7 Mayıs 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

7 Mayıs 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

—— ——— ——— ——— İ Memleket Haberleri Kadın Yüzünden Cinayet KonyndaV_OIurak Sefa- sından dönen Bir Ku- yumcuyu Öldürdüler Konya, (Hususi) — Kuyum- cu Halis Ef. evelki gece, ya- nında Hatice ismindeki hafif meşrep bir kızla oturak eğlen- tisinden evine dönerken bin- diği arabanmı önüne iki meç- hul adam çıkmış, Haticeyi almak istemişler, mukavemet görünce Halis Ef.yi tabanca ile öldürmüşlerdir. Şoför Ah- met ve kasap Kara Mehmet ismindeki katiller yakalanmıs- lardır. Kaç Kişi Evlendi izmir, (Hususi) — Nisan ayında burada 84 çiftin nikâhı dıyılmıştır. Karısını - Vurmuş Balıkesir, (Hususi) — Bura- da Martlı mahallesinden sü- pürgeci Ahmet ağa, karısına para istediği için kızmış, ev- velâ dayak — atmış, sonra da kadıncağızı bıçakla yaralamış- tır. İzmirde Bira İhtikârı İzmir, ( Hususi ) — Burada gözle görülür ş:kilde bira ihtikârı hüküm sürmekte, hak kın şikâyetine sebep olmak- tadır. İstanbulda bir şişe bi- ra 27 buçuk kuruşa satıldı- ği halde burada - İstanbulda- kilerden daha ufak olan bir şişe bira 35 kuruşa veriliyor. Mühim Spor Müsabakaları İzmir, (Hususi) — Önümüz- deki cüma günü burada mü- him spor müsabakaları yapıla- caktır. En başta Ankara ve İzmir muhtelit futfol takımla- rının maçı gelmektedir. Bun- dan başka Ankara atletleri muhtelif müsabakalar — yapa- caklardır. Kooparatif İçtimaları Tçibak, ( Hesut ) <— Va Kâzım Pş. buraya geldi. Burada kredi kooperatifinin. umumi heyet içtimsında hazır bulu- nacktır. Vali, buradan Tireye gidecek, ora kooperatif hisse- darlarını - toplıyacaktır. Hayvan Borsası Komiserliği Şehrimiz hayvan — borsası komiseri Kemalettin Beyin İz- mir ticaret odası umumi kâ- Hipliğine tayin edileceği söy- lenilmektedir. Konya - Valiliği Konya, (Hususi) — Vali İz- zet Bey mahallelerin dördünü beşini — birleştirmek — suretile adetlerini azalttmak ve bura- larda yabancı muhtarlar ika- me etmek istemiştir. Halk maballelerin tevhidine ve ma- hallelerin vaziyetini tanımıyan muhtarların — getirilmesine - iti- raz etmişlerdir. İzzet Beyin haziranda te- kaüde sevkedilerek yerine İs- tanbul — mezarlıklar müdürü Süleyman Beyin tayin edile- ceği rivayetleri kuvvetlenmek- tedir. j SON POSTA Kıymetli bir Eser PAZAR OLA HASAN BEY (— Pazar Ola Hasran Bey Ve Eşeğin İnadı & Hasan Bey Tiyatroda Hasan Bey bir gün tiyatro seyrediyordu. O güne kadar biç — tiyatro görmemişti . Aktörlerden biri katil ro- lünde idi ve bıçağı diğer bir aktörün göğsüne dayayınca, Hasan Bey yerinden fırladı: — Yahul, Burada polis yok mu? Baksanıza adam öldürü- yorlar. Ehali kahkahayı bastı. Ya- nındaki adam Hasan Beyi kolundan çekerek: — Otkur canım, dedi, 'o ya- lancıktan yapıyor, sahici değil. Hasan B. oturdu ama kendi kendine homurdanıyordu: — Bunun neresi yalancık- tan? Baksana kamayı sapladı. Ya bu herif sahici katil olsay- di ne olurdu? Vallahi hepi- mizi öldürüdü. Hasan Beyin Adı. — Hasan Bey, senin ismin neden Hasan? — Ânnem babam doğdu- ğum zaman ba- na bu ismi koymuşlar. — Sana sor- madılar mı? — Sormadılar. — Nasıl olur? Halk — A... Hasan Hasan Bey — Şaşılacak ne var? Eşeklik ediyor! Bey.. Zamane Dilile . Bu eşek niçin y Derdimi 'Dökeyim ! Doğrusu ya a doslar söndü benim yıldızım, Ne param var, ne karımj ne de güzel bir kızım, Sağdan soldan haber yok, selâm yok, selâmet yok, Kalabalık dünyada ben pek'yapa yalnızım. * Doğrusu ya a doslar benim de param olsa, Hiç değilse şöyle bir küçük kumbaram olsa, Açıldıkça bankada bu küçücük kumbara, Saçıldıkça — paralar, içim — sevinçle dolsa, * Doğrusuya adoslar, canım neler istiyor, Gülistanlar, kadınlar, hazineler