18 Şubat 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Şubat 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

TT TTTT TTRARTER TTT Halkın Sesi Esnaf Cemiyetle-' rinin Murakabesi Ve Halk Esnaf cemiyetlerine yeni bir düzen vermiye çalışılıyor. Bunun için bir mürakabe heyeti teşkil olundu. Bu heyetin bazı şeyler yaptığını işitiyoruz. Hakikati bir de alâkadarların ağzından - İşit- mek istedik. Aldığımız cevapları kaydediyoruz: Nuri B. (Kahveciler ve-bra- ataneciler cemiyeti reisi) — Yeni murakabe heyeti esnafla daima temas ettiği için ihtiyaçlarımızı ve cemi- yetlerimizin içinde bulunduğu ahval ve şeraiti lâyıkile tetkik etmiştir. Halk fırkası teşkilât heyeti de bizimle alâkadar olarak temiyetlerimize — daha iyi bir düzen vermiye çalışıyor. Biz de bundan çok memnun oluyoruz. * Hacı Bey (Arabacılar cemi- yeti reisi) — Biz daha evvel ihtiyaç- farımızı esnaf murakabe heye- tine bildirdik. Şunları istemiştik: 1 — Salâhiyetimizin artması 2 — Esnafın hepsinin ce- miyete kaydı. vesaire Teşkilât heyetinin bizim evvelce bildir- diğimiz — ihtiyaçlarımızı — esas ittihaz ederek bizi düşünme- tini memnuniyetle karşılıyoruz. * İbrahim Hakkı B. (Berberler temiyeti kâtibi umumisi) — Esnaf cemiyetlerine ve- rilecek şekil ile ticaret müdü- riyeti ve fırkadaki komisyon meşgul oluyor. Yeni bir ni- zamname yapılmış - olduğunu gazetelerde okuyoruz. Bundan başka malümatımız yok. Maamafih ihtiyaçlarımız ma- lüm; onlar biliyorlar. * Ferit Bey (Esnaf cemiyeti murakıblarından) — Geçen gün esnaf cemi- yetlerine zit gazetenizin yaz- dığı esaslar dahilinde cemi- yetler işini tanzim ile uğraşan komisyon çalışımnaktadır. Yaz- dığınız esas'ar doğru idi. Şim- dilik yazdıklarınız haricinde hiçbir karar alınmadı. — Komisyona iştirak edi- yor musunuz? — Evet. [ Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1: İsmet P.t idare makinesi boşuna çene yordun. — Hasan Beyl Gördünmü aşında yine ben kaldım. Sen Beyanname Müddeti Bitti Bundan Sonra Verilen- ler Hakkında Zabıt Tutuluyor 15 şubat pazar günü akşamı polise verilecek beyannamele- rin müddeti bitmiştir. Ögün polis merkez ve karakolları gece yarısına kadar beyanna- me kabulüne devam ettikleri halde müracaatların hepsini ikmal etmek mümkün olma- mıştır. Beyannameler - polisçe benüz tasnif edilmediği için verenlerin hakiki miktarı ma- lüm değildir. Polis dün ve bugün de beyanname kabul etmiştir. Fakat bunlar müddeti içinde verilmediği için verenler hakkında zabıt varakaları tu- tulmak suretile kabul edilmek- tedir. Bunlar hakkında yapıla- cak muameleyi dün vali mua- vini Fazlı Beyden sorduk. Şu cevabı aldık: “Polis beyannameleri her vakit kabul edecek, Fakat müddetini geçirenler hakkında zabıt varakası yapılarak mahke- nelere verileceklerdir.Bunlar bak- cında ceza kanununun (528)inci maddesi mucibince ceza almak ve affetmek işi hâkimlere kal- mıştır. Olabilir ki mazeret do- layisile gecikenleri hâkimler ıffederlerı. Yeni nakiller ve yeni işler hakkında verilecek beyannameler — tabit bundan müstesnadır.,, Telefon Numaranız Kaçtır? *SON POSTA,, telefon makinesi olan — karileri arasında — eğlenceli — bir