18 Şubat 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

TELEFON: MÜDÜRLÜK — Is. 203 NUSHASI HER YERDE 5Kr. 18 Şubat 1931 PARE İSTANBUL NORGOSMANİLE SERE SOKAĞI I HERGÜN MERA ÇARŞAMBA No. 206 Sen Posta TA Halkın gözüdü Halk bununla TA Halkın Tarikatine Mensup Maruf Bir Evrak Bulundu Bazı Balıkesirli (o Maznun- ların Muhakemesi Dün Devam Etti, Lütfen Üçüncü Sayfamıza Bakınız kollar Arasında Bir Anket Devlet Memurluğu Ve Baro Azalığının Münasebeti Devlet memuriyetinde çalış- tırlmıyan avukatların baro aza- ğında da bulunamıyacaklarına ir bir karar mevzubabistir. Bütün bir meslek heyetini alâ- adar eden bu mesele hakkın- da dün tesadüf edebildiğimiz avukatların fikirlerini sorduk. Aldığımız mütaleaları kayde- iYoruz: Biz Memur Değiliz , Mehmet Bahri B. (Alâlem- *iyan han No, 18) Avukatlar devlet memuru #ayılamazlar. Hükümetin kon- olu altında vazifelerini ser- esçe ifa etmeleri lâzımdır. let memuru olmıyan şahıs- için memurların tabi oldu- Zu kayitleri kabul edersek © halde bükümet o avukatlarada ir maaş vermek icap eder. Halbuki öyle yapılmıyor. Bina- #naleyh serbestimiz tahdit edi- memelidir. Bundan sonra ba- roda Hilmi Beyi görmek iste- dik, gelmemişlerdi. Gruplar halinde oturan ve sohbet eden birçok avukatların | fikirlerini sorduk. Birçokları bu bususta bir fikir dermeyan edemiye- ceklerini söylediler. Avukat Ab- dullah Bey ve Nikola Efendi: Bu büyük bir ilim işidir. Bu hususta söylenecek birçok şey ler vardır. Fakat etüt etmedik. Esasen mesele mahdut satırla- râ sığamıyacak kadar mühim- dir.,, Cevabını verdiler. Kadın Avukatlardan İclâl Hanım da: — “Bu hususta imali fikir etmiş ve hazırlanmış değilim. azur görünüz!, dedi. Adliye koridorunda bulduğumuz avu- kat Salih Zühtü Bey de şun- 1 söyledi: Bu, Serbes Mesiektir “— Bu, bir serbes san'at- Devamı 3 üncü sayfamızda) 1000 Liralık — , Kur'amız Büyük bir kalabalık huzu- runda, altına (noter) me- murluğu elile çekilen 1000 liralik kur'amız, taşavvuru- muzun fevkinde rağbet gör- dü. Bize bu teveccühü gös- teren karilerimize teşekkür ederek kendileri için hiçbir fedakârlıktan geri durmı- yacağımızı bir defa daha iblâğ ediyoruz. Büyük ikramiye (1125) nu- maraya çıkmıştır. lArkası 2 inci sayfamızdadır) Bir Gemimiz Daha Denize İndi! Heyecanlı Sakarya Tahtelbahri Kıza aktan Ayrıldı Yukarda: “Sakarya, tam denize indirilirken. Aşağıda: “Sakarya, henüz kızaktan indirilmeden İtalya tezgâhlarına sipariş | miz bunlardan er tah- edilen harp gemilerimizden telbahrini gös! ui. torpido geçenlerde denize simler birinde” ve dirildiler. Bu torpidolarla bir | çinde ise tahtelbabrin tam likte ayni memlekette hafif denize inmesi esnasında alım bir kruvazörle diğer birkaç | mıştır. Arka tarafta suları gemimiz. daba yapılıyor. Bum | yaran teknede ilk defa çeki” ların bir kismi ilkbaharda e İen Türk bayrağı, etrafta da gelecek, öbürlerinin bitmesi | merasimi (o seyreden halk biraz daha sürecektir. Resmi- rupları göze sarpıyor. Gazetemizin Mühim Bir Anketi İnkılâp Karşısında Daria Vazifesini Yapmış Mıdır? Müdeeris M. Âdil Bey cevap veriyor i üzerine bu arıyanlar, başta münevverleri ve Darülfü- nunu, (vazifesini oy itkem etti er, İnkılâbı gençlere olan mücss*se Darülfün wverler vazif rsa, İikir rsi mer- teşkil eden Darülfünun da olmak kezin bu mes'uüyette hissedar lâzumdır. İnkılâp karşısında mü- nevverler ve Darülfünün, kendile- rine düşen vazifeyi