18 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

x Sayta Halkın Sesi Müskirat İnhisarı Ve Halkın Fikri | Ankarada — geçenlerde açılan Kiraat kongresi henüz müzakere- lerinin Kongrede şarapçılık raporu oku- nürken birçok aza — şarap ve dolayısile — müskirat — inhisarının kalkması temennisini izhar - etti- ler. Biz de bu temenni karşısında kalkımızın fikrini şöyle ettiki Cemal B. (Kalyoncu kulluğu Çeşme sokak, 18) — Ben eskiden rakı içer- dim. Şimdi işi şaraba döktüm. |Şarap, inhisarın elinden kurtu- lursa ucuzlar kanaatile inhisara aleyhtarım, 4 Nedim B. (Beşiktaş, Aka- retlar 76) — Bence rakı inhisarı kal- dırılmamalıdır. — Neden? — Fükümete varidat lâzım- da ondan. * Salamon Ef. (Gülhane parkı civarnıda, Fatma Sultancamii yâaunca, 23) — ler Şarap ve rakının ucuzlamasına taraftarım. İnhisar kalkarsa rakı — ve şarap ucuz- lar. », Kemal B. (Gedikpaşa, Tül- cühan sokağında 2) — Rakı ve şaraptan inhisar kalksa daha iyi olur. Bilhassa şarap son zamanlarda hastalar için bir gıda bile olmuştur. Bu gıdanın ucuzca satılması lâzımdır. * Osman Ef. (Nuruosmaniye 65) — Şarap ucuza satılabilmek için satışı serbes olmalıdır. * Tahsin — Efendi Mektep sokak şoför — Ben rakı ve şarap içmem, inhisar kalkmış bana ne!, Maa- mafih hükümet inhisarı kal- dırmamalıdır. MİLLET MEKTEPLERİ MUALLİMLERİ Ankara, 16 (M.H.) — Millet mekteplerinde — ders okutan muallimlerin ücretlerinin verik- mesi hakkında muhtelif vilâ- yetlerden — gelen — teskereler Heyeti vekilededir. Ücretlerin verilmesi kabul edilir. edilmez vilâyetlere tebligat yapılacaktır. DUTÇULUĞUN HİMAYESİ Ankara 16 (H.M)— Dutçu- luğun inkişafı için koza mınta- kalarına — mühim muafiyetler verilecek, teşvikler — yapılacak- SBeyoğlu, hararetli - devresindedir. | tesbit | Otomobilli Hırsızlar N üredii İTütüncü Dökkünmi So- |yarlarken Bekçi İmdada Yetişti, Fakat Kaçtılar Aksarayda Haseki cadde- sinde Şevket Efendinin dük- kânına — hırsızlar — girmişler, dükkândaki — tütün, - siyara gibi Teşyan ” büyük — bir çuvala — doldurup — sokakta bekliyen — otomobile koymak üzere iken mahalle bekçisi Ah- met ağa görmüş ve; “Dur; kimsiniz ?,, diye bağırmış. Fa- kat hırsızlar bekçinin sesini işitir. işitmez çuvalı — bırakıp etomobile atlamışlar ve kaç- mışlardır. Bekçi, hırsızların arkasından iki el silâh atmıştır. Zabıta bu otomobilli hırsızları aramaktadır. Para Koleksiyonu Reşat Beyin Paraları Tasnifjdiliyor Edirne valisi merhum Reşat beye ait kıymetli bir meskükât koleksiyonu — refikası tarafın- dan 6 bin liraya Emniyet san- dığına — rehnedilmişti. Hamm da vefat ettiği için Sandık bu kolleksiyonu satılığa çıkarmış- tı. Evvelki gün satilacaktı. Mü- zayede salonuna birçok koleksi- yoncularla beraber müzeler müdürü Halil bey de gelmişse de paraların tasnif edilmemesi yüzünden satış 15 gün sonra- ya bırakılmıştır. Meskükâtın müzece satın alınması muhak- kaktır. Foça Maznunları Eksildi İzmir, 17 (H.M) — Foça kaymakamına — karşı yapılan taarruz. — münasebetile — zan altına Aalınmanlardan 12 sinin serbes - bırakılması — üzerine bu mesele ile alâkadar olmak üzere Menemende ancak dört kişi kalmıştır. Bunlar hak- kında şonuncu tahkikat, ancak irtica maznunlarının ifadeleri- nin almması bitlikten sonra