kur'a — tertip — etmiştir. Kur'aya iştirak şekli şu- dur: Kur'a devam edinciye kadar bu sütunda bir veya birkaç numara göreceksi- niz. Bunlar telefon numa- ralarıdır. Eğer #izin —- maranız gazelemizde çı- kan numaraya — tevafuk ederse matbaaya müracaat ederek hediyenizi alacak- sınız. Basit, kârlı ve eğ- lenceli bir kur'a. Bugünkü numaralar şunlardır: Paşabahçe: — 34 Beyoğlu: 213 İstanbul. — 4049 | “1000,, Liralık Kur’aıîıızın Neticesi | Kaybolan |Matbaamızda Çekilen Kur'a Numaralarını Neşrediyoruz. Karilerimiz için tertip ettiğimiz ( 1000 ) liralık kur'a dün kalabalık bir hazırın önünde çekilmiştir. Keşide, Altıncı Noterlik başkâtibi Ahmet Beyin nezareti altında icra edilmiştir. Kazanan numaralar sırasile aşağıdadır : Birinci 250 Lira 1125 İkinci — 100 ,, 137 Üçüncü 50 ,, 3771 “10 , çar Lira Kazananlar Dördüncüden on üçüncüye kadar çekilen numaralar 2835 1754 1821 3770 2493 1742 1229 2183 " 1629 — 591 (5) er Lira Kazananlar 1440 — 1785 — 3828 1045 — 2322 — 1719 1794 339 1607 1946 — 2398 2610 3790 447 126 ( 2003 2794 1925 69 1590 2592 2758 3671 2901 1737 2623 1656 2484 520 2362 1960 3782 898 1679 229 2789 2553 2297 1855 — 2809 2977 — 1402 15 — 1297 2009 — 2781 1924 883 273 1970 1937 156 1682 249 3703 2041 2672 40 2244 BA44 ITIS — 2250 Esnaf Cemiyetleri Fırka İle Olan Münasebetlerinin Şekli Ne Olacaktır? Esnaf cemiyetlerinin vazi- yetlerini ve bunların nizamna- melerinde tadilât işini tetkik eden komisyon, cemiyetlerin salâhiyetlerini tayin ve kâtibi umumilerin murakabe heyeti ile olan rabıtalarını tesbit için murakabe heyeti tarafından yapılan teklifleri esas itibarile kabul - etmiştir. Cemiyetlerin ve umumi kâ- tiplerin vazife ve salâhiyetlerini artırmak için cemiyet nizam- namelerinin bazı maddeleri ta- dile uğrıyacaktır. Kâtibi umu- milere, cemiyet heyeti idare- lerine nezaret ve mukarrerata imza atmak ve cemiyetler hak- kında murakabe bürosuna mun- tazamen malümat vermek gibi yeni vazifeler verilmek muta- savverdir. Cemiyetlerin fırka ile olan” münasebetlerine gelince: Fırka cemiyetlere hayırhah bir destek ve bir yardımcı ol- mak arzusundadır. Murakabe heyeti esnafın arzularını, ihti- yaçlarını, tesbit ederek fırkaya bildirecek, fırka bu arzu ve ihtiyaçlardan mühim ve müb- remlerini tahakkuk - ettirerek cemiyetlere yardım edecektir. taşkilât heyeti esnaf cemiyel- lerinin tamamen birer asri ve mülki teşekküller haline gelmesini memleket ve cemi- yetler için muvafık bulmaktadır. Araplar Ve Yahudiler Kudüs — İngiltere hüküme- tinin neşrettiği bir nota, Filis- tin Arap mahafilinde birnebze heyecana sebep olmuş, Yahudi aleyhtarlığını arttırmıştır. Mektepli Bir Kız Matmazel Yevantiya Bir Haftadır Ortada Yok Samatyada Hacıkadın cad- desinde oturan Madam Sofinin on yedi yaşındaki kızı (Yevan- tiya) üç senedenberi (Sörler) e devam etmektedir. Beyoğlunda Sakızağacındaki mektepte leyli olarak bulunmaktadır. Çalışkandır. Bu — sayede, mektepte herkese kendini sev- dirmiştir. Tatil — günlerinden başkada mektepten ayrılmaz- mış. Halinde de hiç bir fev- kalâdelik — yokmuş. — Şubatın gçüncü günü mektebe gitmek üzere (Yevantiya) evinden çık- miş. Ayın