30 Kasım 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

30 Kasım 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SÖN POSTA. .| Halkın Sesi _;Açık Saçık Re- simler Ve Halkın Mutalâası Son günlerde bazı gazetelerde sahifelerini açık resimlerle dol- durmak modası alıp yürüdü, Biz bu cereyan karşısında halkın ne düşündüğünü öğrenmek istiyerek dün karşımıza çıkan — herkese sorduk, işte aldığımız cevaplar : Niko — Efendi ( İstinye'de, köprü civarında 37 ) — Bence bir gazete sürü- münü açık kadın resimlerile temin etmemelidir. Ben ken- dim çıplak resimleri olan ga- zeteleri alıp evime gütüre- miyorum, * Bekir Ef. (Çatalca, Yenice köyünden, İstanbulda misafir) — Doğru değildir. Biz ga- zeteleri daha ağır başlı görmek İsteriz: O çıplak avrat resimlerile rahatsız oluyoruz. doğrusu. * Avram Ef. (Balatta, Kesme- kayada, Postal sokak, 3) — İstanbul gazetelerinin bir çogu çıplak, açık kadın re- simlerile dola, bunu ne diye yapıyorlar anlamıyorum. Bu ayıp birşeydir, yapmasınlar. * Petro Ef. (Sirkeci, “Yeni postane sokağı 6 ) — İasanın gözü, ruhu ve maddesi kadına — muhtaçtır. Bu ihtiyacı takdir etmekle be- raber gazeteler gibi efkârı umumiyeye tercüman olan mü- esseselerin sayfalarımı açık, sa- Çık resimlerle — doldurmasını doğru bulmiyonum. * Hüsnü Efendi (Cağaloğlunda Süleyman Fehmi paşa apartı- manında ) — Gazetelerin birtakım av- rat ve hatun kişilerin çıplak resimlerile sayfalarını doldur- maları ayıptır. AHİLİ HABERLER Kayıkçılar Birbirlerini Vurdular Hadise Tahtakalede Ol- muş, Her İkisi De Ağır Surette Yaralanmıştır Tahtakalede oturan kayıkçı Mehmet ile kayıkçı Rifat sar- hoşluktan kavga etmişler, neti- cede her ikisi de birbirini bı- çakla ağır surette yaralamış- lardır. İkisi de Cerrahpaşa hasta- nesine kaldırılmışlardır. Sandalcının Marifeti Ahırkapıda sandalcı Talât, Muharrem isminde biri ile kav- ga etmiş ve sandalye ile başından yaralamıştır. Talât yakalanmıştır. Tütün Sergisi Tütün inhisar idaresi bu sene Ankarada büyük bir tütün sergisi açacak, burada memle- ket çeşitlerini teşhir edecektir. Otomobil Kazası Şoför Nuri Ef. nin idaresin- deki 13118 mumaralı otomobil Fındıklıdan geçerken Naci is- minde bir çocuğa çarparak yaralamıştır. Şoför — yakalan- mıştır. Bir Günde Dokuz Hırsızlık Oldu Son yirmi dört saat içinde şehrimizin muhtelif yerlerinde beş bırsızlık ve dört tane de yankesicilik vak'ası kaydedil- miştir. Bunların faillerinden bir kısmı yakalanamamıştır, Yangın Başlangıcı Osmanbeyde börekçi Hüse- Fahişeler Takip Ediliyor|yin Efendinin evinden yangın Zabıtai ahlâkiye memurları tarafından Beyoğlu ve Sirkecide geceleri gezen seyyar fahişeler bakkında şiddetli takibat baş- lamıştır. Bu münasebetle 9 randevu evi — kapatılmıştır. Geceleri sokaklarda gezen 60 şüpheli kadın yakalanarak muayeneye sevkedilmiştir. çıkmış, derhal söndürülmüştür. Radok İle Pişof Arasında Topanede oturan Radok ve Pişof isminde iki kişi sarhoş- luk neticesi kavga etmişlerdir. Radok bıçakla Pişofu yara- lamış ve yakalanmıştır. Bir Vak'a Oldu Sarhoşlar Komiser Ef. nin Üzerine Atılarak Hadise Çıkardılar. Dün gece saat 24 te Üsküdarda