18 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Jkor | SAATTE 440 KİLOME : © İzmirde Son Spor Hareketleri İzmir, (Hususi) — İzmir şam- piyonu “ Sakarya,, ile geçen sene ikincisi “Altınay,,ın “İzmir spor kulübü,, ismi altında bir- leşmeleri, öteden beri hissedi- len bir ihtiyacın tatminine baş- langıç nl]. Bunu - takiben “Bayraklı,, fle “Karşıyaka spor,, ve ’;eıçen E!fîa da “Karşıyaka Sebat,, ile “Anadolu,, kulüpleri birleştiler. En son olarak “Gü- zelizmir,, ve “Yıldız,, kulüpleri arasında bir birleşme vukua geldi. | Bu ittihatlar neticesi olarak eniden yapılan fikstür muci- ıiı—ce futbol lik maçlarına ayın | 16nc1 cuma günü (dün) baş- | lanacaktır. Kulüpler de - (A) | (B) kümelerine ayrılmıştır. - Bu suretle İzmirin spor hayatı bu haftadan itibaren — hararetli devresine girmiş oluyor. Ankaraya giden spor mu- rahhasları döndüler. Umumi kongrenin mukarreratında esaslı ve yeni birşey yok gibidir. Federasyonların — tahdidi — ve | maddelerin tadili, kongreden evvel — yapılacağı — söylenilen değişiklik yanında pek ehem- miyetsiz kalır. Yalnız Millt takım oyuncularından birçoğu | hakkındaki boykot kararının istirkbale —ait neticesi ıı'ıerılıW ediliyor. Bundan sonra ilk ! Türkiye birincilik müsabaka- larının — İzmirde yaç kararlaştırılması memnuniyetle karşılnnmıştır. x4 Altay takımı Atinadan dön- dü. Fakat dedikodular hâlâ devam ediyor. Evvelâ, Altay- dan bu kadar ağır ııııgâbi- yetler beklenmiyordu. mra, takım — teşkili meselesi, bu mağlübiyetler Üzerine rlesa arasında ağır ihtilâflara da sebep oldu. Mağlübiyet sebeplerine ge- lince, kafile reisinin beyanı- tına göre evvelâ disiplinsizlik» | tir. Fakat bizim görüşümüze | öre bu sebepleri şöyle yaza- Eil.iriı: Altaylılar esasen — takviyeli | gitmeyi kabul etmislerdi. Fa- kat takımın zayıf noktalarını tesbit ederken yarıldılar. Mü- dafaa hatlarının takviye edi- lecek noktalarını pek iyi gör- dükleri halde muhacim batla- rını kâfi buldular. Bu suretle takım hücum, yani gol çıkar- ma kabiliyetinden — mahrum Tarihi Tefrika No. 6 — OLUÇ ALİ REİ SON /PoSTA TRE GİDEN BİR OTOMOBİL Soldaki resim yeni san'atta bir garabettir. Bu taştan yapılmış bir kadın heykelidir. Buna san'atta Bolşevizm diyorlar. bir balde — seyahate çıkmış | oldu. Neticede de Altay mu- hacim hattı teknik ve hücum kabiliyetinden — mahrum, şahsi gayretlere munhasır kalmış idi. Bu vaziyet karşısında müdafaa bütün gayretini birinci devrede türkettikten sonra ikinci dev- rede paniğe başlamaktan (gayri birşey yapamıyordu. Halbuki — muhacim hattına alınacak üç for ile bu netice- lerin bizi sevindirecek kadar müsbet olabileceğine kanaat getirenlerdeniz. (1) Altay, hiç oynatmak — ihtimali — olmuyan oyuncuları da hatır kırmamak için seyahate iştirak ettirme- sinin ve bu suretle azâmi tak- viyeli bir halde gidilmemesinin cezasını kaleci tarafından da Yazan: A. Kılıç Ali Paşanın Hatıraları Ve sonra güzel kadınır koluna girdim, onu bir masa- nin yanına götürdüm. Karşı kar- ya oturduk. Şu muhakkaktı K O L gi ”numlı” v şöhretli bir korsana önümde diz çöktürüp aman diletmiye muvaffak olduğum için gerek