on beşinci cumartesi üünüde, annesi Beyoğlunda oturan — kardeşine — uğramış, tatil günü çocuğu mektepten almasını tenbih etmiş. Adam- cağız, mektebe gittiği zaman şu cevapla karşılaşmış: — Yevantiya ev de olacak, bir haftadır mektebe gelmiyor! Genç kız, bulunması — mühte- mel yerlerde aranmış, fakat bir haber almamamıştır. Ailesi adliye ve zabıtaya müracaat etmiştir. Adliye Teftiş Reisi Adliye teftiş heyeti reisi Selim —Nafiz Bey İstanbula geldi. (50) mühim mesele etrafında tahkikatğı yaptı söy- leniyor ve yazıldı. Dün bu zate mülâki olduk. malümat istedik. Bu münasebetle ifadesinden öğrendik ki — bayram — tatilini geçirmek üzere İstanbula gel- miştir. Bu rivayet ve yazıları kendisi görüp okumuş ve hayret etmiştir. Askeri Müze Ve Talebe Maarif idaresi mektep ida- relerine bir tamim göndererek tarih tedrisatında muallimlerin ve talebelerin askeri müzeden istifade etmelerini bildirmiştir. Yangın Ve Hayal Sigortaları Sigorta tetkikat heyeli yan- gına ait busust fiat tarifelerini ikmal etmek üÜzeredir. Hayat sigortasının yeni şeraiti umu- miyesinin tesbitine ise henüz başlanmıştır. Yeni — tarifeler ikmal edilir. edilmez İktısat vekâletine gönderi!'ecektir. 'DananınKuyruı I'l'icarel Odasına Bu De? GelmiyenlerAynlaclk% Ticaret odası meclisi bi ğ | toplanacaktır. Bu - topl İ | ekseriyet olmazsa üç İi birbiri arkasına nıueı'eîik’d | ispat etmiyerek gelmiyen 2f lar müstafa addedilecektir. — Doktorlar Ve Kazanç VBfİd. Etibba odasının dotorl. İ kazanç vergisi alınmaması kında sıhhiye vekâletine olan müracaatına henüz cevap gelmemiştir. Oda, hususta, — vekâlet — nezdil tekrar teşebbüste bulunacakti” Müskirat İnhisarı Ve MibU6” Dün bir muharririmiz Mt kirat inhisar müdürü Beyi görmek ve inhisar hakkında malümat almak miştir. Asım Beyin kapısınt randevu —almadan gört imkânı olmıyacağı hakkındâ? yaftayı gören — müharririm” kalemi mahsus müdürü ” Cemil Beyi görmüştür. Bu & muharririmizin bu arzusuf şöyle mukabele etmiştir: 4 * Asım Bey bundan sonf | gazetecilerle görüşmemeyi " | kendilerine — bayanatta lunmamayi prensip yapmı; Binaenaleyh görüşmek imki yoktur. O ancak Maliye letinin sorduklarına eevap cektir.,, Karnaval Mevsimi Karnaval mevsimine bulumuyoruz. - İstanbulun tiyan mahallelerinde, bilbas$? | Beyoğlu, Taksim ve Harbiy! caddelerinde, gece yı ”i kadar maskeli halk yığın tesadüf edilmektedir. Bu karnavalla bayramın bir aray” | gelmesi şehirde canlılığı 877 tırmış ve arttıracaktır. Yeni İspanya Kabinesi Madrit — Son d.ıkikl gelen malümata göre - kabil teşkiline M. ( Satşez Gel memür edilmiştir. Çek - Fransız Maçı Paris — Çekoslavak futbif| takımı ile Fransız takımı arf | sında yapılan maçta Çeki lavaklar bire karşı iki sayı gelip gelmişlerdir. ıf 2: Hasan Bey — Fakat Paşam, bu maki- neyi İyi işletmek lâzım. Bir duruverirse halin yamandır. ha ! Pazar Ola 3: İsmet Paşa — Evet, hakkın var... Bir nasihat ver bakalım, bu makine nasıl işler? iyi Hasan B. Ve Iİdare Makinesi & Hasan Bey — Bak şu çanak yalayici üstünden balo elbiselerini çıkarırem, bepisine iş gömleği giydirirsin ve makine başında çalıştır” sın, Başka. Başka türlü «ökmez bul ö