklif yapmıştır. Şimdiye kadar balk dağlıc, kadar bir fark bulunduğundan Arnavutlukta Zelzele Ne Zarar Verdi Viyana — Arnavutlukta vu- kua gelen son zelzele hakkın- da ban malümat;: Avlonyada bin ev barap olmuş, 30 kişi ölmüş, 200 kişi yaralanmıştır. Civar vadilerin yamaçlarında da heyelânlar olmuş ve bu yüzden ölenlerin miktarı da 30 kişiyi bulmuştur. o Avlonya halkının | büyük bir kısmı ovaya kaç- mıştır, Şehir Meclisi Neler Konuştu? Dün şehir meclisi içtima | da, bundan sonra resmi daire- lerde bali faaliyette bulunan emvali gayri menkule, mevst möştaile, tahsilât OoOaskerlik komisyonları gibi muhtelif ko- misyonlara yeni belediye ka- nununca birer aza intihap olundu. Müteakiben İstanbul kaza ve nahiye hudutlarının tesbiti hakkında tetkikat yapmak üze- re bir ihzarf komisyon seçildi. Talebe Birliği Teşekkül Ediyor Darülfünun ve âli mektep- ler talebeleri ocemiyetlerinin ittibadı olan talebe birliği bir buçuk sene evvel kapanmıştı. Düu Hukuk, Tıp, Güzel san'- atlar, Mühendis, Mülkiye mek- tepleri .murahhasları Top - ta- ebe cemiyetinde toplanarak Birliğin (o ihyasını Okararlaştır- mışlardır. isimler damga olarak vuruk makta idi. OKarsağaç müessesatı bundan sonra etlerin koyun, marya koyun, koç, damgaların vurulmastnn daha ünir belediye riyssetine “bir Belediye iktısat müdürlüğü bu mürâcaatın fenni ve iktisadi fayda ve mahzurlarını tetkik ettikten sonra bir karar verecektir. karaman, kıvrek kelimelerine alışmıştır. Büunlârın fiatlar arasında da okkada (25) kuruş halkın bu yeni damgaları öğre ninciye kadar aldanması muhtemeldir. Belediye, bu teklifin kabul edilmemesini iltizam ediyor. ... | Kafes Açılınca Aslanlar Şehre. Dağıldılar Meksiko, 27 (A.A) — İrapvo civarında bir köyde temsil vermekte olan bir cambar kumpanyası âni bir iştial netice- sinde azasından İğ san'atkârı kurban © vermiştir. O Bunun haricinde (18) tane de yaralı vardır. İştial neticesinde kumpanya- gın, aslanları şehre dağılmış lardır. Halk dehşet içinde kal- mış ve evlerine çekilmiştir. H. Vekilimiz Üç Gün Sonra Şehrimizde 1“ Röma, 28 (A.N) — Türki ye Hariciye vekili Tevfik Rüş- tü Bey Romada iki gün yerine üç gün kalacak ve İstanbula kara tarikile dönecektir. Hariciye Vekilinin seyahati resmi (değildir. £ Binaenaleyh merasime tâbi . Bununla beraber İtalya gaze- teleri bu ziyaretten ehemmi- yetle bahsetmektedirler. İdam Kararı Nakzedildi Meyvehoşta Riza ve Selimi isminde iki kardeşi (o öldüren Arnavut Sabri hakkında evvelce verilen İdam karan temyizce nakzedilmiştir. Sabri hakkında “Kânuauevvel on sekizde yeni bir karar verilecektir. iKoyun Olsun | Da, Ne Olursa Olsun| İki (Et Meselesinde Bir Garibe Daha Çıktı Mezbahada kesilen zama” dağlıç, kıvırcık Okoyun Intihar Teşebbüsü Bir Kadın Kendisine Bı- çak Sapladı, Bir Erkek Te Tuzruhu İçti Zeyrekte cami İçinde