Kontes, gerekse hadisenin di- ğer şahitleri üzerinde kudretli bir tesir hasıl etmiştim. Kon- tesle göz göze bakışıyorduk ve ben güzel kadının muhab- bcîı;? !;kdirlı'er'iui. cîııııııı ıiy;kh inden — içiyordum. :cüvkh' bir lııış;'î iç'ııduyîim. Hayatımda sayısız saadet ve muvaffakiyet hadiseleri yaşa- dım. Fakat, itiraf edeyim ki bu son hamle, en az emek sarfe- derek kazandığım bir zaferdi. Güzel Kontes bana, cazip gözlerile, tetli ve muhabbetli sözlerile — iltifatlar — bahşedi- yordu. Bununla beraber hiç şüphe edilmesin ki, eğer bugün karşıma çu korsanlar — çık- mamış olsaydı. bu dilber ka- dından takdir, — muhabbet ve iltifat kazanmak imkânsız ©o- lacaktı. Türk Çinileri Amerikada Büyük Bir Rağbet Görüyor Türk çinileri Amerikada bü- yük bir rağbet kazanmakta- dırlar. Son günlerde bazı fir- malar Nevyork konsolosluğu- | muza müracaat ederek Ame- rikaya daha fazla miktarda Türk çinisi ithal etmek iste- diklerini bildirmişlerdir. ağır surette gördü. Fehmi hastalandı ve hiçbir | maça iştirak etmedi. Fakat yerine konacak bu ayarda başka bir kaleci götürülmemişti. Şimdi biz. bu seyahatten alr- nacak birçok derslerin mevcu- Fakat bu zevk dakikaları | çok sürmedi. Güzel kontesle pek az konuşmuş, henüz uzun fasıllara geçmemiştik. Ansızın hanın geniş kapısı önünde — kalabalık — bir atlı kafile belirdi ve hanin büyük avlusu kılıç şakırtıları arasında şahlanan atlarla doldu. Kafile- nin önünde şapkasını yana devirmiş, sivri sakallı bir asıl- zade vardı. Kontes derhal yerinden fırladı, birkaç adım attı ve sivri sakallı asılzadenin önünde tatlı bir heyecanla bağırdı: — Oh Kont... Tam zama- nında yetiştiniz. Anladım; bu sivri sakallı sü- vari, güzel kadının zevci Kont “Civanni Konzega,, idi. Fakat muhterem asılzade, tehlikele- Bir Şikâyet Hani Yerli Malı Kullanılacaktı? Eskişehirde Marsilya kire- midi ve tuğla fabrikası şirke- tinden Ticaret odaşına — bir telgraf gelmiştir. Şirket İstan- bulda Adliye konağının damı- nin tamirinde yerli malı ye- rine ecnebi Marsilya kiremidi kullanıldığından — şikâyet et- mekte ve bu hareketin yerli malı kullanmak prensipine ve teşviki sanayi kanununa uygun şol:ııdığım söylemektedir. diyetini düşüncrek kendimizi Mehmet Ali (1) Altay, Atina şamalyonu ile yap- tığı maçım İlk devresin 0-1 galip bitir- galştir. avutuyoruz. rin en büyüğünü henüz birkaç dakika evvel atlatmış - olan lâtif karısının sevinç heyeca- nile alâkadar olmuyordu. Buz gibi bir vaziyet takınmıştı. Ko- | yu siyah kaşlarını çatmış, et- rafını sert bakışlarla süzüyor- du. Bu aralık beni görünce gözleri şimşek gibi parladı. Hissettim; beni tanımıştı. Kon- tun beni İsüzdüğünü gören Kontes, seri bir hareketle: — Takdim ederim kont, dedi, marki Oçyale dö Galevi. Sonra daha tatlı birheyecan edasile ilâve etti: — Biraz evvel bizi Türk korsanı Oluç Aliden kurtaran kahraman!. Kont bunları dinliyor, fakat cevap vermiyordu. Kontes iza- hatına devam etti: “arabasından farkı Geçen- sene Amerikada yapılan — otomobil — sürat müsabakasında İngilterede yapılan bir otomobil sa- atte 400 — kilometre kate- derek - birinciliği almıştı. Şimdi yeni bir — otomobil yapmışlar, bunun saatte 440 — kilometre katede- ceğini — söylüyorlar. Bu vtomobil; “diğer -otomobil- lere benzemiyor. Yapılışı hususidir; -Şekline bakar- sanız bunun bir şeytan olmadığını görürsünüz. Sağdaki resim oto- mobilin yukardan alınmış bir resmidir, Bir Projew 931 Bütçesinde Yeni Tasarruf Tedbirleri Ankara, 16 (H. M.)