istiyor, Hele komşu kızına biraz yaklaşmak için, gönlüm pek entipüften bahaneler Hasan Bey Ve Uzun Tırnaklı Çocuk Hasan Bey bir gün küçük bir çocuğun tır- naklarının çok uzamış olduğu- nu gördü: — Yavrum, dedi, sen kaç yaşındasın? — Altı ya- şındayım, Ha- san amca. — Kabil değil.. Altı sene- de insanın tırnakları buka- dar uzar mı? — Ben o zaman her sor- lan suale gayet ters verirdim. — Ne cavabı? — Üç defa “Hapşul,, der- di aksırırdım. Başka dilim cevap istiyor. Pa. O. Ha. bey Yastığın Altında Ekmek Bıçağı Hasan Bey, bir gece yatağa girerken — ek- mek — biçağını yastığın altına koymuştu. Annesi bunu görünce — hay- retle sordu: — Oğlum o bıçağı oraya miçin koyuyorsun? Hasan Bey ciddiyetle cevap verdi; — Dün gece rüyamda üs- tüme karmanyolacılar hücum ettiler. Yanımda çakı bile yok- tu, azdaha beni öldürecekler- di. Ekmek bıçağını yanıma alayım da şimdi rüyamda kar- şıma çıksınlar, göreyim. | ürümiyor da inat ediyor? Hasan Bey Ahçı Dükkânında Hasan Bey bir gün ahçı dükkânma git- mişti. Yemek- leri beyen- medi. Ahçıya dedi ki: — Ne za- mandanberi bu san'atta- sın ? Ahçı ke- derle başını sallıyarak : — Ah, dedi, sorma, babam bana gençken dedi ki: “Aşçı olmazsan sana beş bin lira veririm, bu işten vazgeç. ,, Hasan B. gülerek: — Anlaşılıyor ki -babanın ;ıöıünden dışarı çıkmamışsın. Aldığın paraları ne yaptın? iHasan B. Ve Sakal Hasan Beye — Kadımla- rın niçin sakal- ları çıkmaz, Ha san B.? Pazar ola gülerek cevap verdi: — Onun hik- meti var. Ka- dınlar çok gevezedir. Eğer sa- kalları çıksaydi, traş olurlar- kea susmıya tehammül edemez- ler, konuşurlar ve ustura etle- | rini keserdi. sordular, Tarihi Bir Bir Amerikalı E'H Bir Tavana (50) Bit Lira Verdi Üsküdarda şimdiki Ayartit camiinin yerinde Sultan Üsüü” cü Mustafaya ait bir varmış. Sultan Ahmet bü #7 rayı yıktırırken ovakit Şe lâm olan Halil Ef. (72) aritf itirabbnsida “bir tavan G kendi evine tavan yaptı 4 Şimdi bu ev Kıpkanıd“" Ahmet Vesim Paşanın Lâtfi Beyindir. Bu tavan sız kıralı (15) inci Lui tari dan birinci Mahmuda he edilmişti. Geçenlerde İstanb! gelen Nevyork Şarki tezi profesörü Müsyü (Relijtat) *” vanı görmüş çok beyenmişti” Lütfi Beye Nevyork Darli” fünununun haberi olmadan tavanı satınamasını” tenbili Ö miştir; Şimdi Amerlik M kacılar tavana (25) bin dol veriyorlar. Fakat Lütfi B. (| bin lira istemektedir. Son M. Relijtata bildirilmiştir. Çiçek Sergisi 10 Mayısta Yerle Hazırlanıyor Ziraat odası tarafından mayısta açılacak olan F, ve tavuk sergisinin hazırlı bitmiştir. Sergiye iştirak P““J üzere on beş bahçe ve fid"/ lik sabibi müracaat —eti yerlerini — tutmuşlardır. Tı'* kasımı 'için de on iki-mücsdifi yer tutmüştur. Bu yerlerin sergi hazırlanmasına on — mayıs*” itibaren başlanacaktır. Bu rihten sonra müracaat © ceklere istedikleri kadar Yi verilemiyecektir. ” Sergi KÖ müracaat'leri Şamlı handa, * numarada kabul - etmektedi Heyetçe sergiye dair bir katöloğ bazırlanmıştır. Befi iştirak edenlerin isimleri zılacaktır. — İştirak :deıılef',' de bunun için para alı! yacaktır. Bir Senede İçilen İçki Mürefte, ( Hususi ) — vi refte nahiyesinde geçen o! ay zarfında istihlâk olu” içki miktarı ( şarap hi 7200 kiloyu bulmuştur. Talât Behçtt Küçük Esnafa Para İzmir, ( Hususi ) — HM kası şubesi burada * esnafa - kredi tevzime büü mıştır. Bu iş için yüz bi? ayrılmıştır. Yolsuzluk — Derdi , Mürefte, (Hususi) — E' ce de bildirdiğim veçhile Üy refte ile Şarköy arasın' dik yol Aacınacak bir halde Günden güne harap olmt' | ve otomobil araba gibi " liye vasıtaları mü: dip gelebilmektedirler. Halbuki alâkadarlar bi bir 'p v ziyet karşısında ufak reket eseri bile mektedirler. göst Mayıs / . halindt | ” D "ELFSLELTE RE / rr - / Posis . &