otu ran 22 yaşlarında Zebra H. kocasımn O memleketi (o olan Siirde ln ie kaçtığın dan müteessir (o olmuş ve intihar kastile bıçağım sağ memesi Üzerine saplamış. Zeh- ra Hanım Haseki hastanesine kaldırılmıştır. Bir Teşebbüs Daha Aksarayda Sarımusa mahal lesinde yorgancı Ahmet Ef. nin yanında oturan 53 yaşlarında Salih tuz ruhu içmek suretile intihora © teşebbüs etmiştir. Sebebi, geçirdiği sinir bubra- nadir. Bir Polis Kardeşini Bıçakla Ağır Surette Yaraladı Beykoz polis mekezi mü- rettebatmdan 1077 numara polis İhsan Efendi henüz anla- şlmıyan bir sebepten kar — Galatada oturan omadar. İ Sinora ile © balıkçı OOsmar kavga etmişler, Madawı bıçak- la Osmam kolundan yarala- İ muştar. Motosiklet Kazası Fen fakültesi müderrislerin- den M Dosyo motosikletle Taksimden geçerken Necmet- tn Ef, ye çarparak yarale- aşır. Niçin Yaralanış ? Üsküdarda Faik Ef. ismin- de biri Koskada oturan Refik Ef. ile kavga etmiş ve bıçakla yaralamıştır. Faik E$, yakalanmıştır. Oteleilerin Taavün Sandığı Otelciler cemiyeti, yapacağı yardım sandığının O nizam namesini bazırlıyarak tasdik için Ticaret odasına vermiştir. Teşrinisani 29 Hariciye Vekili T. Rüştü B. İtalya Kıral Tarafından Kabul Edildi Romada bulunan Hariciye vek” 5 dün İta'ya kırah tarafında” kabul olunmuştur. Tevfik RüftÜ Bey müteakiben hariciye mes” nde M. Crandiyi ziyaret Yeşil Hilâl Cemiyetini» Kongresi Yeşil Hilâl cemiyeti dün Türk“ cağında senelik ui? detmiştir. Cemiyetin kâtibi v9 misi Fahrettin Kerim Bey, cem” yetin maksat ve gayesi bal izahat vermiştir. Osmanlı Borçları Osmanlı borçlarının alaca! tarafından evelki' gün Paris yük elçiliğimize tevdi edilen PP?" testo mahiyetindeki beyi bugünlerde hükümetimizin vâsıl olacaktır. Hükümetimiz lâzmgelen © müdellel | ceva) verecektir. Millet Meclisinde Millet Meclisinde dün ek olmadığından © toplamılamamıs0” Yarn İanacaktır. bes Ve Daimi Müderrislik Meselesi Kapandı Mı? Darülfünun divanı dün topl” mış, darülfünun bütçesile 139” lar meselesini şu surette tesbil Müderrsler 288-409; muallini 200-256; asistanlar 120-156 Darülmesai kıdem £ sayılacaktır. Bu serbes ve daimi müderrislik selesi de halledilmiştir. Balıkçılar Cemiyetini” Yeni İdare Heyeti, Balıkçılar o cemiyeti İmihabi » yapılmış: Ahmet Muhtar, Ramiz Hüseyin, Hamdi, Ahmet Neif, ni Muzaffer, Örer, Mehmet Bey *€ > diler yeni idare heyeti azalığına mişlerdir. gi Güzel Hikâye “SON POSTA, Gü Hikâyeler Derdedeck | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: LA i 1: Ahali — Hesan B., sefa geldin, Avrupa seya- hatin bitti mi? Biz de seni bekliyorduk. 2 Ahali — Biz bir muhalif fırka teşkil etmek istiyoruz. Sen Eder olur musun? | & Hasan B. — Ben gazeteciyim. Lider filân ola- İ mam. Yalnız size ne düşündüğümü söyleriı. & Hasan B. — Kendi başımın fırka 2. genin. yumun Lamum yardımına,