— AL dığım malümata göre Maliye Vekâleti uzun tetkikat netice- sinde mühim bir projo hazırla- mış ve tetkiki için Başvekâlete vermiştir. Bu projeya göre daha bazı vergilerin tadilile 931 varidat bütçesinde bir miktar daha tenzilât icrası için Meclise bir teklifte bulunula- caktır. Yeni sene bütçesinde vari- dat 222 milyondan 190 - 200 milyona indirilmektedir. — Korsanları nasıl kırbaç- ladığını — görmüş olsaydınız, markinin küdret ve cesaretine hayran olurdunuz! Kont, bu izahat karşısında da bir kelime söylemiye lüzum görmeden birkaç adım ilerledi ve alay eden bir sesle: — Yaa! dedi, sizi. meşhur Türk korsanı Oluç Aliden bu asılzade kurtardı!.. Güzel kadın, kontun takın- dığı istihza tavrının farkında olamamıştı. Masum bir ahenk- le cevap verdi: — Evet kont! Herife, kırba- cının altında can çekiştirdi! Sivri sakallı asılzada bana doğru yaklaştı, burnumun dibi- ne sokuldu. Gözlerinin garip bir şekilde parladığımı hissediyor, fakat bu parıltıdaki manayi bir — türlü — anlıyamıyordum. Kânunusani 18 —G BİR SAN'ATKİ ATİNAYA GİDİR Yunan Payıta tında Konserli Verecektir. | Adnan Hilmi bey Milletler arasında sıkı d luk, münasebet artması, bi ve fikir yakınlığı - ile RJ ediliyor. Bunun birçok ni var. Son zamanda, birçok; letlerin talebe ve boca etmesi de bu vadide atılıf istenilen dostluk adımının * betli istikametini gösluiyoîg Biz Türklerin en buyükJ bahatimiz, milletlerle olar © nasebetimizde bu kısını ihtf etmemizdir. Fakat ye İ ni nesil, eskilerin bu hatafi tamir yolunda muvaffak adl lar atıyor. Meselâ, resmini derce! miz şu genç, Galatasaray | sesini bitirmiş, Pariste mi* tahsilini ikmal etmiş, Fr. nın- en yüksek artistli ihtimamlı — ellerinde yetift bir keman üstadıdır, Pazartesi ğünü Atinaya ? decek ve Yunanistanda bi konser verecektir. Alafrati musiki kadar eski alatif Üstatlarının bestelerini de kemmel surette — ifade bu genç ve onun gibileri gençliğine bir imtisal nesi — olmalıdırlar. Resim Muallimi Aran!)? Ankara, 16 (H.M) —) lifke, Niğde, Cankırı, Yi | Bitlis, Diyarbekir, Elaziz, Kırklareli, - Kars, —Ami Merzifon orta mektepleri resim muallimi bulunam tır. Vekâlet talip aramakti F nüf' | Elini uzattı ve: — Sizin gibi cesur bir €i tımdıgımı cidden me num, dedi. Ben de elimi uzattım VÜĞi raftan bize bakanların hi he etmiyeceği bir hararet sıkıştık. Musafaha tamam * ca ben elimi çekmek - islttiy Fakat sivri sakallı kont, disine uzattığım eli, şima tün kuvvetile sıkıyor, bır? yordu. Ben elimi bu tazyi' | kurtarmak için ikinci bir 'T le yaptığım zaman konti bütün kuvvetile kendisine “gr' ru çekti, dişlerini hirlır'”;;, çirerek hiddetle mırıldat *” gi — Kıpırdama, koca Ve bir saniye içinde $ tun yirmi silâhlısı koll bacaklarıma sarılmış rdu. Ğ yordç (Arkası V