açılacaktır. MEKTEP TEFTİŞLER! İstanbul, Bolu, Bursa, Zon- guldak ilk mekteplerini teftişe memur müfettiş Hikmet Bey İstanbul Maarif müdüriyetinde müfettişlerle maarif ihtiyaçları İ hakkında — görüşmüştür. Azılı Ve Sabıkalı Bir Hırsız Galatada Bir Bekçiyi Öldürîn_e:lj | İstedi Galatada rıhtım Manol Efendinin 2 — numaralı kepenkleri kırmak suretile bir bırsızı görmüş, yakalamak için bıçağını çekerek bekçiyi ağır başlamıştır. - Bekçinin feryadı yakalamışlardır. Bu olduğu azılı hırsızın sabıkalı anlaşılmış, “Adliyeye Dün Gece caddesinde Panorama hamı pasajında yazıhanesine evvelki akşam hırsız girmiş, bekçi Yusuf ağa Üzerine atıldığı sırada hırsız surette yaralamış ve kaçmıya üzerine yetişen polisler hırsızı İbrahim ve diğer ismile İzzet teslim edilmiştir. Arabacılar Kahyasm_ı_Öl_dürdüler (Baş tarafı 1 inci sayfada) Arabacılar cemiyeti kâhyası Zafir, dün cuma tati- linden istifade ederek bir ge- zinti yapmak istemişler, evve- lâ Şehremininde bir meyhane- ye uğrıyarak kafaları tütsüle- mişler, akşam Üzeri de bunu kâfi görmiyerek yarım okka- hık bir şişe rakı ile biraz çe- rez tedarik ederek Mevlâne kapısından dışarı — çıkmışlar, havayı güzel bularak çayırda oturmuşlar ve içmiye başlamış- lar. Kadehler — teakup — edince diller çözülmüş, eski hatıraların nakline geçilmiş ve bu arada evvelce iki arkadaş arasında müşterek rol oynıyan bir ka- diınin sergüzeşti konuşulmuş, muhavere kızışmış. Arabacı Arap Mehmet bu ka- arkadaşı dın meselesinde kendisinin dürüst bir hattı hareket takip ettiği- ni, karşısındakinin ise çapraşık yollardan gittiğini sölemiş. Zafir kızmış ve hemen si- lâha sarlarak Arap Mehmedin üzerine ateş etmiş, çıkan kur- şunlardan biri Mehmedin göğ- süne, ikincisi de sol memesinin Üzerine saplanmış ve derhal ölümüne sebep olmuş.. Kurşun ve ıstırap sesi Za- firi derhal —ayıltmış, kaçmıya teşebbüs etmiş, fakat polis devriyesi yetişmiş, adamı tu- tarak karakola götürmüş, ora- dan da Polis müdüriyetine göndermiş. Şimdi bir hiç yüzünden ka- fil olan bu adam müdüryetin bir odasında, adliyeye gitmiye intizaren, dün ne yaptığını dü- şünmektedir. ... Divanı Harpte İkinci Celse _Ajılırken (Baş tarafı 1 inei ayfada) EETTLERE tığı da aşikârdır. İnfkâr kabul etmiyecek kadar meydandadır. Şu halde Şeyh Efendinin hakikati alelıtlak inkâr değil, fakat tevil etmesi, etmiye ça- lışması ihtimali de mevcuttur. Bu takdirde Nakşibendi ta- rikatini idameye neden lüzum gördüğünü anlatması da bek- lenebilir. Her halde bugün aktedile- cek celsenin belki bütün cel- fseler arasında en meraklısı olacağı şüphesizdir. Seyyar. Boyacılar Belediye seyyar boyacıların lokanta, kahve gibi umumi yerlere girmeleri memnuiyeti- nin şiddetle tatbikine karar vermiştir. Kavga Hanımın Gözü Kızmış, Komşusunun Kafasını Ayna İle Yarmış Kumkapıda Bostan sokağın- da 27 No. evde oturan Azize hanım ile ayni evde oturan Nazik hanım arasında, anlaşıl- mıyan bir sebepten kavga çık- mnş, Azize hanım, eline geçir- diği bir aynayı Nazik hanımın başına vurarak yaralamıştır. Milâno Panayırı 12 nci Milano panayırı 12 Nisan- tarihinde — açılacaktır. İktisat vekâleti panayıra işti- rak edecek — tüccarlarımızın şimdiden hazırlanmaları için alâ- kadarlara malümat vermiştir. Meraklı Hırsızlar Şimdi Asarı Atikayı Çalıyorlar Çemberlitaş civarında Arap za- de ailesi kabristanlarının mermer taşları âsarı atika noktai naza- ridan kiymeti haizdir. Son zamanlarda bu — mermerlerin geceleri yıkılarak çalındığı mü- zeler müfettişliğinin nazarı dik- katini celbettiği için hırsızlar hakkında — takibat yapılması polise bildirilmiştir. BURSA ELEKTRİK FABRİKASI Bursa, 15 (H. M.)