altı sarhoş tarafından büyük bir gürültü çıkarılmış, ortalık birbirine karışmıştır. Hadise, Fıstıkağacı noktasında nöbet bekliyen polis Kadri Ef.nin karakola telefon etmesi ile anlaşılmıştır. Polis Ef. telefonda : — Alü sarhoş birbirine girdi, muavenete koşunuz! demiş. O sırada karakolda bulunan muavin ve birkaç polis derhal Fıstıkağacına gelmişler, filhakika birkaç kişinin birbirlerini patakladıklarını ve vaziyetin tehlikeli olduğunu görmüşlerdir. Bunları korkutmak için de havaya iki el silâh atmışlardır. Silâh sesleri derhal tesirini göstermiş, sarhoşlar kısmen sü- künet bulmuşlardır. Bundan istifade eden polis efendiler, sar- haşları yakalayıp karakola götürmüşlerdir. Fakat bu azılı adamların arasında bulunan meşhur sabıkalılardan şoför Bur- hanettin karakolda tehevvür etmiş, arkadaşı manifaturacı Ah- met efendiyi yaralamış, komiser Hulüsi Efendinin de boğazına sarılmıştır. Bunun üzerine araya derhal polisler girmiş, daha f-ci bir hadiseye mani olmuşlar ve sarhoşları hep birlikte zabıta dok- toruna götürmek üzere bir arabaya bindirmişlerdir. Fakat tam yarı yolda şoför Burhanettin arabayı devirmiş, polis Naci ve Nuri Efendilerin yaralanmalarına sebep olduğu gibi komiser Hakkı Efendiyede tokat vurmıya kalkmış ve ağız dolusu küfür savurmuştur. Neticede kıskıvrak yakalanmışlardır. Namık Kemal | Hukuk Talebesi Hatıraları Tebcil Edildi Heykeli Dikilecek. Dün, Ankarada, Türkoca- ğında şair Namık Kemal için güzel bir ihtifal yapılmıştır. Maarif vekili başta olmak üzere birçok erkân, — Fethi, Ağaoğlu Amet Beyler, birçok kimseler ihtifalde hazır bu- lunmuşlardır. Ocağa, Gazinin — kitabesi karşısında Kemal için de bir kitabe ve ayrıca bir müze ya- pılacaktır. Namık Kemal için yapıla- cak heykel için ocaklara ve Muallim birliklerine müracaat edilecektir. Ticari Müvazene Teşrinievvel ayı zarfında memleketimize vaki umum it- halât (12,707,885) lira kıyme- tindedir. Buna mukabil bu ay zarfında yaptığımız ihracat ise (20,737,744) lira kıymetindedir. | | | Yeni Ve Kuvvetli Bir le> » Cemiyet İstiyor Hukuk talebesinden 25 kişi dön Muallimler birliğinde top- "Tanmışlar, konuşmuşlardır. Ge- geenlerde yazdığımız gibi tale- arasında —iki — cereyan vardır:. Biri eski — cemiyeti ihyâ —etmek, diğeri — yeni, tanlı, zinde, — birinci — ve ikinci sınıflara fazla hak bah- şeden bir yeni cemiyet teşkili merkezindedir. Bu grup eski cemiyet taraf- tarlarından daha kuvvetlidir. Dün bu 25 kişi eski nizamna- menin tadilile meşgul olmuş- lardır. Talebeden îmmı azamı bu 25 kişinin 500 talebeyi temsil edemiyeceği fikrindedir- ler. Bu Sabahki Sis Bu sabah limanda çok kuv- vetli bir sis vardı. Sis taba- kası — boğazdan * marmaraya doğru - istikamet almıştı. Bu yüzden — vapurların — intizamı kısmen bozulmuştur. Sisin kesafetini görenler bir kaza vukuundan korkuyorlardı. Dün Gece Üsküdarda | Bir Kadın Ölmek İstedi. Permanganat İçti, Fa- kat Çabuk Yetişilerek Ölümden Kurtarıldı Galatada — oturan kahveci Yaşar Ef. evden çıkarken kıskançlık hissile dostu Sabahat dışarı çıkmasın diye kapıyı kilitleniş, bundan müteessir olan Sabahat permanganat içmek suretile kendisini — öldürmek istemiş, fakat hemen yetişi- lerek kurtarılmıştır. Garip Müfettiş! Vazife Gören Polisi Kandırm_ak İstemiş Dün gece Taksim meyda- nında çok tuhaf bir hadise olmuştur. Gece — yarısından sonra Gazi heykelinin karşı- sında bir otomobil durmuş, içinden bir adam çıkarak ora- da vezifede bulunan bir po- lis memurunun yanına yaklaş- mış ve bağırmış: ı’— Ben mülkiye müfettişi- yim; sen vazifene dikkat etmi- yorsun ekmekleri pahalı sattı- r Seni azlettireceğim! Polia memuru evvelâ hayret- ler içinde kalınız, fakat orada bulunan bazı - şoförler bu adamın — sabıkalı - dolandırıcı- lardan Boşnak — Ali — oldü- tanıdıkları zamann iş ğgişmiş — ve polis — Efendi bunun üzerine bu zühuri ve sahte müfettişi yakalamak is- temiş, fakat herif bir kolayını bulup ortadan savuşmuştur. Ucuz İspirto Yarın TEvîiâTBaşlıyor Yarından itibaren eczane sahiplerine kilosu 150 kuruş- tan ispirto tevziine başlana- caktır. İspirto sarfiyatı en fazla olan 20 kadar eczaneye beşer kilo saf ispirto, onar kilo binde —bir iyotlu — ispirto, onar — kilo da hafif — esanslı ispirto verilecektir. Diğer ec- zaneler de ikiye ayrılmıştır. Bunlardan — sarfiyatı — fazla olanlara — üçer — kilo — saf ispirto, beşer kilo iyotlu ve esanslı ispirto tevzi edilecek- tir. Mütebakisine ise — ikişer kilo saf ve üçer kilo da iyotlu ve esanslı ispirto verilecektir. | Pulluk Kan Nasıl Tatbik Geçen sene — mecliste edilen Pullak kanununun için yeni bütçeye tahsisat müuştur. İktısat vekâleti gesine de (400) bin lira koyarak bu kanunu başka tatbik etmek tasavvurundad tasavvura göre Pulluklar d| yapılacak ve imalatanelere başına asgarf yüzde (15) verilecektir. Ayrıca demirdej para, çelikten (4) kuruş alınmakta bulunan gümrük de demir ve çelik sikletind Pulluk imalatanelerine iade cektir. Bu hususta bir teklifi düşünülmektedir. 20 Memur Amerikâ Avrupaya Gidiyd İlktısat vekâleti ziraat müdürlüğünce ziraat memu! muhtelif şubelerde ihtisas olmaları için bu sene yirmi müdür ve memurün At Amerikaya sitaj ve tahsi gönderilmesi takarrür etmi ifadeleri bugün nac Tahkikatı maliye müfettiş tedir. Tahran büyük elçisi B. mezunen şehrimize g Ankaraya gitmiş, tekrar ya gelmiştir. Haşaratla Mücad İktısat — vekâleti baş mücadele için bir teklifi ni hazırlamaktadır. Bu teklife göre kendi bahçe, zeytinlik, bağ, ! ve saire gibi emlâkinde b ve haşaratla mücadele yenlerin bu işlerini bü yapmıyacaktır. Tabil bu masarif surette yapılacak, mü masrafından fazla olacaj alâkadarların — kendi İ kendilerinin - görmesine olacaktır. Sıtma Mücadek Mersinde sıtma ile bir surette ıııllıı;ı.dı':leyBı mıştır. ge- %_ l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Kedile 4 1 Polis — Hasan B. bu kalabal: ma muhaliftir. Hükümete haber vermeden © Yokma sem de farelere karşı bir auhalif farkâ 21 — Hanım teyze — Al sana bir — değil, üç kedi... Aman başımdan gitsinler... Bu yaştan sonra onlara dadılık edemem. 1 : — Hasan B. — Hamm teyzel Bana bir. kedi yavrusu verir misin? Kediler para- ediyormuş, ticaret yapacağım. 3 :— Hasan B. — Şu mahalleden de birkaç kedi toplıyayım...Gel -. Pisi pisi, gel güzel Minnoş, güzel Pırçık?