yap aışlar mıdır ? Bu sual ve karşısında tini tesbit et hocalarının bu ithama karşı ne söyliyeceklerini öğrenmek iste- dik, şümullü bir anket yaptık. Birçok Darülfünun hocalarına | müracaat ettik. Birkaç günden | beri neşrettiğimiz mütalealara | ilâveti bugün de (o müdemi Muslihüttin Âdil Beyin fikir lerini neşrediyoruz. Hukuk © Müderrislerinden Muslihüttin Adil B. Diyor Ki: “. Darülfünunun, inkılâbın Maslihüttin Âdil bey İ zaferi ve tekâmülü namina neler yaptığını tetkik edebilmek için inkılâba takaddüm eden sene- lere, nazarlarımızı irca etmek kâfidir. | Devamı 4 üncü sayfada | Ameliyat Vak'aları Doktor Tapta, bize Istıraplı Bir Vak'a Anlatıyor Doktorlar arasında heyecanlı ameliyat ve tedavi vak'alarının tesbitine devam ederek dün de kulak ve boğaz mütehassisi doktor Taptas Beyle görüştük. O aralık doktorun yanında (60) yaşlarında kadar bir ka- dın vardı. Yüzü, gözü sarılmış, dışarı çıkıyor, dudaklarından da mütemadiyen dua cümleleri dökülüyordü: Maksadımızı anlıyan doktor biraz düşündü, dedi ki: — Size ne söyleyim: Bizce ameliyatların hepsi mühimdir, hepsinin kendisine göre bir heyecanı vardır. Size ehemmi- yetli bir vak'a olarak meselâ şimdi dışarı çıkan ihtiyar ka- dınin hastalığını zikredebilirim. Bu kadın (Nevralji Fasiyal) dan mustariptir. Buna (Elemi vechi) derler. Bu hastalık okâdar şid- detli ve ıstıraplıdır ki insan Doktor Tapta dudaklarını birbirine yaklaştı- np lâkırdı bile söyliyemez Adeta kızgın bir demirle çene kemiği çekiliyormuş gibi ıstırap duyulur. Evvelce, “Almanlar, cimci- meyi acıyor, gudde ile beyin arasındaki asabın kökünü ke- siyorlar veya» guddeyi çıkar yorlardı. Şimdi böyle büyük iş- yapmıyorlar. Sadece alkol şiringa ediyorlar. Tedavi birkaç dakika sürüyor. Fakat, bis, zamanla tekrar avdet ediyor, ben, bunun önünü, uzun bir iğne ile âsabın uktesine şırınga yaparak hissi öldürüyorum. Şimdi, bu kadına böyle bir şirınga yaptım, Büyük bir ıstı- raptan kurtuldu, Gördüğünüz heyecanım, işte bu memnuni- yettendir. Doktora bunun sorduk: “.— Asabidir, dedi; hassaten yaşlılarda ve elliden yukarıda- kilerde görülüyor. sebebini Kuledibinde Heyecanlı Bir T. akip Hırsız, Bütün Bir Apar- tımanı Telâşa Verdi Dün gece saat on bire doğ- ru Kule dibindeki Kulekapı apartımanına bir hırsız girmiş. Kapıcı Ali ağa işi hissetmiş. Yukarı kata çıkarken hırsızla yüz yüze gelmiş. Yakalamak istemiş, fakat karşısındakinin elinde parlıyan bıçağın önünde gerilemiye © mecbur olmuş. Apartımandakilerde £ hadiseyi duymuş, feryada başlamışlar. Hırsız da şaşırmış. Merdi- venleri dörder, dörder atlıya- rak inerken kapıcının kansı eteğine yapışmış. Bir yum- rukta kadını yere seren hırsız dışarı fırlamış, fakat Bank mevkii muavini Hafız ve polis hırsızı İzmirli Mustafadır. İbsan Efendilerle yüz yüze gelmiş. Süreklice ve ( heye- canlı bir takiptan sonra tutul muştur. Bu adam, uzun zamandan- beri aranmakta olan apartiman Ad | liyeye verilmiştir. Hırsız İzmirli Mustafa ema Edirne Felâkete Uğradı İzmirde De Şiddetli Bir Fırtına Çıktı Edirne, 16 (A.A) — İki gündenberi devam eden lodos şiddetli ve sürekli oyağmur Meriç taşmış, bütün Edirne getirmiştir. Hava baharı an | Devamı 3 üncü sayfa/a | “ İşsiz Çoğalıyor , iğ — Gazeteler — | HİMAYE HAYVANAT CEMİYETİ dırır bir suhunet tir. ke:bötmiş- Fakir kadın — Bir kusur ettik, insan olarak dünyaya gel dik, vakitsiz büyüdük, biraz da bize yardım ediniz!