— Burada sanayi inkişaf ettiği halde elektrik — fabrikası, tesi- satı tevsi edilmediğinden ihti- vaca kâfi gelmemektedir. Sanayi erbabı ve ticaret odası bu noktayı Nafia vekâ- letine ve Bursadaki nafia ko- miserliğine — bildirdiği halde bâlâ müsbet bir netice alm- mamıştır. Sanayi müşkül mev- kidedir. Mısır Tahvillerinde Büyük İkramiye Kahire, 16 (A.A.) — Yüz- de üç faizli ve ikramiyeli M- sır kredi fonsiye tahvillerinin bugünkü çekilişinde — 1886 senesinde çıkarılmış tahvillerden: 1386776 numaraya 50 bin'1903- te çıkarılanlardan 687097 mu- maraya 50 bin, 1911 de ç- karılanlardan 25935 numaraya 100,000 — frank çıkmıştır. | | | | Harici Siyasette Romanya Bizden Yavassut — İstiyor Belgratta çalşan Avala ajansın! anlattığınz inanmak lâzımgelitfi Romanya hükümeti Rusya ile Sostluk ve hakem muahedi cünek İstemiş ve bu ustü Hariciye Vekâletimizden tavastif ricasında bulunmuştur. Mı.w bu haberi kaydi ihtiyatla te etmek lâzımdır. Borçlar Meselesi | Düyunu umlomiye meclisi İ hükümetimiz arasında İtalya firinin tavassutta bulunacağı 6ö97) lenmişti, İtalya sefiri bu riva) kat'iyetle tekzip etti, fakatı — İstenilirse tavassutu mefif nuniyetle yaparı Ankaradan bildiri İiye müsteşarı Ali rivayeti kat'iyetle tekrip etmiştik Rusya Portakal Alaca caat ederek Rusyanın dik portakal almıya — ka bildirmiştir. Belediyenin İnşaatı Asri tiyatro ve hal Içi proje yüf) mak üzere belediye ile mukavele Yüf miş olan Alman grupa ile beledifi arasında teminat akçesi yüzünden ç.i: ihtillf devam etmektedir. Belediyt şirketle mükavelesini feshetse bile # şaatı yaptırmaktan var geçmiyecektir Erzak Fiatları Düşüyof Ticaret odusmnın haftalık cetvellif mazaren — erzak — fiatlar memleketliti zin her tarafında tedricen — düşmlif devam etmektedir. Mazmafih — poraktif de fiatlarda bu düşüş © derece mahtif değildir. Hariçten Gelebilecek Ankaradan - bildirildiğine göft İngiliz, Alman ve Fransız tabilyt” tinde Üüç grup hükümetimitt müracaat ederek Erzurum, V&f şimendeferile İstanbul limanınif inşasına talip olmuşlardır. Hükd met, bu gruplardan, yapacaklafi inşaatın bedelini 934 senesinltf itibaren mukassaten almıya olup olmadıklarımı sormuştur. Müsbet cevap gelirse müz: reye devam edilecektir. Sermaye € İncir -İhracatımız — Bir istatistiğe nazaran bu seff | 48 milyon kile incir ve üzüt ihracatı yapılmıştır. Hilâliahmer Balolari Hilâlahmer tarafından dün ge€ birt Bursada, diğeri de İzmih olmak üzere iki balo verilmiştif Her iki balo da pek çok muvaffâ olmuştur. — Pazar ola şişman başı! | 2: Şişman — Hasan Beyl zayıflamak — için ö | (masaj ) yaptırıyorum. Pazar Ola Hasan B. Ve & Hasan Bey—O ne? Deve gibi koskoca böreği ağzına ne tıkıvorsun? hamuru yutar | | Çazaasi ) değil, dt Hasan Bey-— Sen rakı İçtileça, Balılı belediyenin kaldırım geçse fayda elmcz! Biraz harekele gel bayahu.